  • 1. Data: 2004-06-01 18:22:29
    Temat: tele 2 nas oszukało
    Od: urszula <u...@w...pl>

    dzien dobry!
    mam taki problem. Dzisiaj do mojej mamy przyszedł pan i powiedział ze
    jest z tp sa i trzeba podpisac zgode na wprowadzenie (czy jakoś tak)
    prefiksu. poprosil o ostatni rachunek wypełnił druczek i kazał podpisać.
    Moja mama- kobieta starsza, nieorientująca się w tych sprawach
    podpisała - jak mówia że tak trzeba to trzeba. Kiedy wróciła do domu
    moja siostra, zorientowała się że mama podpisała umowę z tele 2. I w
    związku z tym mam pytanie: czy mogę to jakoś odkręcić? czy mogę
    rozwiązać tą umowę? czy mogę zaskarżyć osoby które przychodziły do mamy
    o wprowadzenie w błąd czy jakoś tak. Chodzi mi o to że na tym osiedlu
    mieszka sporo starszych ludzi i oni tez chyba zostali tak wrobieni.
    Chciałabym aby ktoś za to odpowiedział. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
    urszula

  • 2. Data: 2004-06-01 18:29:11
    Temat: Re: tele 2 nas oszukało
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik urszula napisał:

    > dzien dobry!
    > mam taki problem. Dzisiaj do mojej mamy przyszedł pan i powiedział ze

    Tak mi się coś zdaje :
    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem
    za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub
    niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,

    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    Stasio Podróżnik
    e-mail: http://www.kopernet.eu.org/~promilek/e-mail.jpg
    WWW (co? gdzie? w Przemyślu): http://www.przemysl-przemysl.prv.pl
    Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

  • 3. Data: 2004-06-01 18:44:32
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 01 Jun 2004 20:22:29 +0200, urszula naskrobał(a):

> [...]
    > mieszka sporo starszych ludzi i oni tez chyba zostali tak wrobieni.
    > Chciałabym aby ktoś za to odpowiedział. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    mały szczegół polega na tym ta umowa cie nic nie kosztuje. Nie poniesiesz
    żadnej straty.

    1. Brak abonamentu
    2. Koniecznosc wyboru prefisku dla tele2 - bez nie działa (a nie działa na
    lokalnej nigdy)
    3. Jezeli przypadkiem podpisała tzw preselekcje to konsekwencją będzie to
    że, bedą tansze rozmowy miedzymiastowe/miedzynarodowe przez prefisku.

    Oczywiscie oszustwo i tak było ze strony pracownika tele2 i w związku z tym
    natychmiast telefoniecznie a potem pisemnie bym o tym fakcie poinformował
    tele2. Na umowie jest pewnie jego podpis - jezeli nie to umowa na numer. Na
    pewno wywalą go na zbity pysk.

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 4. Data: 2004-06-01 19:06:31
    Od: "Van Tommy" <tsleczka@[nospam]polbox.com>

    Użytkownik "urszula" <u...@w...pl> napisał

    > mam taki problem. Dzisiaj do mojej mamy przyszedł pan [...] czy mogę to
    jakoś odkręcić? czy mogę
    > rozwiązać tą umowę?

    Jak sądzę, w umowie jest stosowne pouczenie o prawie odstąpienia od niej w
    terminie 10 dni. Jeśli nie, to polecam uwadze ustawę z dnia 2 marca 2000 r.
    o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

    Czytamy tam:

    Art. 2. 1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może
    od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
    piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego
    terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
    umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).

    3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły,
    ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w
    granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie
    później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał
    jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty
    dokonania przedpłaty.

    Art. 3. 1. Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa,
    powinien przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie
    odstąpienia od umowy w terminie, o którym mowa w art. 2 ust. 1, i wręczyć
    wzór oświadczenia o odstąpieniu, z oznaczeniem swojego imienia i nazwiska
    (nazwy) oraz adresem zamieszkania (siedziby); obowiązany jest także wręczyć
    konsumentowi pisemne potwierdzenie zawarcia umowy, stwierdzające jej datę i
    rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę.

    2. Konsument, na żądanie przedsiębiorcy, poświadcza na piśmie, że został
    poinformowany o prawie odstąpienia i że otrzymał wzór oświadczenia o
    odstąpieniu od umowy.

    Art. 4. Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie
    odstąpienia od umowy, bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie
    rozpoczyna się. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w terminie
    dziesięciu dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie
    może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie trzech miesięcy od
    jej wykonania.

