    From: Kasek <k...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymiana płotu - nie moge wejsc na pole sasiada?
    Date: Sat, 03 May 2003 11:30:06 +0200

    On Fri, 2 May 2003 13:41:47 +0200, "Pussy" <i...@w...pl> wrote:

    >nie może sąsiad tego zabronić, gdyż jest przepis o stosunkach sąsiedzkich,
    >mówiący, iż ma pan prawo w celu naprawienia wspólnych urządzeń granicznych
    >wejść na grunt sąsiada!

    Alez co ty piszesz. Miesiac temu byl w dodatku DOM GW
    poradnik i pisalo wyraznie, ze nie tylko nie mozna wejsc
    na teren sasiada, ale nawet nowy plot mozna postawic tylko na swojej
    stronie!!!!!!!!! Jesli 50% plotu (np. 5centymetrow, a nawet 1
    milimetr) bedzie na stronie sasiada to jesli poda cie do sadu
    grodzkiego to bedziesz ten plot rozbierac!
    Co innego gdyby doszlo miedzy wami do porozumienia.

    Po za tym zgodnie z KC plot stanowi dobro wspolne
    sasiadow i zobowiazani sa oni do wspolnego jego
    utrzymania. Niemniej jednak po wyroku SN sprzed
    kilku lat wiemy, iz przepis ten oznacza wspolne utrzymanie,
    natomiast nie mozna sasiada zmusic do oplacenia 50
    proc. kosztow jesli ten wymiany plotu nie chcial (tak
    zwyrokowal SN)