  • Data: 2011-11-24 21:03:01
    Temat: Re: Wyrzucony z zajęć za... ładowanie laptopa
    Od: Maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-24 21:50, Jacek pisze:
    > Wogóle dyskusyjne jest twierdzenie, że podłączenie do ogólnodostępnego
    > gniazdka jest "kradzieżą". Nawet nie chodzi tu o wartość tego "prądu"
    > ale o zasadę. Budynek jest budynkiem publicznym.
    > Jacek

    Nieco odwróciwszy sens mojej poprzedniej wypowiedzi sprzeciwię Ci się.
    W budynku publicznym publiczne i publicznie dostępne jest to, co w nim
    jest dostępne "bez dodatkowych czynności". Czyli ciepło, światło,
    dach... A woda w sraczu? W końcu trzeba coś nacisnąć, żeby ją spuścić...

    Jeśli na ulicy (w miejscu publicznym) zobaczysz leżący portfel - to czy
    uważasz, że możesz go sobie przywłaszczyć? (Mam nadzieję, że odpowiesz
    "nie", bo inaczej dalsza rozmowa nie ma sensu).

    Czy na uczelni, w biurze dziekanatu - możesz podejść do kserokopiarki i
    wyjąć i wziąć sobie z niej ryzę papieru?

    Tylko poddaję temat do dyskusji - jak powinny być sformułowane zasady
    porządkujące te sprawy?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.