  • 31. Data: 2018-09-08 09:08:45
    Temat: Re: ZUS
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    news:5b927e3f$0$605$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    trzy-lata-kwoty-rachu
    > Ciekawe - link nie dziala. A klikniety przez googla - dziala.
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-raport-przez-
    trzy-lata-kwoty-rachun
    > kow-w-polsce-wzrosly-o-61,nId,2626563
    > Wytez wzrok i znajdz roznice :-)
    > A, widze u Ciebie jest nid, a u mnie nLd.
    > Przepisywałas link czy slownik poprawil bledne slowo ?

    Przepisywałam, przepraszam moja wina.

    > No ale podali zrodlo.
    > Zmyslili sobie te firme, czy przeklamali wyniki ?
    > A moze tyle badajacym wyszlo ?
    > I mimo renomy nie zastanowili sie, czy taka roznica jest uzasadniona.
    > A moze efekt 500+ ? Zaczeli ludzie wydawac na zajecia dla dzieci, i wpada
    > w kategorie "rachunki" :-)
    > Bo faktycznie - te rachunkowe koszty zycia raczej nie wzrosly az o 60%.
    > Albo po prostu zle trafili w ankietowanych, i tak im wyszlo.
    > http://krd.pl/Centrum-prasowe/Raporty/2018/Koszty-zy
    cia-w-Polsce
    > https://krd.pl/Centrum-prasowe/Raporty/2015/Portfel-
    statystycznego-Polak
    > Na pierwszy rzut oka - dawniej bylo statystycznie 8 rachunkow, a teraz
    > jest 12, to wzrost calkiem uzasadniony :-)
    Z czynszu wyjęto wodę, śmieci i c.o.
    > Ale to byloby zbyt proste...
    > Ciekawe, bo jesli mnie pamiec nie myli, to prad nie podrozal o 65%.
    Nic nie podrożało o 65% tylko pozycje się rozmnożyły np. internet, kablówka
    i telefon.
    > Wiecej zuzywaja ?
    > No ale wyjatkowo pismaki wydaja sie niewinni.

    Nie poprostu to mistrz świata w fake news.
    Wystarczy dodać pozycje i wynika że ludzie "którym się wydawało" zarabiają
    po 6 tys lub więcej miesięcznie, a poszczególne pozycje są wyższe niż
    płatności w Warszawie, a przecież Warszawa to nie cała Polska.
    Ja jestem z Krakowa, tu opłaty też są wysokie, ale na pierwszy rzut oka są
    dwukrotnie niższe, w powiatowym mieście obok czyli w Wieliczce w stosunku do
    Krakowa są średnio jeszcze o 20% niższe.
    No ale przecież dane są od ludzi którym się wydawało -))).

    Pozdr

  • 32. Data: 2018-09-08 09:11:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-09-07 o 12:04, Danusia pisze:

    > Właśnie. Gdy patrzysz na autora czyli www.rp.pl

    U samego źródła czyli zus.pl są zakładki
    prowadzące do statystyk finansowych
    (również prognoz na lata przyszłe)
    i tam dowiesz się jak duża jest dotacja z budżetu państwa do FUS.

  • 33. Data: 2018-09-08 09:30:51
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    > Ja tam slysze, ze potrafi dostac i 20 tys miesiecznie :-)
    > No dobra, nie kazdy jest Sedzia Sadu Najwyzszego czy Prokuratorem
    > Generalnym, albo choc prokuratorem IPN :-)
    > Ale do czego zmierzasz - ze na te emerytury mundurowe idzie mniej niz
    > 20mld ... a wiec na ZUS i KRUS idzie automatycznie ponad 65mld doplaty,
    > czy ze na mundurowke wiecej, a wiec na ZUS i KRUS mniej ?
    > Te dane powinny byc tez dostepne w budzecie, wiec mozna sprawdzic o ile
    > Rzepa przeklamala.
    > https://www.mf.gov.pl/documents/764034/5924039/20170
    220_Szacunek+I_2017.pd
    > Jesli dobrze rozumiem, widze, to planowano wydac 17 mld na "Fundusz
    > Emerytalno -Rentowy", i 46mld na FUS.
    > Skad sie wzielo 85 mld ... ciekawe. Dodali najpierw 17 do 46, a potem
    > jeszcze raz dodali 17 ?
    > Czy po prostu FER to KRUS z przyleglosciami,
    > http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/BASLeksykon.xsp?id=
    A3444B2193DF7CB7C1257A
    > 61003DBC9F&litera=F
    > a do tego dochodza emerytury mundurowe ...

