  • Data: 2011-11-24 19:33:42
    Temat: Re: Wyrzucony z zajęć za... ładowanie laptopa
    Od: "qwerty" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:jam58l$ccj$...@n...task.gda.pl...
    > Ponieważ temat może się powtórzyć więc podaję wyliczenia:
    >
    > laptop (mój Asus N50) pobiera przy ładowaniu 24 W mocy
    > przy pracy pobór mocy nie przekracza 60 W (zasilacz ma 90 W)
    > koszt zmienny 1 kWh bez opłaty dystrybucyjnej max 0,4 zł/kWh
    >
    > Godzina ładowania = 0,4 * 24/1000 = 0,0096 zł czyli niecały JEDEN grosz
    > Godzina pracy = 0,4 * 60/1000 = 0,024 zł czyli DWA i pół grosza
    >
    > Warto w razie czego wiedzieć o jakich sumach gadamy.
    >
    > Dla porównania "kradzież" wody przy spłukaniu sracza na uczelni to:
    > 7 litrów * 10 zł/ m3 = 0,007 * 10 = 0,07 zł = SIEDEM groszy

    Tutaj się zgodzę, ale z małym ale:
    Uczelnie pobierają trochę więcej energii elektrycznej. Raczej mają umowy jak
    przedsiębiorstwa (zamawiają moce). Mają mniejsze stawki, niż typowy użytkownik
    energii elektrycznej. Może się okazać, że ukradł mniej, niż 1 grosz. W Polsce
    raczej nie skazali by go za coś takiego (nawet zawiasów).