  • 1. Data: 2006-12-05 18:40:26
    Temat: kto płaci za liczniki?
    Od: "andr" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Proszę o podpowiedź jaki przepis reguluje obciążanie mieszkańca, kosztami
    zakupu, instalacji i serwisowania liczników ciepła w spółdzielni mieszkaniowej
    (mieszkanie własnościowe).
    Pozdrawiam
    A.

  • 2. Data: 2006-12-05 19:07:12
    Temat: Re: kto płaci za liczniki?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "andr" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Proszę o podpowiedź jaki przepis reguluje obciążanie mieszkańca, kosztami
    > zakupu, instalacji i serwisowania liczników ciepła w spółdzielni

    Bo skadś te pieniądze trzeba wziąć, spółdzielnia to jej mieszkańcy.
    Jeśli montujecie liczniki to normalnym jest, że koszt liczników albo durzuci
    się wszystkim do opłat "po równo", albo każdy zapłaci za swoje, tak aby na
    koniec wyjść na zero.
    Spółdzielnie z definicji powinnyc wychodzić na zero w rozliczeniu rocznym.
    Jeśli spółdzielni pieniądze na koniec roku zostają, to znaczy, że opłaty są
    za wyskie i należy je obniżyć, jeżeli brakuje to znaczy, że opłaty trzeba
    podnieść.
    Status mieszkania akurat ma niewielkie znaczenie, bo rozumiem, że ze
    spółdzielni jako członek nie wystąpiłeś.

  • 3. Data: 2006-12-05 21:07:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > dla mnie normalne bardziej jest to, że dostawca danego medium mierzy ile i za
    > ile dostarczył...

    Ale ów dostarcza to mierzy hurtem na węźle ciepłowniczym. Opomiarowanie
    kaloryferów nei służy do zmierzenia ilości dostarczonego ciepła (bo to nie
    urządzenia pomiarowe) ale do bardzioej sprawiedliwego podzielenia kosztów
    pomiędzy współkorzystajacych. Przy czym mam pewne wątpliwości, czy skórka warta
    wyprawy.

    > gdyby miał płacić właściciel ,a ja bym wynajmował lub dzierżawił to chyba
    > miałoby znaczenie...
    > proszę o podpowiedź gdzie szukać podstaw prawnych regulujących taki lub
    > podobne
    > sprawy.

    W Statucie Spółdzielni.

  • 4. Data: 2006-12-05 22:11:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > dla mnie normalne bardziej jest to, że dostawca danego medium mierzy ile i
    > za
    > ile dostarczył...

    oczywiście, że mierzy.
    Ma swój licznik na wejściu do budynku.
    Jak chcecie się wszyscy zrzucać na wszystkich to w ogóle nie potrzebujecie
    liczników w mieszkaniu.
    Liczniki w mieszkaniu są dla spółdzielni, a nie dla dostawcy mediów, żeby
    zróżnicować opłaty.,
    Ewentualną różnicę pomiedzy sumą wskazań liczników w mieszkaniach a
    licznikiem głównym i tak pokryjecie solidarnie po równo.

  • 5. Data: 2006-12-06 12:24:35
    Od: "A." <a...@v...pl>

> [...]
    > pomiędzy współkorzystajacych. Przy czym mam pewne wątpliwości, czy skórka

    Mowa jest o miernikach ciepła (montowanych na klatce schod. drogich
    licznikach przepływu ciepłej wody) a nie o podzielnikach montowanych na
    kaloryferach.
    Wkurzyło mnie to, że bez pytania o zgodę:
    - zdemontowano i zabrano stary licznik
    - zakupiono i zainstalowano nowy, zamiast legalizować stary
    - kosztami obciążono mnie (ok.800zł)
    - nie poinformowano ani słowem o przetargu (nie wiadomo czy w ogóle był), o
    jego uczestnikach, o ofertach.

    > W Statucie Spółdzielni.

    Fakt, znalazłem odpowiedni zapis w jakiejs uchwale zarządu.
    A jak się ma do tego fundusz remontowy...? (póki co remontują za moją kasę
    inne bloki )
    Najchętniej znalazłbym jakiś sposób i czas na to żeby spróbować oddzielić
    sie od tego molocha i w budynku założyć wspólnotę. Czy jest to możliwe...?
    Pozdrawiam,
    A.