eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZUS nie przekazuje składek na OFE - problem trochę inny niż tu już opisywane › ZUS nie przekazuje składek na OFE - problem trochę inny niż tu już opisywane
    From: Skopens <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ZUS nie przekazuje składek na OFE - problem trochę inny niż tu już
    opisywane
    Date: Sun, 02 May 2004 19:04:27 +0200

    Witam

    Sprawa jest dość nietypowa. Jakieś 1,5 roku temu zorientowałem się że
    ZUS nie przesyła składek na OFE (pracowałem wtedy po raz pierwszy od
    kilku miesięcy). Złozyłem wniosek o wyjaśnienie sprawy. Okazało się,
    że z gdzieś w Polsce ktoś przez pomyłkę podał numer PESEL akurat taki
    jak mam ja, oraz że pracodawca podał moje dane do ZUS z moim numerem
    NIP, natomiast urząd pracy przekazał moje dane bez NIP-u - to również
    wywołało zament, chociaż nie wiem co ma piernik do wiatraka - dane się
    przecież zgadzały. W wyjaśnieniu ZUS napisał, że nasze konta w ZUS
    muszą zostać "rozcalone, a następnie scalone spowrotem" - to miało
    załatwić sprawę.

    Po kliku miesiącach czekania i kilku pismach z ZUS że wyjaśnianie jest
    w toku sprawa utknęła w martwym punkcie, a ZUS poradzili mi żebym
    rozpoczął całą procedurę od nowa. Nie zgodziłem się na to.

    Złozyłem skargę na inspektorat ZUS do oddziału ZUS-u (wyższa
    instancja). W odpowiedzi dowiedziałem się, że: "inspektorat ZUS
    dopełnił wszelkiej staranności w wyjaśnianiu braku składek [...]
    niezwłocznie zostały podjete działania zmierzające do uzyskania
    poprawnej identyfikacji mojego konta [...] moi płatnicy potwierdzili
    poprawność moich danych identyfikacyjnych w ZUS [...] stwierdzono
    konieczność scalenia mojego konta jednakże PRZEPROWADZENIE POWYŻSZEJ
    OPERACJI NIE JEST MOŻLIWE NA DZIEŃ DZISIEJSZY, gdyż nadal trwają prace
    nad wdrożeniem odpowiedniego oprogramowania".

    I tu mi ręce opadły bo ZUS oficjalnie mnie poinformował że ma mnie,
    pardon, głęboko w dupie. Sprawy nie zamierzam zostawić samej sobie.

    Do kogo mogę posłać kolejne pismo z ponagleniem przekazania moich
    pieniędzy na OFE? Jest jakiś rzecznik od problemów z ZUS, a może jakaś
    inna osoba, która byłaby w stanie wyegzekwować moje prawo.

    Czy wyegzekwowanie przekazania tych pieniędzy jest mozliwe na drodze
    sądowej czy z góry jestem skazany na niepowodzenie lub długoletni
    proces??

    Poradzcie jaki dalsze kroki mam wykonać - z informacji zus wynika że
    mogę sobie poczekać i 10 lat - wszyscy widzoą jak wygląda wdrożenie
    ich systemu.

    A jesli nie mogą tego zrobić nowym sytemem to niech to zrobią w starym
    - jak ich podejść??

    Z góry dzięki za wszelkie informacje i pomoc

    Pozdrawiam
    Skopens

    Artur Skopowski

    PS wykasuj abc z adresu e-mail, jeśli