  • 1. Data: 2004-06-01 18:24:10
    Temat: Wykroczenie
    Od: "Mirunio" <m...@p...onet.pl>

    Czy osoba popełniająca wykroczenie(np.drogowe)może byc osądzona przez
    instytucje powołaną do tego w tym przypadku sąd grocki -bez udziału
    stron.Jakie konsekwencje mogą byc dla osoby obwinionej o popełnienie czynu
    którego nie popełniła-brak świadków wykroczenia drogowego.Czy sąd w oparciu o
    zeznania "poszkodowanego" może wydać wyrok.Proszę o konkretne podpowiedżi.

  • 2. Data: 2004-06-02 07:38:00
    Temat: Re: Wykroczenie
    Od: "Kacper" <kacper_grzybowski{usun}@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mirunio" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    oparciu o
    > zeznania "poszkodowanego" może wydać wyrok.Proszę o konkretne podpowiedżi.

    Sad powinien dysponowac oprocz zeznan swiadkow kolizji i wyjasnien
    obwinionego rowniez dokumantacja policyjna (szkice, ogledzny). Jesli tego
    nie ma (a przy drobnej kolizji, nie zawsze jest wzywana Policja) to musi we
    wlasnym zakresie roztrzygnac sprawe. Zgodnie z orzecznictwem SN nic nie stoi
    na przeszkodzie, aby wyrok byl oparty na zeznaiach jednego tylko swiadka,
    ale trzeba je wtedy badac ze wzmozona ostroznoscia. a co do stawiennictwa to
    przeczytaj sobie dokladnie art.71 KPW (jest dosc dlugi)

    pozdrawiam
    Kacper

  • 3. Data: 2004-06-02 14:17:07
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

> [...]
    > Czy osoba popełniająca wykroczenie(np.drogowe)może byc osądzona przez
    > instytucje powołaną do tego w tym przypadku sąd grocki -bez udziału

    Może.

    >Jakie konsekwencje mogą byc dla osoby obwinionej o popełnienie czynu
    > którego nie popełniła-brak świadków wykroczenia drogowego.Czy sąd w
    oparciu o
    > zeznania "poszkodowanego" może wydać wyrok.

    Może. Poszkodowany jest świadkiem .

    >Proszę o konkretne podpowiedżi.

    Konkretniej nie potrafię;)

    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2004-06-02 19:22:14
    Od: ula<u...@i...pl>

    > Użytkownik "Mirunio" napisał w wiadomości
    >
    > Może.

    > oparciu o
    >
    > Może. Poszkodowany jest świadkiem .

    > Konkretniej nie potrafię;)
    >
    > Pozdr
    > Leszek

    Leszek powiedź mi -bo wnioskuję że ktokolwiek przyjdzie na policję i
    zezna że pan x zajechał mu drogę-uznany jest za prawdomównego i
    wiarygodnego.Nie ma na to dowodów zadnych(nie było żadnej nigdy
    kolizji -ani nie miało miejsca to zdarzenie!!!!!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-06-03 11:28:52
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "ula" <u...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Leszek powiedź mi -bo wnioskuję że ktokolwiek przyjdzie na policję i
    > zezna że pan x zajechał mu drogę-uznany jest za prawdomównego i
    > wiarygodnego.

    Uznany zostanie za zgłaszającego i pokrzywdzonego. O dlaszym ciągu
    zadecyduje sąd.

    >Nie ma na to dowodów zadnych(nie było żadnej nigdy
    > kolizji -ani nie miało miejsca to zdarzenie!!!!!

    Czyli po upewnieniu się, że nikt nie widzi mogę Ci zajeżdżać drogę albo po
    prostu dać w papę nie zostawiając śladów?
    W myśl Twojej logiki nie ma dowodów (poza zeznaniem pokrzywdzonego) to nie
    ma sprawy.
    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2004-06-03 13:12:57
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirunio" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli obwiniony złoży wniosek o dobrowolne ukaranie się to nie jest wzywany
    do sądu. W przeciwnym wypadku może dostać nieprawomocny nakaz, ale jeśli się
    z nim nie zgodzi w określonym w nim terminie, to postępowanie musi być
    przeprowadzone z jego udziałem.