eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymuszanie ujawniania danych osobowych (nazwiska) przy wydawaniu pokwitowan › Wymuszanie ujawniania danych osobowych (nazwiska) przy wydawaniu pokwitowan
  • Data: 2002-04-25 08:26:54
    Temat: Wymuszanie ujawniania danych osobowych (nazwiska) przy wydawaniu pokwitowan
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzien dobry,

    mam pytanie dotyczace wymuszania podawania danych osobowych przy
    wydawaniu pokwitowan detalicznej sprzedazy uslugi/towaru na drobne
    kwoty.
    Rozmawialem z izba skarbowa i taki wymog nie wynika z przepisow
    podatkowych, a wrecz jest odwrotnie.
    To znaczy dopiero na wniosek moze byc wydany dowod kasowy z danymi
    osobowymi.
    Gdy powolalem sie na ustawe o ochronie danych osobowych i chec
    nieujawniania danych osobowych przy detalicznym zakupie uslugi za 10 zl
    to musialem wysluchac wulgarnych komentarzy osoby postronnej,
    ktora oswiadczyla, ze i tak wpisze moje nazwisko.
    Nie wiem czy ta osoba byla wulgarna bo pijana,
    ale czulem sie przymuszany do ujawnienia danych osobowych w zdarzeniu,
    kiedy takie przymus nie obowiazuje, ani nie jestem zainteresowanym
    otrzymaniem pokwitowania z moimi danymi osobowymi.
    W izbie skarbowej poradzono mi skierowac zapytanie do Giodo, ale czy
    dodatkowo nie wyjasnic sprawy w prokuraturze,
    bo wymuszanie ujawnienia danych osobowych bylo wyrazne
    a odmowa i powolanie sie na ustawe o ochronie danych osobowych
    spotkalo sie z wulgarnymi i rynsztokowymi komentarzami osoby ktora stala
    obok i mnie nie obslugiwala.

    Czy naprawde nikt w Polsce tej Ustawy nie chroni, nie broni,
    nie ma jeszcze orzecznictwa ?

    Dodatkowo ta wulgarna osoba jeszcze podkreslila ze sama dopisze dane
    osobowe na pokwitowaniu bo musza wiedziec komu sprzedaja usluge
    ktorej cena to 10 zl.

    Skoro takie dzialania nie wynikaja z przepisow podatkowych
    a sa jedynie wyrazem osobistych zainteresowan wydajacych pokwitowania,
    to czemu ten temat raz na zawsze nie zostanie prawnie wyjasniony,
    upubliczniony i rozpowszechniony w prasie, radiu i telewizji.

    Zdarzenia objete ustawa o ochronie danych osobowych maja charakter
    powszechny i incydentalny i dzieja sie bardzo szybko
    i albo udzielana jest natychmiastowa pomoc, np. hot line 0800
    czy 0700, albo ustawa jest martwa w chwili zdarzenia, gdyz powolanie
    sie na nia nie skutkuje.

    Czy ktos prowadzil takie sprawy w sadzie, prokuraturze, czy jest
    jakiekolwiek orzecznictwo w tej sprawie ?

    Druga sprawa to zawieszanie materialow reklamowych na klamce u drzwi.
    Policja wyrazni mowi,ze zlodzieje moga wykorzystywac ta metode dla
    pozyskiwania informacji o godzinach przebywania mieszkancow w domach
    i co z tego, skoro na setkach, tysiacach klamek wieszane sa codziennie
    tysiace reklamowek , ktore mowia osobom postronnym, sasiadom, ze nikogo
    w domu nie ma .

    Jacek
    --
    Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
    drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.

    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl