eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWysoki Sąd w Ostrołęce stanął po stronie obywateli zarażonych Covid-19 w sklepach? [kara w zawieszeniu] › Re: Wysoki Sąd w Ostrołęce stanął po stronie obywateli zarażonych Covid-19 w sklepach? [kara w zawieszeniu]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wysoki Sąd w Ostrołęce stanął po stronie obywateli zarażonych
    Covid-19 w sklepach? [kara w zawieszeniu]
    Date: Wed, 23 Sep 2020 14:00:16 +0200 (CEST)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    chin/polska/news-zakazona-koronawirusem-poszla-na-za
    kupy-kobieta-zostala-skaz,nId,4747453

    stepstwa-przeciwko-1/63444,Sprowadzenie-niebezpiecze
    nstwa-w-innych-postaciach-art-165.html

> [...]
    > kwarantanna byla nielegalna.
    > Choc czy to ma znaczenie w swietle zagrozenia ?
    >
    > Tylko nie rozumiem postepowania i wyroku - moze ktos wytlumaczy ?
    > 61 dni w areszcie ... no, moze i nieglupie, o ile nie stworzylo
    > zagrozenia dla calego aresztu :-)
    > Ale glupie czy nie - czy uzasadnione przy tak niewielkim zagrozeniu ?
    >
    > A grzywna ? O co tu chodzi - zeby zaliczyc areszt jako 61 dni grzywny
    > i nie musiec wyplacac odszkodowania ?
    > Glodowe te stawki, toz minimalna placa jest chyba ze 20zl za godzine.
    >
    > Bo zaliczyc arest na konto ewentualnej przyszlej odsiadki, to sie

    Czy praktyka prokuratury "ciułania" (lat) aresztu nie może wyglądać za
    zagwarantowywanie sobie z góry wyroku skazującego?
    Jak sędzia orzeknie "człowiek całkiem niewinny" to co "zasugeruje" na
    temat tych sędziów którzy przyklepali te już zaliczone lata aresztu?
    Ja za wiele razy odniosłem wrażenie skłonności sędziów do orzekania
    wyroku "dwa razy już odsiedziany areszt plus mały ogonek".

    Wyrok jest IMHO [...]: z jednej strony w tym konkretnym przypadku 61 dni
    odsiedzianego aresztu "od biedy ujdzie" a drugiej z strony
    "dla naśladowców" kluczowe jest że wyrok więzienia jest w zawieszeniu
    czyli nie za bardzo odstraszający.

    --
    A. Filip