  • Data: 2005-05-10 22:35:01
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy na czas określony
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:42812f1e$1@news.home.net.pl Przemyslaw 'Pshemekan'
    Plaskowicki <p...@p...name> pisze:

    > Umowa cywilnoprawna to nie to samo co stosunek cywilnoprawny.
    To oczywiste. Umowa i stosunek to dwie zupełnie różne sprawy, co daje sie
    skonstatować nawet intuicyjnie. ;)))
    Teraz serio. Osobiście uważam, że powstanie stosunku pracy jest skutkiem
    zawarcia umowy o pracę. Całość reguluje KP.

    > Mimo wszystko nie da się dokonywać wykładni treści kp nie posługując się
    > kodeksem cywilnym, chociażby pomocniczo, gdyż kodeks cywilny jest jedyną
    > ustawą która omawia takie zagadnienia jak oświadczenia woli, formę
    > pisemną umów, etc.
    Jednak odnajduję w KP zapisy zarówno o pisemnej formie umów, jak i
    oświadczeniu woli. Stąd pozwolę sobie twierdzić, że nie tylko KC omawia
    takie zagadnienia.

    > W szczególności, cytowany już art. 65 kc ma tu zastosowanie (chociażby
    > dlatego, że nie jest wyraźnie uchylony w kp i nie istnieje inny przepis
    > szczególny).
    Załóżmy, że tak jest, chociaż to jednak interpretacja a nie literalny zapis.
    Nadal chciałbym się dowiedzieć jak ocenić, który błąd w umowie jest
    "oczywisty", ile ich może być, jakie itp. Sorry, ale nie chce mi się już
    pływać po meandrach tematu, chcę sie czegoś konkretnego dowiedzieć.

    Jotte