  • 11. Data: 2009-07-16 09:30:30
    Temat: Re: ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
    > I tak nikt nie kasuje karty podczas każdego przejazdu, więc ZTM nie ma
    > jak zbierać tego typu danych.

    No to o co ta awantura z geolokalizacją i inwigilacją pasażerów...?
    Są miasta w Polsce, gdzie trzeba karty kasować w każdym pojeździe, tak wiec
    problem może dotyczyć szerszego spektrum miast.

  • 12. Data: 2009-07-16 09:31:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    piotr [trzykoty] pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
    >
    > No to o co ta awantura z geolokalizacją i inwigilacją pasażerów...?

    Zawsze się znajdzie ktoś przewrażliwiony :)

    > Są miasta w Polsce, gdzie trzeba karty kasować w każdym pojeździe, tak
    > wiec problem może dotyczyć szerszego spektrum miast.

    Poważnie są takie miasta? Jakie?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-07-16 09:37:36
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    > Poważnie są takie miasta? Jakie?

    Częstochowa
    http://www.zycie.czest.pl/modules/show.php?id=1252

  • 14. Data: 2009-07-16 09:41:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    piotr [trzykoty] pisze:

    > Częstochowa
    > http://www.zycie.czest.pl/modules/show.php?id=1252

    "Pokazywać biletu kierowcy, zamiast tego muszą ją jednak skasować,
    mogą więc wsiadać wszystkimi drzwiami. Za nie skasowanie karty będzie
    groziła kara jak za jazdę bez ważnego biletu."

    Bardzo nieprzyjemnie miasto, jak widać. W dodatku argument o
    możliwości układania rozkładów jazdy na podstawie skasowanych kart jest
    mocno naciągany. Chyba, że oprócz kasowania przy wsiadaniu wprowadzimy
    kasowanie przy wysiadaniu.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-07-16 09:49:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 11:25:19 +0200, piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Tak, ale jak ZTM chce mieć możliwość wydawania duplikatów, np. po
    > zgubieniu czy kradzieży to musi wiedzieć jaką kartę i komu ma anulować i
    > zastąpić nową. Stąd konieczne jest ich powiązanie.

    Zaraz zaraz, to klient powinien "móc chcieć" i wówczas może "musieć dać".
    Jak pasażera nie obchodzi możliwość wytworzenia duplikatu, powinien mieć
    możliwość odmówienia podania tych danych. Najwyżej wówczas nie będzie
    mógł składać reklamacji tego rodzaju.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

  • 16. Data: 2009-07-16 09:59:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, ale jak ZTM chce mieć możliwość wydawania duplikatów, np. po
    > zgubieniu czy kradzieży to musi wiedzieć jaką kartę i komu ma anulować i
    > zastąpić nową.

    ale po grzyba?
    jak zgubie to sobie wyrobie nowa, na co mi duplikat

  • 17. Data: 2009-07-16 10:02:02
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał
    > ale po grzyba?
    > jak zgubie to sobie wyrobie nowa, na co mi duplikat

    Po to, żeby nie przepadła Ci suma, którą zebrałeś na pierwszej karcie.

  • 18. Data: 2009-07-16 10:03:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Po to, żeby nie przepadła Ci suma, którą zebrałeś na pierwszej karcie.

    to tez sie da zalatwic bez podawania danych osobowych, a nawet jesli
    przepadnie, to jest to konsekwencja mojej decyzji niecheci podawania swoich
    danych kazdemu patafianowi ktoremu wydaje sie ze sa mu niezbednie potrzebne

  • 19. Data: 2009-07-16 10:13:18
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    ...możesz zgłosić taką chęć ewentualnego duplikatu...
    ...mogą być też bilety imienne... ich nie da się zorganizować bez danych
    osobowych...

    ...Ale moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest budowa takiego systemu, który
    zbiera dane o ruchu dla przwoźnika w sposób zanonimizowany, a dane osobowe
    przechowuje dla biletów (bez łączenia z ruchem), gdy ktoś je podał
    niż
    dzielenie ludzi: na tych co wyrażą zgodę i nie wyrażą a o tych pierwszych
    będzie zbierane wszystko, łącznie z numerem wagonu tramwaju, w którym
    kichneli.

  • 20. Data: 2009-07-16 11:36:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > ...mogą być też bilety imienne... ich nie da się zorganizować bez danych
    > osobowych...

    jakos do tej pory nie bylo z tym problemu, dziwne :)