  • 11. Data: 2008-06-03 16:51:47
    Temat: Re: Wynajmowanie mieszkania w Polsce a pobyt i praca za granicą - kilka pytań [długie]
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > dlatego pisalem o uiszczaniu oplat osobiscie, wtedy zadnym dluznikiem sie
    > nie stajesz, bo nie ma dlugu, rozwiazac umowy zawsze zdarzysz, a jest to
    > zawsze jakis argument przetargowy w pozbyciu sie niechcianych lokatorow

    U mnie fakturę za energię wystawiają raz w roku. Nie chciałbym być nagle
    zaskoczony kwotą rzędu kilkudziesięciu tysiecy i miec na pocieszenie to, że
    odetnę lokatorom media....

    > do tego nie kazdy najmujacy ma ochote czekac az mu media (prad, gaz)
    > podepna

    Nie ma żadnej przerwy w dostawie. Ty i lokator idziecie do dostawcy mediów,
    on spisuje nową umowę i umawiacie się na przekazanie stanu liczników. W
    wybranym dniu przychodzi inkasent i od jego odczytu zaczyna obowiązywac nowa
    umowa.

  • 12. Data: 2008-06-03 17:57:31
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > U mnie fakturę za energię wystawiają raz w roku. Nie chciałbym być nagle
    > zaskoczony kwotą rzędu kilkudziesięciu tysiecy i miec na pocieszenie to,
    > że odetnę lokatorom media....

    dziwne praktyki
    to w takim razie najakiej podstawie uiszczasz oplaty czastkowe?

  • 13. Data: 2008-06-03 19:32:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Robecie, Ty chyba w spółdzielni mieszkasz, nie?

    Nie. Ale mieszkałem ćwierć wieku. Teraz ciesze się domkiem.

    > Masz mieszkanie własnościowe, czy umowy podpisuje za Ciebie prezes? :D
    > Przecież najemca jest jak najbardziej osobą rozporządzającą lokalem
    > i dostawcy usług powszechnych (prąd, telefon...) *muszą* zawrzeć z nim
    > (najemcą) umowę na warunkach takich samych, jak z właścicielem!

    Dawno tematu nie przerabiałem, ale dawniej to było niemożlwie.

  • 14. Data: 2008-06-03 19:36:10
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > dziwne praktyki
    > to w takim razie najakiej podstawie uiszczasz oplaty czastkowe?

    Na podstawie prognozy ZE. W efekcie zawsze jest potem spora nadpłata lub
    niedopłata. Dlatego co miesiąc warto wysłać stan licznika przez www.