  • 11. Data: 2006-02-21 21:04:02
    Temat: Re: Wypadek podczas odsniezania dachu
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    mariusz wrote:
    > No to skąd mam wytrzsnąc kase na leczenie ojca skoro sam zarabiam niecały
    > 1000 zł a mam na utrzymaniu dom rodzinny, żone i dziecko.

    A to już pytanie nie na tą grupę. Niezłośliwych odpowiedzi na to pytanie
    tu nie uzyskasz.

    > Zawsze myślałem ze
    > jeżli ktoś zleca jakąś robote i powinien ponosić odpowiedzialnośc jeżeli coś
    > się stanie w miejcu pracy.

    Tak jest przy stosunku pracy, gdzie wykonuje się czynności w sposób
    ustalony przez przełożonego. W stosunkach cywilnoprawnych trzeba samemu
    myśleć.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2006-02-21 21:36:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarekZ napisał(a):

    > Zapewne tak powiedzial w celu "postraszenia" zleceniodawcy.

    Powiedział to bo chce zarobić niezależnie od tego czy sprawa jest
    wygrana czy przegrana. Moralność niektórych "fachowych" pełnomocników
    jest taka. Powiedzą to co chce usłyszeć potencjalny klient. A potem
    powie przegrał pan bo druga strona przekupiła sąd, lub coś w tym stylu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 13. Data: 2006-02-21 22:55:00
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "mariusz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > powienin pracować przez najbliższe 1/2 roku. Czy ten wypadek nie można
    > podciągnąć pod wypadek w miejscu pracy? Czy w takim wypadku pracodawca nie
    > ponosi żadnej odpowiedzialności??

    Widzisz - byloby tak, gdyby np. Twoj tato pracowal - chocby i na czarno - u
    tego faceta stale - np. na budowie - i ramach obowiazkow, w godzinach pracy
    szef kazalby mu wejsc na dach i odsniezyc.
    A tak - niestety - nie ma zadnych szans. Trzeba po prostu myslec odpowiednio
    wczesniej!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2006-02-22 02:51:52
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    mariusz napisał(a):

    1. Mariusz, jeśli mieszkasz razem z ojcem, to wystarczyło, że zgłosiłbyś
    go do swojego ubezpieczenia w pracy. Nic za to nie płacisz. Zgłaszasz go
    tak samo, jak swoje dzieci. Zrób to jak najszybciej, żeby ubezpieczenie
    jak najszybciej go objęło.

    Jeśli z nim nie mieszkasz, to ojciec może się zarejestrować jako
    bezrobotny - efekt ten sam - ojciec nic nie płacąc uzyskuje ubezpieczenie.

    To mu jeszcze będzie potrzebne, zatem załatwcie to jak najszybciej.

    2. Od osoby, której odśnieżał dach moim zdaniem ojciec raczej nie
    wyciągnie pieniędzy. Nie mamy tu do czynienia z umową o pracę (i
    papierek nie ma tu znaczenia) tylko z jednorazowym zleceniem i do tego
    na czarno. Nie sądzę, żeby ojciec miał uprawnienia do pracy na
    wysokości. Nic dziwnego natomiast, że tamten twierdzi, że nigdy do
    odśnieżania nie doszło, bo i on też nie powinien był zatrudniać osoby
    bez uprawnień.

    3. Co jeszcze? Ty nie odpowiadasz za długi ojca, jeśli więc ojciec nic
    nie ma, także mieszkania czy domu, to ew. egzekucja komornicza długu
    ojca przez szpital to nie jest Twój problem. Jeśli ma np. mieszkanie, to
    ew. egzekucja komornicza może już być dla Ciebie osobiście kłopotem.
    Chodzi o to, że jak szpital będzie się domagał zapłaty, to od Ciebie nie
    może się jej domagać, tylko od ojca. Jeśli jednak np. mieszkanie jest na
    ojca, to ew. straty chcąc nie chcąc dotkną także Ciebie. Jeżeli
    mieszkacie razem, to nieco wysiłku wymaga czasem wytłumaczenie
    komornikowi, że nie ma prawa zabierać rzeczy nie należących do dłużnika.
    Na jego czynności są jednak odpowiednie środki zaskarżenia, tylko że z
    trzeba reagować szybko. Przede wszystkim musisz wiedzieć, że Ty za długi
    ojca nie odpowiadasz.