    Odstąpienie od umowy ma ten skutek, że niweczy ją, czyili jest tak, jakby
    nigdy nie została zawarta.Sposób odstąpienia podany jest w art. 2 ust. 1.

    Pozdrawiam, T.

  • 5. Data: 2004-06-01 20:10:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    W tym co piszesz jest wiele racji. Ale zapominasz o tym, że działanie
    pracownika nosiło znamiona nieuczciwej konkurencji. Na mój gust, to pasuje
    art. 12.2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, choć może by i coś
    innego wykombinowali. Ja bym powiadomił nie tylko TELE 2, ale i w tym
    wypadku TP SA. To w sumie ich prawa zostały naruszone, więc niech sobie
    ich prawnicy łamią głowę. Ja rozumiem, że TP SA nas nie rozpieszcza
    uczciwą konkurencją, ale to nie oznacza, że pozostałe podmioty mają prawo
    lecieć w kulki.

  • 6. Data: 2004-06-01 20:35:49
    Od: "ape" <a...@p...fm>

> [...]
    > ich prawnicy łamią głowę. Ja rozumiem, że TP SA nas nie rozpieszcza
    > uczciwą konkurencją, ale to nie oznacza, że pozostałe podmioty mają prawo

    nie bylo mnie przy rozmowie, ale mozliwe jest takze, iz akwizytor
    powiedzial, ze jest z teledwa, a starsza pani nie doslyszala i pomyslala o
    tepsie... starsi ludzie czesto nie dopytuja

    pozdro
    ape

  • 7. Data: 2004-06-01 20:43:40
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "urszula" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podpisała -

    > związku z tym mam pytanie: czy mogę to jakoś odkręcić? czy mogę

    Jak mozesz rozwiazac umowe podpisana przez kogos innego? Podstawy prawa sie
    klaniaja.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2004-06-02 07:21:55
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Stasio Podróżnik wrote:

> [...]
    >
    > § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia

    hyhy, a co jeśli nie ma tgego "niekorzystengo rozporządzenia
    majątkiem"? Oszukiwany zyskuje?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2004-06-02 10:09:27
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :: 1. Brak abonamentu
    :
[...]

    powiadomic prokurature a nie tele 2, sorry ale po Twojej wypowiedzi mozna by
    sadzic
    masz cos wspolnego z ta firma.

    P.

  • 10. Data: 2004-06-02 12:36:48
    Od: c...@o...pl

    To nie Tele 2 oszukało Twoją mamę, tylko nieuczciwy przedstawiciel handlowy.
    Jemu nic nie zrobisz, bo on nie pracuje w Tele 2, jest zatrudniony w jakiejś
    firmie typu multilevel marketing, która pracuje dla Tele 2. O nim trzeba
    zapomnieć, szkoda nerwów, bardzo trudno go namierzyć, nawet jak na umowie jest
    numer ( w tym numerze zakodowana jest nazwa agenta i numer personalny
    przedstawiciela). Jak mu ludzie będą rezygnować, to i tak nic nie zarobi i to
    będzie dla niego największa kara.
    Twoja mama ma prawo w ciągu 10 dni od zawarcia umowy zrezygnować z usługi bez
    podawania przyczyn. Adres na jaki trzeba wysłać rezygnację jest na umowie oraz
    w regulaminie.
    Trzeba się tylko teraz zastanowić, czy warto rezygnować, bo przez prefix Tele 2
    znacznie taniej się rozmawia. Obowiązuje preselakcja, więc nawet tego prefiksu
    nie trzeba będzie wybierać. Twoja mama dostanie od tpsa rachunek na abonament
    (czyli za nie-wiadomo-co:) i za rozmowy lokalne, a pozostałe przejmie Tele 2 i
    wystawi za nie rachunek, jak "wyrozmawiacie " więcej niż 25 zł.
    Z całego tego wydarzenia będzie zatem korzyść, co nie znaczy że pochwalam
    działanie nieuczciwego przedstawiciela.
    Jeśli nie zrezygnujecie z Tele 2 to przekonasz się, że to nie koniec wizyt
    akwizytorów. Teraz twoją mamę odwiedzi przedstawiciel tpsa i w podstępny sposób
    będzie starał się zdobyć jej podpis na preselekscji na numer prefixu 01033:))
    Wiem, co mówię, przeżyłam to:) Ale nie dałam się wrobić, posłałam go do diabła
    i nadal korzystam z usług Tele 2.

    PS. Naprawdę nie jestem pracownikiem Tele 2, jestem tylko ich zadowoloną
    klientką:)