  • 1. Data: 2004-12-16 20:07:40
    Temat: Wystąpienie z zarządu i KRS
    Od: "ErBi" <r...@i...pl>

    Witam,

    Jakiś czas temu wypowiedzałem zasiadanie w zarządzie spółki z o.o.,
    Obecny zarząd nie wprowadził zmian do KRS.
    Wystąpienie miało formę pisemną, i zostało doręczone reszcie członków
    zarządu listem poleconym.
    Powiedzcie proszę jak mam poinformować KRS o fakcie nie zasiadania w
    zarządzie, czy wystardzy pismo pt.:

    "
    Do .. krs itd

    zawiadomienie

    Zawiadamiam, iż z dniem ... wystąpiłem z zarządu spółki [nazwa; nr krs;
    adres]
    W załaczeniu przedstawiam kopię wypowiedzenia oraz dowody doręczenia
    wypowiedzenia.

    POdpis
    "
    Czy takie coś wystarczy, czy też musi to mieć inną formę ???

    Pomóżcie proszę,

    pozdrawiam

    deROADRUNNER
    deroadrunner_AT_wp.pl

  • 2. Data: 2004-12-16 20:46:49
    Temat: Re: Wystąpienie z zarządu i KRS
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "ErBi" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarządu listem poleconym.
    > Powiedzcie proszę jak mam poinformować KRS o fakcie nie zasiadania w

    Tryb ustapienia z zarządu spółki jest taki sam jak powołania do niego.
    Twoje ustapienie musi odbyć się zgodnie z przepisem art. 201 par. 4 Kodesku
    spółek handlowych " Członek zarządu jest powoływany i odwoływany uchwałą
    wspólników, chyba że umowa spółki stanowi inaczej"

    Pozdrawiam
    michał

  • 3. Data: 2004-12-16 20:58:14
    Od: "ErBi" <r...@i...pl>

> [...]
    > spółek handlowych " Członek zarządu jest powoływany i odwoływany uchwałą
    > wspólników, chyba że umowa spółki stanowi inaczej"

    Stosowałem się do 202 § 4
    ????

    PZDR

    deROADRUNNER

  • 4. Data: 2004-12-16 21:04:52
    Od: "ErBi" <r...@i...pl>

    Stosowałem się do 202 § 4
    W TRYBIE 202 §5
    ????

    PZDR

    deROADRUNNER

  • 5. Data: 2004-12-16 21:09:47
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    > Kodesku
    >
    > Stosowałem się do 202 § 4
    > ????

    art. 202 mówi o mandacie, a nie o powołaniu i odwołaniu. Poczytaj art. 369
    k.s.h.

    Złożenie przez członka zarządu rezygnacji uzasadnionej ważnymi powodami jest
    dopuszczalne w każdym przypadku i nie można wyłączyć tego uprawnienia w
    umowie spółki. Członek zarządu może złożyć rezygnację z ważnych powodów
    także wówczas, gdy następowałoby to w czasie nieodpowiednim dla spółki.
    Umowa może jedynie regulować odpowiedzialność odszkodowawczą takiego
    członka.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 6. Data: 2004-12-16 21:15:44
    Od: "ErBi" <r...@i...pl>

    > art. 202 mówi o mandacie, a nie o powołaniu i odwołaniu. Poczytaj art. 369
    > k.s.h.

    Art 369 odnosi się do spółek akcyjnych .... a tu mowa jest o [z o.o.]
    ???

  • 7. Data: 2004-12-16 22:23:33
    Od: desilencio <j...@g...pl>

    On Thu, 16 Dec 2004, ErBi wrote:
> [...]
    > zarządu listem poleconym.
    > Powiedzcie proszę jak mam poinformować KRS o fakcie nie zasiadania w

    Sadze, ze tak, bo w zasadzie Sad bedzie dzialal z urzedu, tyle ze musi
    wiedziec, ze sklad zarzadu sie zmienil (art. 24 UKRS; choc troche mnie
    zastanawia, jaki jest stosunek tego przepisu do art. 172 ksh).

  • 8. Data: 2004-12-16 22:27:00
    Od: "ErBi" <r...@i...pl>

    Użytkownik "desilencio" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    t.localdomain...

    > Sadze, ze tak, bo w zasadzie Sad bedzie dzialal z urzedu, tyle ze musi
    > wiedziec, ze sklad zarzadu sie zmienil (art. 24 UKRS; choc troche mnie
    > zastanawia, jaki jest stosunek tego przepisu do art. 172 ksh).

    Czy wystarczy ze prześlę to pismo pocztą listem poleconym, na adres
    odpowiedniego wydziału KRS, wraz z pozostałymi dokumentami ???
    czy też mam lecieć do krs i zostawić pismo na podawczym za pieczątkowym
    potwierdzeniem wpłynięcia zawiadomienia ???

    PZDR

    deROADRUNNER

  • 9. Data: 2004-12-17 08:41:57
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spółek handlowych " Członek zarządu jest powoływany i odwoływany uchwałą
    > wspólników, chyba że umowa spółki stanowi inaczej"

    Rozumiem, że nie ma przeszkód, bym ja, powołał ciebie na członka zarządu do
    mojej spółeczki zoo, następnie pełnomocnicy narobili by długów, nikt by nie
    zgłosił wniosku o upadłość a ty być musiał za to beknąć, gdyż byłeś
    członkiem zarządu i nie zgłosiłeś wniosku....

    czy twoim zdaniem oświadczenie o rezygnacji będące przesłanką odwołania nie
    ma znaczenia?

    p.
    W,

  • 10. Data: 2004-12-17 12:09:53
    Temat: Re: Wystapienie z zarzadu i KRS
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 12/16/2004 11:27 PM, ErBi wrote:

> [...]
    > czy też mam lecieć do krs i zostawić pismo na podawczym za pieczątkowym
    > potwierdzeniem wpłynięcia zawiadomienia ???

    Jepiej mieć pismo z prezentatą; wyslij ponadto kilka pism kierowanych
    imiennie i zpo do członków zarzadu, by dochowali należytej stranności i
    doprowadzili do zgodności stanu w rejestrze ze stanem faktycznym;

    Im więcej pism , tym lepiej, jak zarząd oleje, pisz do sądu, by zawezwał
    zarząd do dokonania zmian - jak nie poskutkuje możesz poinformować
    kontrahentów o zamianach - to da im do myślenia, a zarządowi motywację.

    Pzdr: Catbert