    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Xbox360, problem banowania konsol a polskie realia...
    Date: Tue, 17 Nov 2009 07:59:02 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    On 2009-11-16, doom3 <d...@o...pl> wrote:
    > Jak to wyglada od strony prawnej ? Jezeli parwo daje nam mozliwosc robienia
    > kopii oryginalnych i posiadanych na wlasnosc nosnikow... to dlaczego

    Prawo daje MOŻLIWOŚĆ co nie oznacza nic ponad to, że możesz taką kopię
    zrobić (nie będziesz za to ukarany :). Prawo daje Ci możliwości
    posiadania karty płatniczej - nie znaczy to, że wszyscy mają obowiązek
    umozliwić Ci płatność taką kartą.
    Ale to tak na boku bo MZ w grę raczej wchodzi to łamanie zabezpieczeń
    wspomniane przez Sz-K.

    I teraz w skrócie - moim zdaniem działania M$ są bezprawne bo
    sprowadzają się do ingerencji w coś co nie jest ich własnościa a co
    drastycznie ogranicza ogólną funkcjonalność. Nie widzę tu np. stanu
    wyższej konieczności ani czegoś w ten deseń, niczego co by na taką
    ingerencje pozwalało. Tylko nawet jeśli mam rację to problem polega na
    tym, że musiałby sie teraz znaleźć desperat, który doniesie na siebie
    samego (i/lub innych w łańcuszku) na policje, bo do tego wszelkie
    mozliwe dochodzenia swoich praw się będą dalej sprowadzać. W końcu M$
    robi kuku wyłącznie tym którzy maja przerobione konsole.

    --
    Marcin