  • 1. Data: 2008-06-02 14:10:55
    Temat: Pilne !!!
    Od: "ola" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "IżI" <dzolero@g[kurka_lej_spam_w_morde]mail.com> napisał w
    wiadomości news:g1pj36$je5$1@ns.master.pl...
    januszek pisze:

    > To reguluje Ustawa. Moim zdaniem bardzo precyzyjnie.

    Oczywiście, ale każdy bezrobotny dostaje ulotkę na dzień dobry w
    urzędzie pracy, gdzie są odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
    (takie FAQ).
    Tam jest napisane, że dochody pochodzące z gier losowych nie wpływają na
    utratę statusu bezrobotnego.

    Czyli nie muszę zgłaszac w Urzędzie że otrzymałam takową wygraną ?

    Dzisiaj rozmawiałam z Pania kierownik UP i mi powiedziała że będę miała
    zawieszony zasiłek na 60 dni przez to że wygrałam pieniazki.Stracę status
    bezrobotego i od nowa musze się rejestrowac. Czy to jest możliwe bo osoby na
    forum wypowiadały sie inaczej ?!

    Prosze o jakies podpowiedzi?

  • 2. Data: 2008-06-02 14:47:49
    Temat: Re: Pilne !!!
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "ola" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bezrobotego i od nowa musze się rejestrowac. Czy to jest możliwe bo osoby

    W/g ustawy tzw. o bezrobociu, bezrobotny nie może mieć przychodu większego
    m-cznie niż połowa najniższego wynagrodzenia. Nie wlicza się odsetek od
    lokat i innych rachunków bankowych. Chyba kierowniczka dobrze gada.
    --
    Maluch

  • 3. Data: 2008-06-02 15:00:51
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > m-cznie niż połowa najniższego wynagrodzenia. Nie wlicza się odsetek od
    > lokat i innych rachunków bankowych. Chyba kierowniczka dobrze gada.

    W ustawie nie jest do konca jasno napisane. Tak się zastanawiam, a co ze
    spadkiem? Jak bezrobotny załapie się na kasę lub chatę, którą sprzeda?
    --
    Maluch

  • 4. Data: 2008-06-02 17:29:11
    Od: "Fotelik" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > m-cznie niż połowa najniższego wynagrodzenia. Nie wlicza się odsetek od
    > lokat i innych rachunków bankowych. Chyba kierowniczka dobrze gada.

    Czyli zgodnie z tym jak pracodawca wypłaci mi zaległe wynagrodzenie
    to powinienem stracić status bezrobotnego?
    Foti

  • 5. Data: 2008-06-02 17:53:03
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Fotelik" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli zgodnie z tym jak pracodawca wypłaci mi zaległe wynagrodzenie
    > to powinienem stracić status bezrobotnego?
    > Foti

    Zgodnie z tym, to wygląda, że jak sprzedaż rower w dobrym stanie, to tracisz
    status. Jak ja Ci dam 1tys. zł też. Trzeba poszukać rozporządzeń.
    --
    Maluch

  • 6. Data: 2008-06-02 20:06:13
    Od: "Fotelik" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Fotelik" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zgodnie z tym, to wygląda, że jak sprzedaż rower w dobrym stanie, to
    > tracisz status. Jak ja Ci dam 1tys. zł też. Trzeba poszukać rozporządzeń.

    Przecież to jakieś chore jest
    Foti

  • 7. Data: 2008-06-02 20:17:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jun 2008, Maluch wrote:

    > Użytkownik "Fotelik" <m...@p...onet.pl> napisał

    Ten element (czyli wypłata wynagrodzenia) jest wg prawa podatkowego
    delikatnie mówiąc... porąbany.

    Z jednej strony ustawa jasno stanowi:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 12
    1. Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej
    oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty
    pieniężne oraz wartoœć pieniężnš œwiadczeń w naturze bšdŸ ich ekwiwalenty
    [...]
    ---

    Czyli ewidentnie liczy się *wypłata*.

