  • 1. Data: 2008-06-02 13:00:57
    Temat: sąd pracy- kilka pytań
    Od: Tosia <k...@o...pl>

    Witam,

    Jakis czas temu rozstałam sie z firmą z powodu braku wypłaty
    wynagrodzenia ( art 55.1.1 ) do chwili obecnej nie otrzymałam zapłaty
    zaległości. ( składki ZUS również nie były opłacane)
    W takiej sytuacji jest spore grono były pracowników.
    Jutro zamierzam skierować sprawe do Sądu Pracy. Prosze o informacje jak
    mam się przygotować ? Jakie potrebne są dokumnety, ile średnio trwa
    proces , czy bede ponosiła koszty ?
    Dodam, równiez , że sprawa skierowana była do PIP-u, zakonczona i
    przekazana do Sądu Pracy o ukaranie pracodawcy( nie wiem dlaczego nie o
    wypłate zaległych pensji)
    z góry dziękuej za odpowiedzi,
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-06-02 13:11:54
    Temat: Re: sąd pracy- kilka pytań
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 02 Jun 2008 15:00:57 +0200, Tosia napisał(a):

    > Prosze o informacje jak mam się przygotować ? Jakie potrebne
    > są dokumnety,

    Wszystkie, które mówią o rzeczach, co do których zamierzasz kierować
    powództwo. Jeśli masz dostęp do protokołu PIP to w zasadzie powinno
    wystarczyć.

    > ile średnio trwa proces ,

    W dużym mieście lata, w mniejszym miesiące.

    > czy bede ponosiła koszty ?

    Jeśli jest tego mniej niż 50 tys. złotych to nie, chyba że przegrasz w I
    instancji i zamarzy Ci się apelacja (30 zł).

    > Dodam, równiez , że sprawa skierowana była do PIP-u, zakonczona i
    > przekazana do Sądu Pracy o ukaranie pracodawcy( nie wiem dlaczego nie o
    > wypłate zaległych pensji)

    Bo takie rzeczy może tylko sąd.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 3. Data: 2008-06-02 15:44:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > W dużym mieście lata, w mniejszym miesiące.

    Nie przesadzajmy. Żeby nie być gołosłownym: w Warszawie miałem 3
    rozprawy w I instancji, zamknęło się to w 9 miesiącach. Poza tym jest
    szansa na postępowanie upominawcze chociażby.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-06-02 15:53:16
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Tosia napisał(a) :
    > Jakis czas temu rozstałam sie z firmą z powodu braku wypłaty
    > wynagrodzenia ( art 55.1.1 ) do chwili obecnej nie otrzymałam zapłaty
    > zaległości. ( składki ZUS również nie były opłacane)

    Oprócz tego co napisał Olgierd złóż do prokuratury zawiadomienie
    o popełnieniu przestępstwa z art. 218 i 219 Kodeksu Karnego.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 5. Data: 2008-06-03 08:46:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jun 2008, Zbynek Ltd. wrote:

    > Oprócz tego co napisał Olgierd złóż do prokuratury zawiadomienie
    > o popełnieniu przestępstwa z art. 218 i 219 Kodeksu Karnego.

    IMHO o 219 nie ma mowy - skoro nie było wypłaty wynagrodzenia, to składki
    ZUS *również się nie należą*. One są liczone od wynagrodzenia brutto
    przeznaczonego do wypłaty (a nie należnego) - jak pracodawca przeznaczył
    zero, to i składki jest zero!

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-06-03 12:29:55
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Tosia napisał(a) :

    > składki nie były opłacane od roku czasu.

    Mam nadzieję, że pensja tylko parę miesięcy. Wtedy Gotfryd
    częściowo nie ma racji. Czyli paragraf nie dotyczyłby szefa tylko
    za te miesiące bez wypłaty.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 7. Data: 2008-06-03 12:32:44
    Od: Tosia <k...@o...pl>

> [...]
    > zero, to i składki jest zero!
    >
    > pzdr, Gotfryd

    składki nie były opłacane od roku czasu.
    Dziękuje za wszystkie wskazówki
    pozdrawiam