  • 1. Data: 2011-11-15 07:29:56
    Temat: Wspólnota Mieszkaniowa-czy tylko zarząd przymusowy???
    Od: sebcio <s...@w...pl>

    Mamy we Wspólnocie taką sytuacje
    Pewni ludzie zostali wybrani uchwałą jako zarząd WM (osoby prywatne,
    właściciele lokalu)

    Pewna grupa ludzi założyła tym ludziom sprawę twierdząc że wybory
    zostały źle przeprowadzone (właściwie sfałszowane) i wygrali w obydwu
    instancjach, sąd w całości uchwałę uchylił o ich wyborze i nie ma już
    kasacji.

    Ale mimo tego stary zarząd nie wykonuje wyroku, nie chce odejść, co
    więcej cały czas działają jakby byli zarządem, zawiera umowy, zwołuje
    zebrania, a kiedy zrobiliśmy wybory nowego zarządu (pełna dokumentacja,
    dwóch protokolantów, kaseta magnetofonowa z zapisem przebiegu)to nie
    uznali tych wyborów (nie bo nie).
    Co możemy zrobić, rozumiem że jest to co najmniej art. 61 Kodeksu Wykroczeń.

    Musimy szybko działać, wspólnota jest duża blok jest stary i w kiepskim
    stanie, nie ma żadnych remontów, a rozliczenia finansowe są dziwne

    Czy pozostaje tylko złożenie do sądu wniosku o ustanowienie zarządu
    przymusowego w rozumieniu ustawy o własności lokali, czy możemy jeszcze
    coś zrobić???
    Ile trwa ustanawianie zarządu w drodze przymusowej przez sąd???

  • 2. Data: 2011-11-15 08:10:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    sebcio <s...@w...pl> writes:

> [...]
    > jeszcze coś zrobić???
    > Ile trwa ustanawianie zarządu w drodze przymusowej przez sąd???

    Ale po co i na jakiej podstawie zarządca przymusowy, skoro wybraliście
    legalnie nowy zarząd? Niech ten nowy zarząd zacznie działać.

    Uświadomić strony umów, że zawierają je z samozwańcami, zawrzeć samemu
    poprawne, podać lokatorom nowe konta do wpłat, a tamci niech sobie
    obraduja jak lubią. Ponadto podac ich do sądu o wydanie zawartości
    konta z funduszem remontowym i kluczy do świetlicy, czy czym tam
    jeszcze dysponują. Oczywiście równolegle donieść do prokuratury, że
    działają nielegalnie...

    MJ

  • 3. Data: 2011-11-16 14:44:09
    Od: sebcio <s...@w...pl>

> [...]
    > konta z funduszem remontowym i kluczy do świetlicy, czy czym tam
    > jeszcze dysponują. Oczywiście równolegle donieść do prokuratury, że

    Czyli pozew o wydanie rzeczy, no ale to chyba może tylko właściciel,
    ciężko mówić o byciu właścicielem jeśli tylko jest się tej rzeczy
    użytkownikiem

  • 4. Data: 2011-11-16 21:57:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Nov 2011, sebcio wrote:

    > W dniu 2011-11-15 09:10, Michal Jankowski pisze:
    [...]
    > Czyli pozew o wydanie rzeczy, no ale to chyba może tylko właściciel

    A zarząd (mowa o "zarządzie właściwym", a nie "administratorze"
    tylko któremu czasami powierza się wykonawczą część zarządu)
    to reprezentuje kogo?
    Do kompletu powinno chyba jeszcze paść pytanie jaki przepis
    wyklucza w omawianym przypadku prawo skorzystania z pełnomocnika,
    bo w KC jasno zapisali że "zakaz korzystania" wymaga przepisu ;)

    > ciężko mówić
    > o byciu właścicielem jeśli tylko jest się tej rzeczy użytkownikiem

    A kto niby jest "tylko użytkownikiem", skoro wspólnota to
    OGÓŁ WŁAŚCICIELI właśnie?
    :)

    pzdr, Gotfryd
    ("mała wspólnota w zarządzie własnym wg KC")

  • 5. Data: 2011-11-17 06:44:55
    Od: sebcio <s...@w...pl>

> [...]
    > :)
    >
    > pzdr, Gotfryd
    > ("mała wspólnota w zarządzie własnym wg KC")
    to samo przyszło mi do głowy, ale my jesteśmy dużą wspólnotą
    tak w ogóle to patrząc na ustawę to w sumie kiepska jest bo wszystko
    jest na zasadzie "stwórzcie sobie wspólnotę i spadajcie"

  • 6. Data: 2011-11-17 08:49:03
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Raczej po prostu pójśc do banku z prawomocnym odpisem wyroku sądu i uchwałą o
    wyborze nowego zarządu, wskazać bankowi zmianę osób reprezentujących
    wspólnotę (karty wzorów podpisów, umowy o świadczenie usług drogą
    elektroniczną itp.).
    Złozyć w sądzie wieczystoksięgowym prowadzącym Księgę Wieczystą dla budynku
    wniosek o ujawnienie sposobu zarządu w tej budynkowej KW, załączając do
    wniosku prawomocny odpis wspomnianego wyroku i odpis uchwały o powołaniu
    nowego zarządu.

    -----

  • 7. Data: 2011-11-17 09:13:55
    Od: sebcio <s...@w...pl>

    W dniu 2011-11-17 09:49, _ąćęłńóśźż. pisze:
> [...]
    > wniosek o ujawnienie sposobu zarządu w tej budynkowej KW, załączając do
    > wniosku prawomocny odpis wspomnianego wyroku i odpis uchwały o powołaniu

    no tak, czy stary zarząd może blokować np. w banku dostęp do środków
    twierdząc np. że to on jest prawowitym zarządem.
    tylko że u nas niby stary zarząd musi podpisać wyniki wyborów (w sumie
    sam nie wiem po co), a jak nie będą chcieli??? czy wystarczyłoby wtedy
    to co stwierdzi komisja skrutacyjna???
    czy nowy ale nie zatwierdzony zarząd może blokować w banku stary zarząd
    (czy wystarczyłby prawomocny wyrok sądowy) tak aby uniemożliwić
    szastanie pieniędzmi np. na dziwne umowy