  • Data: 2007-11-03 16:24:34
    Temat: Re: Wyłudzona renta
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:fgi4kf$vkb$1@news.onet.pl...

    > Jeśli uważasz że facet udający rencistę jest OK - popierasz przestępców -
    > to ufunduj
    > mu tą rentę z własnych środków i sprawa zakończona.

    Ale w jakim celu miałbym to robić? Co mnie obchodzi jakiś facet udający
    rencistę? W wątku wypowiadam się na temat czy jest to globalnie korzystne
    czy niekorzystne.

    > Tak cię czytam i cały czas dochodzę do wniosku, że musisz bronić takich
    > przekrętów
    > chyba dlatego, że sam je robisz, bo inne wyjaśnienie rozdawania naszych a
    > także twoich pieniędzy nie widzę. Choć wolałbym się mylić......

    Kto wie, kto wie... ;-)

    > Człowieku on bierze od nas te pieniądze a nie jakiegoś ZUS, ZUS to zbiór
    > dokumentów a pieniądze
    > są ludzi!

    Bardzo ale to bardzo upraszczasz to zagadnienie. Gdyby ten system działał
    tak jak powinno teoretycznie być, można by ci przyznac rację. Ale ZUS i
    okoliczne instytucje, to pole bez porównania większego kręcenia lodów niż
    jakieś tam renty oraz pole do olbrzymich manipulacji pustymi zapisami na
    rachunkach, prawdopodobnie porównywalne albo nawet większe niż te wszystkie
    cuda z agencjami skarbu państwa. Niemniej jednak jeżeli wierzysz, że w ZUS
    sa jakieś twoje pieniądze okej, każdy może wierzyć w to co chce. :-) Ale
    ciężko może być zmusić ogół, aby cały w to wierzył. No naprawdę, może się to
    okazać niewykonalne...

    Państwo, ZUS, NFZ to po prostu jedni z uczestników rynku. Jak każdy inny,
    walczą na nim o kasę... To co ja ewentualnie wpłacam do ZUS traktuję jako
    kasę straconą. I niczego od ZUS nie oczekuję w zamian. Nie potrzebuję wiary
    w fikcję dostatniej emerytury albo dobrej opieki w państwowej słuzbie
    zdrowia.

    marekz