  • 1. Data: 2006-12-05 18:41:06
    Temat: Wypadek w autobusie MPK
    Od: "Ziółek" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    Chciałbym przedstawić pewne zdarzenie i zapytać o radę.
    W ubiegły czwartek osoba z mojej rodziny miała wypadek w autobusie MPK.
    Kiedy kierowca gwałtownie zahamował (z winy rowerzysty) osoba ta przewróciła
    się i potłukła. Nie zgłaszając nic kierowcy pokuśtykała do domu. W niedziele
    poczuła się na tyle źle, że została przewieziona do szpitala. Gdzie
    pozostawiono ją z podejrzeniem uszkodzenia głowy. I teraz tak: wypadek nie
    był nigdzie odnotowany, osoba nie zgłosiła faktu potłuczenia kierowcy,
    również bilet został już wyrzucony, nie ma światków. Jedynie pozostaje
    liczyć na kierowcę, ale czy w przypadku kiedy kierowca wyprze sie tego
    zgłoszenia czy nie obróci się to przeciw tej osobie?
    Pozdrawiam
    Ziółek

  • 2. Data: 2006-12-05 19:02:09
    Temat: Re: Wypadek w autobusie MPK
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Ziółek" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Jedynie pozostaje liczyć na kierowcę, ale czy w przypadku kiedy kierowca
    > wyprze sie tego zgłoszenia czy nie obróci się to przeciw tej osobie?

    A jaki jest cel tego wszystkiego.

  • 3. Data: 2006-12-05 20:16:14
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    > "Ziółek" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > A jaki jest cel tego wszystkiego.

    no jak to jaki? pozwac rowerzyste;P

    Anax

  • 4. Data: 2006-12-05 22:14:32
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Anax WRC" <w...@i...pl> wrote in message

    > no jak to jaki? pozwac rowerzyste;P

    Teraz to równie dobrze możecie i pozwać pilota samolotu odrzutowego.

  • 5. Data: 2006-12-06 20:37:45
    Od: "Ziółek" <k...@p...onet.pl>

    > "Ziółek" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > A jaki jest cel tego wszystkiego.

    Uzyskanie odszkodowania.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-12-06 23:01:48
    Od: animka <a...@n...ma.wp.pl>

    Ziółek napisał(a):

    > Uzyskanie odszkodowania.

    Od kierowcy?
    Mogła się ubezpieczyć w pracy, ubezpieczyć też na własną rękę w PZU oraz
    oczywiście mieć świadków i wystawione odpowiednie papiery od lekarza.

    --
    animka

  • 7. Data: 2006-12-07 06:03:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    animka wrote:

    > Od kierowcy?

    Od przewoźnika.

    Na jakim świecie żyjesz?

  • 8. Data: 2006-12-07 07:06:21
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Od przewoźnika.
    >
    > Na jakim świecie żyjesz?

    za co?

    KG

  • 9. Data: 2006-12-07 07:22:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > za co?

    Pewnie za szkodę o ile jest. W końcu mpk odpowiada na za zasadzie ryzyka.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 10. Data: 2006-12-07 07:24:07
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    kam napisał(a):

    > za co?

    Za co, to już wiemy, autor wątku napisał. Pytanie - na jakiej
    podstawie. Myślę że może mieć tu miejsce odpowiedzialność przewoźnika na
    zasadzie ryzyka (arty. 435kc).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz