    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymiar urlopu w nowym kodeksie pracy
    Date: Tue, 6 Jan 2004 20:23:48 +0100

    Użytkownik "Marek Strzelecki" <m...@a...w.pl> napisał w
    wiadomości news:bt99un$kb2$1@topaz.icpnet.pl...

    > Proszę mnie poprawić, jeśli coś pomyliłem albo jeśli coś mi się tylko
    > wydaje.
    >
    > --
    > www.franek.strzelecki.prv.pl

    Już kilka osób próbowało Ci wyjaśnić, że nie masz podstaw, aby czuć się
    pokrzywdzonym. Spróbuję jeszcze i ja.
    Przede wszystkim nie doliczaj pracownikowi z administracji soboty i
    niedzieli z poprzedniego tygodnia do tygodnia, w którym bierze on urlop
    wypoczynkowy.

    Rozważmy okres 3-tygodniowy, tj. 21 dni kalendarzowych.
    Pani z biura bierze 15 dni urlopu wypoczynkowego (15 x 8 godz. = 120 godzin)
    i wypoczywa przez 21 dni.
    Ciebie również obowiązuje 40-godzinny tydzień pracy, więc w czasie 3 tygodni
    też powinieneś przepracować 120 godzin, czyli 10 dniówek po 12 godzin.
    Aby wypoczywać przez 21 dni bierzesz 15 dni urlopu wypoczynkowego (120 godz.
    : 8 godz./dzień = 15 dni),
    czyli nie ma tutaj żadnej dyskryminacji.
    Pani z administracji, jeżeli ma jakąś pilną pracę, to musi zostać lub zrobić
    w domu (o godziny nadliczbowe raczej się nie upomni).
    Jeżeli Ty pracujesz więcej niż 40 godz. tygodniowo, to liczba godzin
    nadliczbowych jest tak oczywista, że pracodawca musi za nie zapłacić.
    A jeżeli chodzi o wolną sobotę i niedzielę z poprzedniego tygodnia przed
    urlopem, to Ty też możesz je sobie "wygospodarować" jako wolne, biorąc mniej
    wolnego wcześniej.

    wa