    4. Ponoć był już pierwszy śmiertelny przypadek takiej nieprzygotowanej
    osoby, która spadła z dachu. Rząd zrobił nagonkę, firmy zatrudniające
    osoby z uprawnieniami stwierdziły, że mają terminy najwcześniej na
    czerwiec, zatem przedsiębiorcy zaczęli wynajmować kompletnie
    nieprzygotowanych bezrobotnych.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 15. Data: 2006-02-22 05:29:56
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 lut o godzinie 03:51, na pl.soc.prawo, Marta Wieszczycka
    napisał(a):

> [...]
    > osoby z uprawnieniami stwierdziły, że mają terminy najwcześniej na
    > czerwiec, zatem przedsiębiorcy zaczęli wynajmować kompletnie

    Ba, doszło nawet do absurdu że pewien "spryciulek" do odśnieżania zatrudnił
    ....... (baczność) kobiety z nie pełną sprawnością (spocznij)
    Nie pamiętam teraz w jakim to było mieście.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 16. Data: 2006-02-22 05:46:05
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 21 lut o godzinie 19:17, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > A gdzie wina tej osoby z którą umowę o dzieło zawarł twój ojciec?

    Po czym wnosisz że to mogła być UoDz ?

    > Nawet według stanu faktycznego twojego ojca osoba nie musi nic płacić.

    Wiesz, częstokroć Twoje posty przypominają mi zdanie SR w Ostrowi Maz. w
    sprawie pracy i płacy. Tyle tylko że SR miał rozstrzygnąć spór pomiędzy
    zwykłymi ludźmi, pracującymi całe lata na plebanii, a sukienkowymi.

    Cytat z wyroku opublikowanego w "Nie" nr 6/2006 za p. Bożeną Dunat:

    "Sąd Pracy w Ostrowi Mazowieckiej odrzucił żądania państwa P. Uznał, że
    Mariannie i synowi nie należy się nawet złamany grosz, ponieważ służenie
    proboszczowi, pranie stuł, ornatów i sprzątanie świątyni... nie nosi cech
    stosunku pracy. Dlaczego?

    Po pierwsze, Marianna nie miała obowiązku osobistego świadczenia pracy.
    Większość obowiązków kościelnego wykonywali jej synowie, a w kuchni
    pomagała jej kiedyś świadek Ś.

    Po drugie, powódka miała swobodę odnośnie sposobu wykonywania pracy i jej
    czasu. Od decyzji powódki zależało w jakich godzinach dokona np. zakupów.

    Po trzecie, najbardziej kuriozalne: O niepracowniczym stosunku pracy
    świadczy brak wynagrodzenia za pracę. (...) Gdyby przyjąć, że powódka nie
    otrzymywała żadnej formy zapłaty, nieodpłatność wykonywanych przez nią
    usług również potwierdza, że strony nie łączyła umowa o pracę."

    Artykuł ukazał się w nr 1/2006 a cd. nastąpił w 6/2006 tygodnika "Nie" i
    nosił tytuł "Niewolnicy z plebanii".
    http://www.nie.com.pl/art6958.htm

    Ten przykład nie ma nic wspólnego z pytającym - ale tylko ot tak -
    skojarzyło i sie twoje podejście do spraw relacji "pracodawca-pracownik",
    zawsze zakładasz że ten drugi to kombinator, szuja a ten pierwszy jest
    nękany i ofiarą.

    ...wnxv xenw gnpl greebelfpv...

    --
    ......... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 17. Data: 2006-02-22 06:00:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Artur Ch. napisał(a):

> [...]
    > usług również potwierdza, że strony nie łączyła umowa o pracę."
    >
    > Artykuł ukazał się w nr 1/2006 a cd. nastąpił w 6/2006 tygodnika "Nie" i

    I co ty chcesz od tego uzasadnienia? To że tobie i redaktorom nie wydaje
    się głupie nie znaczy że tak jest.

  • 18. Data: 2006-02-22 06:03:20
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 lut o godzinie 07:00, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > I co ty chcesz od tego uzasadnienia?

    Nie, nie - już nic.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 19. Data: 2006-02-22 08:14:42
    Od: Przemysław Sobociński <p...@o...pl>

    Harry wrote:

    > no i tutaj wlasnie sie mylisz, bo pojecie miejsca pracy IMHO mamy tam
    > gdzie jest umowa o prace(w niej masz miejsce pracy wskazane). Jesli gosc
    > zlecil wykonanie uslugi, to go nie powinno obchodzic w jaki sposob
    > bedzie wykonana, a jedynie efekt.

    Czy zleceniodawca ma obowiązek sprawdzić uprawnienia osoby, której zleca
    wykonanie odśnieżania?

  • 20. Data: 2006-02-22 08:29:39
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dtgjn4$nnv$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marta Wieszczycka wrote:

    > wysokości. Nic dziwnego natomiast, że tamten twierdzi, że nigdy do
    > odśnieżania nie doszło, bo i on też nie powinien był zatrudniać osoby
    > bez uprawnień.

    Już padło to pytanie, ale jszcze nikt nie odpowiedział:
    Czy zlecający ma obowiązek sprawdzać uprawnienia wykonawcy do
    wykonania danej pracy?

    Renata