  • 1. Data: 2007-12-19 07:41:53
    Temat: Wynajecie mieszkania - kto poznosi koszty napraw
    Od: m...@g...com

    Witam,

    Mam drobny problem z wynajmowanym mieszkaniem i tak juz oglupialem ze
    musze sie Was poradzic.

    Prosta sprawa: wynajmuje mieszkanie w ktorym zapsul sie zamek od drzwi
    wejsciowych. Wlasciciel po trzech nieudanych probach ich naprawy
    stwierdzil ze nie moze ich naprawic i jedyne co moze to wymienic drzwi
    albo wezwac inna firme za ktora ja zaplace.

    W umowie wynajmu zapisane mam ze: drobne naprawy realizuje we lasnym
    zakresie (koszty i materialy), wiekszych natomiast nie podejmuje sam
    ale po uzgodnieniu z wlascicielem i koszty pokrywa wlasciciel albo
    wspolnie.

    Jak to wyglada w rzeczywistosci? Za drzwi nie usmiecha mi sie placic
    bo zepsuly sie one nie z mojej winy... A naprawione musza zostac bo
    obecnie chodze z kluczem do zamka i kluczem francuskim by je
    zamykac ;-//

    Z gory wielkie dzieki za wszelkie wskazowki!

    Michal

  • 2. Data: 2007-12-19 07:52:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    m...@g...com wrote:

> [...]
    > stwierdzil ze nie moze ich naprawic i jedyne co moze to wymienic drzwi
    > albo wezwac inna firme za ktora ja zaplace.

    Wymienić drzwi? A nie wystarczy wymienić zamek?

> [...]
    > zakresie (koszty i materialy), wiekszych natomiast nie podejmuje sam
    > ale po uzgodnieniu z wlascicielem i koszty pokrywa wlasciciel albo

    Tak to dokładnie jest ujęte w umowie (pokrywa właściciel albo wspólnie)?

    p. m.

  • 3. Data: 2007-12-19 08:03:15
    Od: m...@g...com

    On 19 Gru, 08:52, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Wymienić drzwi? A nie wystarczy wymienić zamek?

    Moze i wystarczy - nie wiem... Drzwi sa antywlamaniowe, antycostam i
    antycostamjeszcze... Wiec moze to nie byc taka prosta sprawa...

    > Tak to dokładnie jest ujęte w umowie (pokrywa właściciel albo wspólnie)?

    Nie mam teraz umowy przed oczami ale z tego co pamietam byl zapis taki
    ze za drobne place ja i sa w moim zakresie, a te wieksze musze
    uzgodnic z wlascicielem (takze koszty albo placi on albo dzielimy sie
    kosztami) pod grozba tego ze zaplace za cala naprawe sam (pewnie
    jezeli zrobie tak ze cos naprawie wezme rachunek i rzuce go na biurko
    wlascicielowi bez informowania go wczesniej o potrzebie naprawy).

    Michal

  • 4. Data: 2007-12-19 09:27:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    m...@g...com wrote:

> [...]
    > jezeli zrobie tak ze cos naprawie wezme rachunek i rzuce go na biurko
    > wlascicielowi bez informowania go wczesniej o potrzebie naprawy).

    Więc jeżeli brać tylko umowę pod uwagę, to właśnie próbowaliście uzgodnić z
    właścicielem i nie doszliście do porozumienia, czyli idzie to z twojej
    kieszeni.

    Z drugiej strony, w KC stoi że odpowiadasz za drobne naprawy. Niech się
    wypowiedzą mądrzejsi w tej kwestii, co ma w tym przypadku pierwszeństwo -
    postanowienia umowy czy kodeks?

    p. m.

  • 5. Data: 2007-12-19 09:53:31
    Od: m...@g...com

    On 19 Gru, 10:27, mvoicem <m...@g...com> wrote:
    [...]
    > Więc jeżeli brać tylko umowę pod uwagę, to właśnie próbowaliście uzgodnić z
    > właścicielem i nie doszliście do porozumienia, czyli idzie to z twojej
    > kieszeni.

