  • 21. Data: 2010-06-02 04:17:35
    Temat: Re: Wybory - urząd nie chce wydać zaświadczenia do prawa do głosowania.
    Od: BK <b...@g...com>

    On 2 Cze, 01:19, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Nie ma.
    > Za posługiwanie się cudzym dokumentem tożsamości grozi ci 2 lata w pudle.

    ale kto chce sie poslugiwac cudzym dokumentem?

  • 22. Data: 2010-06-02 06:00:58
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "max441" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko urzędniczka twierdzi, że dowód jest jej potrzebny do stwierdzenia
    > autentyczności podpisu na upoważnieniu, a nie żeby spisać z niego jakieś
    > dane.

    A upowaznienie nie powinno byc potwierdzone przez notariusza??
    W innym przypadku każdy mógłby ma każdego napisać upowaznienie

  • 23. Data: 2010-06-02 06:26:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    moje_przedmioty wrote:

    > A upowaznienie nie powinno byc potwierdzone przez notariusza??

    W sczególnych wypadkach wymagających takiej formy, tak.

    > W innym przypadku każdy mógłby ma każdego napisać upowaznienie

    i potem pójść siedzieć.

  • 24. Data: 2010-06-02 07:22:31
    Od: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>

    > Witam,
    >
    > Ponieważ razem z żoną mieszkamy poza miejscami swojego zameldowania
    > (żona 700km, ja 100km), żona upoważniła swojego brata do odebrania
    > zaświadczenia do prawa głosowania w dniu wyborów. Upoważnienie ma
    > treść zgodną ze wzorem umieszczonym na stronie
    > www.glosujbezmeldunku.pl.
    > w zeszły poniedziałek brat żony wybrał się do urzędu po owe
    > zaświadczenie. Pani urzędniczka zażądała okazania kserokopii dowodu
    > osobistego żony lub przesłania skanu dowodu mailem, w celu
    > weryfikacji autentyczności podpisu na upoważnieniu.

    A czy aby pani urzędniczka nie ma takiego wzoru na wniosku o wydanie
    DO. Wystarczy zajrzeć do archiwum/ewidencji ludności....
    Ale w tym celu pani urzędniczka musiałaby ruszyć d.... a co gorsza
    może nawet zajrzeć do systemu komputerowego... Po co przecież to
    petent może działać w charakterze sieci komputerowej whatever....

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 25. Data: 2010-06-02 21:35:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos pisze:

    > Zameldowanie pociąga za sobą konieczność wymiany stosu dokumentów i
    > powiadomienie o tym fakcie szeregu podmiotów. Trochę to niewygodne
    > dlatego też sporo ludzi ma meldunek w głębokim poważaniu.

    A o meldunku czasowym nie słyszałeś, hmm?

    Przecież człowiek wyraźnie pisze "na tydzień czy miesiąc"...

  • 26. Data: 2010-06-02 21:42:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    max441 pisze:

    > Miałem na myśli wypowiedzenie, a napisało mi się zerwie.
    > Pewnie i masz rację. Tylko czy mieszkanie przy takiej konfliktowej
    > sytuacji jest komfortowe. Ja chyba jednak wolę mieć Święty spokój.

    I tak nie masz spokoju, bo możesz w ramach np. jakiegoś wyrabiania norm
    mandatowych dostać solidną grzywnę za ignorowanie przepisów.

    Swoją szosą - myślisz, że co chwila będzie latał do ewidencji ludności i
    sprawdzał, czy się nie zameldowałeś? ;->

  • 27. Data: 2010-06-02 21:47:31
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-02 03:52, max441 pisze:

    > Tylko urzędniczka twierdzi, że dowód jest jej potrzebny do stwierdzenia
    > autentyczności podpisu na upoważnieniu, a nie żeby spisać z niego jakieś
    > dane.

    To nie wiesz co się robi? Idziesz do jakiegoś urzędu tam gdzie mieszkasz
    (czy nawet na pocztę) i tam Ci dadzą zaświadczenie o autentyczności
    podpisu.

    --
    animka

  • 28. Data: 2010-06-02 22:22:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > To nie wiesz co się robi? Idziesz do jakiegoś urzędu tam gdzie mieszkasz
    > (czy nawet na pocztę) i tam Ci dadzą zaświadczenie o autentyczności
    > podpisu.

    A który urząd stwierdza autentyczność zaświadczenia o autentyczności
    podpisu?

  • 29. Data: 2010-06-03 01:43:26
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Swoją szosą - myślisz, że co chwila będzie latał do ewidencji ludności i
    > sprawdzał, czy się nie zameldowałeś? ;->

    Latał na pewno nie będzie.
    A zresztą urzędnik i tak zawsze może zażądać ksera dowodu osobistego
    właściciela mieszkania, żeby sprawdzić podpis i co wtedy?

  • 30. Data: 2010-06-03 01:48:05
    Od: max441 <m...@w...pl>

    > To nie wiesz co się robi? Idziesz do jakiegoś urzędu tam gdzie mieszkasz
    > (czy nawet na pocztę) i tam Ci dadzą zaświadczenie o autentyczności
    > podpisu.

    Wszystko w porządku, tylko chodzi o to czy do upoważnienia jest wymagane
    zaświadczenie o autentyczności podpisu. Wydaje mi się jeżeli jest taki
    wymóg, to po prostu upoważnia się notarialnie. Czy np. jak kupisz od
    kogoś samochód, to w urzędzie komunikacji wymagają od Ciebie ksera
    dowodu sprzedającego? Albo innego poświadczenia jego podpisu?