  • Data: 2005-05-10 21:34:07
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy na czas określony
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:4281115f$1@news.home.net.pl Przemyslaw 'Pshemekan'
    Plaskowicki <p...@p...name> pisze:

    > Stosunek pracy jest oczywiście stosunkiem cywilnoprawnym; wskazuje na to
    > na przykład używanie słowa "zobowiązuje się" w definicji stosunku pracy
    > w art. 22 kp.
    Myślę, że jest jednak inaczej. Wskazuje na to treść KP art. 22 § 1^2: "Nie
    jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową cywilnoprawną" (...).
    IMO można stąd łatwo wywieść, że umowa o pracę i umowa cywilno-prawna są
    przez ustawodawcę traktowane jako odmienne rodzaje zobowiązań wzajemnych.

    > Zbyt daleko idące jest, moim zdaniem, traktowanie stosunku
    > pracy jako odrębnego rodzaju stosunku prawnego.
    Czemu? Przecież sam ustawodawca to uczynił stanowiąc oddzielny kodeks (KP
    właśnie) dla regulowania spraw związanych ze stosunkiem pracy nawiązywanym
    drogą zawarcia umowy o pracę. Nie pozostawił tego w gestii KC.

    Dyskusja zbacza nieco w kierunku aspektów IMHO mniej istotnych. Rad bym się
    dowiedzieć czegoś konkretnego w kwestii wzmiankowanej "oczywistości" błędów
    w umowie, ich wpływu na jej ważność itd.

    Jotte