    Hmm... Nie wiem czy dobrze rozumiem: ja prosze wlasciciela o naprawe
    drzwi; wlasciciel zaproponowal naprawe na moj koszt - jezeli sie nie
    zgodze to oznacza ze nie doszlismy do porozumienia i wtedy idzie z
    mojej kieszeni, jesli sie zgodze to doszlismy do porozumienia i i tak
    idzie to z mojej kieszeni. Tak to jest?? ;-/

    > Z drugiej strony, w KC stoi że odpowiadasz za drobne naprawy. Niech się
    > wypowiedzą mądrzejsi w tej kwestii, co ma w tym przypadku pierwszeństwo -
    > postanowienia umowy czy kodeks?

    No tu najpierw nalezaloby pewnie zadac sobie pytanie czy taka naprawa
    to drobna naprawa czy juz nie ;-)

    Michal

  • 6. Data: 2007-12-19 10:00:46
    Od: l...@i...eu

    > No tu najpierw nalezaloby pewnie zadac sobie pytanie czy taka naprawa
    > to drobna naprawa czy juz nie ;-)

    moim zdaniem wymiana wkładki do zamka, kurka do kranu, uszczelki,
    bezpiecznika, żarówek itp to są drobne naprawy. Zakup drzwi wg mnie z
    pewnością do drobnych napraw nie należy. Jeżeli są to jakieś specjalistyczne
    drzwi to najpierw musisz się zorientować ile taka wymiane tego czegoś kosztuje
    i wtedy ocenić czy to jest drobne czy nie

  • 7. Data: 2007-12-19 12:21:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    m...@g...com wrote:

> [...]
    > mojej kieszeni, jesli sie zgodze to doszlismy do porozumienia i i tak
    > idzie to z mojej kieszeni. Tak to jest?? ;-/

    Tak to by wyglądało wg. mnie w praktyce.

    > No tu najpierw nalezaloby pewnie zadac sobie pytanie czy taka naprawa
    > to drobna naprawa czy juz nie ;-)

    Jeżeli pierwszeństwo ma umowa nad kodeksem - to wtedy nie ma się co
    zastanawiać, bo czy drobna czy nie drobna, masz już "uzgodnione" z
    właścicielem że to twój problem.

    Znowu jeżeli zapisy KC mają tutaj pierwszeństwo, to wtedy owszem, jest
    istotne czy naprawa jest drobna czy nie.

    p. m.

  • 8. Data: 2007-12-19 13:06:51
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Dec 19, 11:00 am, l...@i...eu wrote:

> [...]
    > drzwi to najpierw musisz się zorientować ile taka wymiane tego czegoś kosztuje
    > i wtedy ocenić czy to jest drobne czy nie

    wkladka do zamku - najemca, wymiana zamku - wspolnie, wymiana drzwi -
    wlasciciel. no chyba ze chce probowac wynajac komus mieszkanie bez
    drzwi wejsciowych.

  • 9. Data: 2007-12-19 14:48:10
    Od: "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl>

    > Jeżeli pierwszeństwo ma umowa nad kodeksem - to wtedy nie ma się co
    > zastanawiać, bo czy drobna czy nie drobna, masz już "uzgodnione" z
    > właścicielem że to twój problem.

    Żadna umowa nie może łamać prawa :) - wiec domyślnie kodeks czyli w tym
    przypadku prawo będzie ważniejsze od umowy :)

    --
    Krzysiek M.

  • 10. Data: 2007-12-19 19:58:13
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie SzalonyKapelusznik w liscie z dnia 2007-12-19
    14:06 napisala nastepujace slowa:

    > wkladka do zamku - najemca, wymiana zamku - wspolnie, wymiana drzwi -
    > wlasciciel. no chyba ze chce probowac wynajac komus mieszkanie bez
    > drzwi wejsciowych.

    Czy to znaczy ze jezeli np zaplace za wymiane drzwi (koszt + robocizna)
    to po skonczonym okresie umowy moge te drzwi sobie zabrac?

    --
    michal