  • 1. Data: 2002-05-03 07:02:50
    Temat: Wypadek i ubezpieczenia
    Od: <e...@p...gda.pl>

    Witam,

    Wlasnie mialem stluczke, zostalem walniety w tyl samochodu
    wina jest po stronie tego, ktory mnie stuknal, byla policja
    spisala co trzeba. Teraz pytanie.
    Jak dlugo sie czeka na kase z PZU (sprawca tam byl
    ubezpieczony)?
    Mam rowniez wykupione AC, moze warto robic naprawe z wlasnego
    AC zamiast czekac na kase z PZU?
    A jesli zrobie naprawe z wlasnego AC to nalezy mi sie jeszcze
    kasa z PZU?

    pzdr,
    --
    Karol

  • 2. Data: 2002-05-03 15:06:31
    Temat: Re: Wypadek i ubezpieczenia
    Od: "mops" <m...@p...of.pl>

    PZU raczej szybko dziala. Mi kase wyplacili w pare dni. Natomiast
    mialem watpliwa przyjemnosc kontaktow z Compensa gdzie czekalem
    naprawde dlugo na kase.
    Przynajmniej tak jest w Czestochowie.

    --
    Jutro moze bedzie, wczoraj juz na pewno bylo
    mamy tylko dzien dzisiejszy, zyjmy teraz, zyjmy chwila.

  • 3. Data: 2002-05-04 14:28:41
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik <e...@p...gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spisala co trzeba. Teraz pytanie.
    > Jak dlugo sie czeka na kase z PZU (sprawca tam byl

    W Poznaniu ok. 2-3 tyg. od rozliczenia naprawy.

    > Mam rowniez wykupione AC, moze warto robic naprawe z wlasnego
    > AC zamiast czekac na kase z PZU?

    Po co, też czekasz na końcowe rozliczenie naprawy (chyba, że się
    zgodzisz na ryczałt, wtedy szybciej) - ael tracisz część ulgi na
    składkę.

    > A jesli zrobie naprawe z wlasnego AC to nalezy mi sie jeszcze
    > kasa z PZU?

    Oczywiście, że nie.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 4. Data: 2002-05-04 16:53:05
    Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Stanisław Pikul <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ab0ulv$1f0$...@n...onet.pl...

    > Oczywiście, że nie.

    mozesz to rozwinac?

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Anyia

  • 5. Data: 2002-05-04 17:14:24
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Anyia" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ab14bh$405$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik Stanisław Pikul <k...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    > napisał:ab0ulv$1f0$...@n...onet.pl...

    > mozesz to rozwinac?

    Ubezpieczenie ma pokryć poniesione przez Ciebie straty i nic więcej.
    Gdybyś otrzymał ubezpieczenie z własnego AC i OC sprawcy, miałbyś
    dochód - to w ubezpieczeniach majątkowych jest niedopuszczalne.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 6. Data: 2002-05-04 18:33:36
    Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Stanisław Pikul <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ab157i$9ef$...@n...onet.pl...

    > Ubezpieczenie ma pokryć poniesione przez Ciebie straty i nic więcej.
    > Gdybyś otrzymał ubezpieczenie z własnego AC i OC sprawcy, miałbyś
    > dochód - to w ubezpieczeniach majątkowych jest niedopuszczalne.

    A nie chodzilo przypadkiem o to, aby pokryc naprawe poczatkowo z Twojego AC,
    a potem niejako "przelac" pieniadze z OC sprawcy?
    Mnie to kiedys takie wlasnie rozwiazanie zaproponowalo samo PZU jak
    powiedzialam ze nie mam kasy na naprawe a auto ptorzebuje szybko (oni
    odmowili pokrycia kosztow na swoj rachunek, powiedzieli ze musza potwierdzic
    OC sprawcy - trwalo to ponad 2 mce zanim potwierdzili "istnienie" OC Sprawcy
    pomiedzy swoimi wlasnymi oddzialami w Sosnowcu (poszkodowany) a Zabrzem
    (sprawca).

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Anyia

  • 7. Data: 2002-05-05 06:44:55
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Anyia" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ab19ir$mru$1@news.tpi.pl...

> [...]
    Sprawcy
    > pomiedzy swoimi wlasnymi oddzialami w Sosnowcu (poszkodowany) a

    To jest chyba możliwe, ale jeżeli samo potwierdzenie tego faktu trwało
    2 m-ce a PZU musiało tylko sprawdzić istnienie polisy w innym
    Oddziale, to w tym przypadku przypuszczam, że po rozliczeniu sprawa
    trafi a/a i dopiero jak przyjdzie Ci płacić nową składkę to
    zorientujesz się, że straciłaś ulgę AC i Ty będziesz biegała i
    odkręcała całą sprawę.
    Jako przykład podam toczona walkę z PZU w sprawie odszkodowania za
    skradzione radio. Za zbitą szybę odszkodowanie dostałem po 30 dniach
    od daty szkody (jako część bezsporną) , za skradzione radio - nie mam
    do dzisiaj. Okazało się, że urzędnicy po wypłacie odłożyli sprawę do
    archiwum uznając ją za zamkniętą. Po mojej interwencji akta
    odkurzurzono i znaleziono notatkę inspektora, iż za radio - zwrot po
    udokumentowaniu wydatków (ubezpieczenie obejmowało radio i głośniki,
    chodziło o procentowe rozliczenie szkody (głośniki nie zginęły))).
    Mając na uwadze rozliczenia z PZU codziennie bombardowałbym ich z
    pytaniem, czy polisa jest potwierdzona, w ostateczności skorzystałbym
    z AC.

    Kotewka
    k...@w...pl