  • 1. Data: 2008-06-02 19:42:49
    Temat: Zarząd w spółdzielni mieszkaniowej
    Od: "SMi" <b...@m...pl>

    witam,

    Jaka podstawa prawna reguluje:
    a) liczbę czlonków zarządu - czy może być tylko 2 osoby?
    b) obowiązki i uprawnienia czlonków zarządu ?

    Przeglądałem ustawę "Prawo spółdzielcze" i nic tam nie znalazłem...

    Serdecznie pozdrawiam
    SMi

    Przy udzielaniu odpowiedzi, bardzo proszę o zachowanie ciągłości
    (poprzedniej) korespondencji !!!

  • 2. Data: 2008-06-02 19:52:01
    Temat: Re: Zarząd w spółdzielni mieszkaniowej
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "SMi" <b...@m...pl> napisał

    > Jaka podstawa prawna reguluje:
    > a) liczbę czlonków zarządu - czy może być tylko 2 osoby?
    > b) obowiązki i uprawnienia czlonków zarządu ?
    >
    > Przeglądałem ustawę "Prawo spółdzielcze" i nic tam nie znalazłem...

    A statut spółdzielni czytałeś?

  • 3. Data: 2008-06-02 20:17:35
    Od: "Fantom" <szczukot@antyspam@poczta.onet.pl>

    > Jaka podstawa prawna reguluje:
    > a) liczbę czlonków zarządu - czy może być tylko 2 osoby?
    > b) obowiązki i uprawnienia czlonków zarządu ?
    >
    > Przeglądałem ustawę "Prawo spółdzielcze" i nic tam nie znalazłem...

    Wiecej do gadania ma tu prawo o spoldzielniach mieszkaniowych (taki
    uszczegolowienie prawa spoldzielczego w tym temacie) oraz statut (ktory w
    sumie opierac sie musi w jakis widelkach wynikajacych z w/w przepisow)

    Fantom

  • 4. Data: 2008-06-03 08:38:45
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    SMi <b...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > b) obowiązki i uprawnienia czlonków zarządu ?
    >
    > Przeglądałem ustawę "Prawo spółdzielcze" i nic tam nie znalazłem...

    A to odrębna własność? Jeśli tak: art. 26 i 27 Ust. o spółdzielniach
    mieszkaniowych w zakresie w jakim odsyła do Ust. o własności lokali. Pr.
    spółdzielcze też ma zastosowanie - przepisy o organach spółdzielni (o
    zarządzie). Obowiązki członków zarządu mogą wynikać też pośrednio z innych
    przepisów, z zwłaszcza tych, które ustanawiają uprawnienia dla innych
    podmiotów (bo uprawnienie jest zawsze skorelowane z obowiązkiem:)

    Jeśli chodzi o liczbę członków zarządu, to masz w art. 49 Pr. spółdzielczego
    odesłanie do statutu spółdzielni.

    pozdrawiam
    kuba