    Zmierzam do tego aby odkłamać to co jest tu wypisywane na grupie.
    Więc powtarzam emerytury i renty wypłacane przez ZUS są finansowane z
    składek czyli FUS, a nie z budżetu państwa.
    Budżet Państwa finansuje 100% wpłat do OFE i 80% wpłat do KRUS za
    pośrednictwem FUS i ZUS, co występuje w statystykach jako dofinansowanie ZUS
    i braki w bilansie FUS.

    Emerytury mundurowe nie są jednolitą pozycją w budżecie państwa. Np
    emerytury policjantów są ujęte w dziale płace budżetu MSW, emerytury
    żołnierzy w dziale płace budżetu MON, emerytury sędziów w dziale płace
    budżetu MS. Te dane są częściowo ukryte, więc trzeba trochę czasu poświęcić
    na ich odszukanie.
    Poza tym trzeba wziąść pod uwagę że np. zmiejszenie armii z 400tys do 100tys
    spowodowało powstanie prawie 100 tysięcznej armii emerytów wojskowych,
    którzy nie chcieli iść na emeryturę, ale ich zmuszono poprzez likwidację
    jednostek wojskowych. Była to decyzja całkowicie polityczna, której skutkiem
    jest, że wydatki na płace w MON są wielkościowo podobne do wydatków na
    emerytury. Podobno jest w Polsce Trybunał Stanu dla odpowiedzialnych za to.
    No ale tylko podobno.

    Pozdr

  • 34. Data: 2018-09-08 09:44:40
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik <Kviat> napisał w wiadomości
    > ""W 2016 r. osoby pracujące wpłaciły do ZUS ok. 153,2 mld zł. Z kolei
    > koszty świadczeń finansowanych z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, w tym
    > głównie rent i emerytur, były znacznie wyższe i wyniosły 201,6 mld zł.

    Ile w tych 201,6 mld zł to OFE i KRUS?
    No i to wszystko.
    Powtarzam to ciągle - emerytury i renty z ZUS nie są wypłacane z budżetu
    Państwa. Wpłaty do OFE w 100% i do KRUS w 80% pokrywane są z budżetu Państwa
    za pośrednictwem ZUS co całkowicie zakłamuje statystyki.
    Naprawa jest prosta należy natychmiast całkowicie zlikwidować OFE, oraz
    doprowadzić do samofinansowania KRUS. Statystyki od razu się urealnią.

    Pozdr

  • 35. Data: 2018-09-08 09:46:47
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > U samego źródła czyli zus.pl są zakładki
    > prowadzące do statystyk finansowych
    > (również prognoz na lata przyszłe)
    > i tam dowiesz się jak duża jest dotacja z budżetu państwa do FUS.

    Obejmująca oczywiście również OFE i KRUS.

  • 36. Data: 2018-09-08 10:49:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Sep 2018 09:46:47 +0200, Danusia napisał(a):

    > Obejmująca oczywiście również OFE i KRUS.

    Obecnie na OFE idzie tak malo, ze nie warto wspominac.
    7% ?

    J.

