  • Data: 2007-11-03 14:17:11
    Temat: Re: Wyłudzona renta
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Rosnowski" <andrzej.rosnowski[nospamku]@onet.eu> napisał
    w wiadomości news:fghtnu$du4$1@news.onet.pl...

    > Powiem tak: życie idzie swoją drogą. Poprzez skalę nadużyć wykładnia
    > przepisów bardzo się zaostrzyła. I dlatego osoby, które spełniają warunki
    > do otrzymania renty, nie otrzymują jej. Państwa nie stać bowiem na
    > liberalną wykładnię przepisów. Rzeczywiście limitów rent nie ma, ale na
    > każdym etapie decyzyjnym jest świadomość, iż SP dysponuje ograniczoną
    > ilością środków. Więc osoby, które obiektywienie spełniają przesłanki
    > faktyczne, renty nie otrzymują, bo nie mogą dostatecznie udownić swojego
    > kalectwa. Mało tego - nawet jeżeli już udowodnią, to renta nie jest za
> [...]

    No to i ja coś z życia:

    W znanych mi przypadkach tzw. wyłudzenia rent, to nie jest tak, że
    "inicjatywa" spoczywała tu po stronie wyłudzającego. Zazwyczaj "pierwszy
    krok" uczyniło tutaj państwo w postaci albo organu rentowego albo organu
    podatkowego wydajac jakąś krzywdzącą decyzję podtrzymaną następnie przez
    sądy. Z oczywistych względów nie moge tu wejść zbyt głęboko w konkrety, ale
    bywają tu naprawde przegięcia w tym kraju. I potem taki podatnik/płatnik
    szuka sposobu aby "sobie odbić" to co mu ukradziono albo koszty jakie musiał
    ponieść (PCC, opłaty notarialne i inne koszty, rejestracje poza granicami PL
    itp.) aby aby okradzenie siebie skutecznie uniemożliwić. Jak nie został
    wyleczony z prowadzenia d-g ma wiele możliwości (vat, dochodowy,
    import/eksport itd.). Jak został skutecznie "wyleczony", względnie
    zarejestrował d-g w innym państwie, pozostaje w zasadzie jako mechanizm w
    PL, tylko renta. I tak to w bardzo wielu przypadkach działa. I powiem Ci, że
    w najbliższym czasie bym sie spodziewał wielu takich nowych przypadków.

    Jaką widzę na to radę? W krótkim dystanie czasowym nie ma na to rady. A w
    długim tylko znaczne uproszczenie systemu podatkowego oraz obowiązkowych
    ubezpieczeń społecznych. Jednak takie uproszenie nigdy nie będzie politykom
    na rękę. Natomiast wzrost skali wyłudzeń rent oraz skali innych
    niekorzystnych zjawisk, uważam że w pewnym stopniu może takie uproszczenie
    wymusić, na zasadzie uświadomienia sobie bezradności państwa w obecnym
    stanie rzeczy.

    Co do przyznawania rent, czy naprawdę wierzysz, że szeregowy orzecznik ZUS
    patrzy z perspektywy budżetu państwa? Mam wrażenie, iż on raczej patrzy z
    perspektywy łapówki do własnej kieszeni. Wierz mi, naoglądałem się
    nieprawidłowości w organie rentowym, nie tylko w UWADZE TVN ale także w
    realnym świecie. I dlatego daleki jestem od stwierdzenia, że każdy kto
    organowi środki zabiera na różne tam "sposoby", czyni moralnie nagannie.

    Co do samochodów na parkingach - chyba nie jest zabronione aby
    niepelnosprawny był równoczesnie bogaty, prawda? :-) Ale wiem o co Ci
    chodzi. Takie zaświadczenia kosztują około 200-500 zł. zależnie od miasta...
    Ot takie realia tego kraiku... :-]

    marekz