    A jednocześnie istnieje zarówno praktyka (AFAIR również interpretacje US)
    odliczania kosztów uzyskania przychodów (zryczałtowanych miesięcznie)
    ze stosunku pracy za okres *pracy* (co w przypadku, kiedy firma wypłaca
    np. trzy wynagrodzenia na raz ma znaczenie).
    Oczywiście koszty uzyskania (z mocy sąsiednich przepisów ustawy) dotyczą
    *przychodu*, a nie *pracy*.

    W takim układzie można stwiedzić tylko tyle, że:
    - być może istnieje jakiś inny, dobrze ukryty przepis, na podstawie ktorego
    tak się robi (jakby istniał, to powinien być podawany jako podstawa
    prawna, a nie jest)
    - praktyka księgowych oraz US jest niezgodna z prawem, ale z okazji
    "robienia dobrze podatnikom" nikt tego na razie nie zaskarżył

    ...i wyciągnąć wniosek: bazując na praktyce równie dobrze można, z pełnym
    przekonaniem że to jest zła metoda, próbować wróżyć z fusów.
    Albo rzucać monetą.

    > Zgodnie z tym, to wygląda, że jak sprzedaż rower w dobrym stanie, to tracisz
    > status.

    Najwyraźniej.
    I fakt zwolnienia z niczego nie ratuje (bo liczy się podleganie).

    > Jak ja Ci dam 1tys. zł też.

    IMO zdecydowanie nie.
    Wyjaśnienie (z cytatami z przepisów) w poście obok :)

    > Trzeba poszukać rozporządzeń.

    Nie sądzę, żeby takie regulacje powierzono rozporządzeniom, ale...

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-06-02 20:17:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jun 2008, Maluch wrote:

    > W ustawie nie jest do konca jasno napisane. Tak się zastanawiam, a co ze
    > spadkiem?

    Sprzeciw, wysoki sądzie :) Znaczy w odniesieniu do zdania drugiego
    napisano bardzo wyraźnie.

    > Jak bezrobotny załapie się na kasę lub chatę,

    ...to jest spadek...

    > którą sprzeda?

    ...to juz *może być zupełnie inna sprawa*, bo będzie to przychód
    podlegający opodatkowaniu (nic to, że może być *zwolniony* z podatku,
    ale *podlega*, a to ważne jak niżej widać!)

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20080690415&type=3&name=D20080415Lj.pdf
    +++
    Art. 2.
    1. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    24) przychodach – oznacza to przychody z tytułu innego niż zatrudnienie,
    inna praca zarobkowa, zasiłek lub inne œwiadczenie wypłacane z Funduszu
    Pracy, podlegajšce opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku
    dochodowym od osób fizycznych;
    ---

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 1
    Ustawa reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów
    osób fizycznych.
    Art. 2
    1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    3) przychodów podlegajšcych przepisom o podatku od spadków i darowizn,
    ---

    BTW: jak bezrobotny coś ukradnie, to też się nie liczy, następny punkt:
    +++
    4) przychodów wynikajšcych z czynnoœci, które nie mogš być
    przedmiotem prawnie skutecznej umowy,
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-06-03 02:51:10
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > IMO zdecydowanie nie.
    > Wyjaśnienie (z cytatami z przepisów) w poście obok :)

    To jak darowizna nie, to spadek też nie. A czy będzie przychód jak w spadku
    bezrob. dostaje np. mieszkanie i je sprzeda?
    Wpisałem tą darowiznę, bo słyszę, że aby dostać, to chyba dopłata do czynszu
    mieszkania się nazywa, to trzeba coś mieć samemu /przychód, dochód?/. No i
    podają np., że ojciec dał córce na utrzymanie np. 200zł i ten manewr
    przechodzi, aby dostać dopłatę.
    --
    Maluch

  • 10. Data: 2008-06-03 06:17:58
    Od: "ola" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > dochód?/. No i podają np., że ojciec dał córce na utrzymanie np. 200zł i
    > ten manewr przechodzi, aby dostać dopłatę.

    Czyli podsumowujac tracę status bezrobotnego bo wygrałam w grze losowej
    opodatkowanej ? Przeciez to bez sensu. Ktos na forum napisał