  • 37. Data: 2018-09-08 11:07:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Sep 2018 09:30:51 +0200, Danusia napisał(a):
> [...]
    220_Szacunek+I_2017.pdf
    A3444B2193DF7CB7C1257A

    > Zmierzam do tego aby odkłamać to co jest tu wypisywane na grupie.
    > Więc powtarzam emerytury i renty wypłacane przez ZUS są finansowane z
    > składek czyli FUS, a nie z budżetu państwa.

    Daniusiu, przeciez nie od dzis wiadomo, ze FUS sie sklada z biezacych
    skladek, oraz dotacji z budzetu panstwa.
    Bo bez dotacji, to by emerytury musialy byc mniejsze, i emeryci
    obaliliby rzad w wyborach :-)

    A przez te biezace skladki powstaje forma zobowiazania Panstwa do
    wyplacania emerytur w przyszlosci.
    Z jednej strony palcem na wodzie pisana, a z drugiej ... emeryci
    ciagle maja prawo glosu :-)

    > Budżet Państwa finansuje 100% wpłat do OFE i 80% wpłat do KRUS za
    > pośrednictwem FUS i ZUS, co występuje w statystykach jako dofinansowanie ZUS
    > i braki w bilansie FUS.

    OK, a masz konkretne dane z roku np 2016 i 2017 ?

> [...]
    > na ich odszukanie.
    > Poza tym trzeba wziąść pod uwagę że np. zmiejszenie armii z 400tys do 100tys

    Kiedy mielismy 400 tys ?

    > spowodowało powstanie prawie 100 tysięcznej armii emerytów wojskowych,

    A co z 200 tys ?

> [...]
    > emerytury. Podobno jest w Polsce Trybunał Stanu dla odpowiedzialnych za to.

    Ale co proponujesz - utrzymywac 400 tys armie, i zamiast 100 tys
    emerytur placic 300 tys pensji plus jeszcze inne koszta ?

    J.

  • 38. Data: 2018-09-08 12:02:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-09-08 o 09:46, Danusia pisze:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Obejmująca oczywiście również OFE i KRUS.

    Cóż, nie chce mi się analizować tych statystyk, bo pierwszą
    rzeczą, która mnie odrzuciła kiedyś od tematu było zestawienie
    dochodów FUS i tam dotacja z budżetu jest traktowana jako dochód FUS
    a nie zapomoga. Tym samym nie widzę sensu wyodrębniania
    na co wydawana jest dotacja - istotne jest, że system się nie dopina.

  • 39. Data: 2018-09-09 09:07:07
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > ciagle maja prawo glosu :-)
    > OK, a masz konkretne dane z roku np 2016 i 2017 ?

    Pomyśl przecież nikt nigdy nnie płacił bezpośrednich składek na OFE oprócz
    skladek na ZUS. Wymyślono że 7%, a potem trochę mniej zostanie zabrana
    ZUSowi ze składek pracowników, czyli z FUS. Jakoś nikt nie krzyczy że jako
    pracownik lub przedsiębiorca oprócz pelnych skladek na ZUS wpłacał jeszcze
    7% swoich zarobków na OFE.
    Dane za 2016 i 2017 po redukcji Tuska są znacząco mniejsze niż przed, ale są
    i trudno je znaleźć w oficjalnych statystykach.

    > Kiedy mielismy 400 tys ?

    Przez prawie wszystkie lata PRL, oraz część lat 90tych.
    Redukcja armii została zakończona w 2005 r. choć jej niedobitki przetrwały
    do 2011.

    Pozdr

  • 40. Data: 2018-09-09 09:13:17
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > a nie zapomoga. Tym samym nie widzę sensu wyodrębniania
    > na co wydawana jest dotacja - istotne jest, że system się nie dopina.

    Istotne jest to że pieniądze wszystkich obywateli czyli z budżetu
    przekazywane są prywatnym funduszom na których bogacą się tylko zarządzający
    nimi.
    Nie wiem czy wiesz że wszyscy członkowie zarządów i rad nadzorych z
    początków OFE (polacy) są na liście osób których majątek jest większy od 1
    mln złotych.

    pozdr