  • 1. Data: 2011-11-14 20:03:23
    Temat: pytanie dziedziczenie testamentowe
    Od: " " <z...@N...gazeta.pl>

    Witam użytkowników Usenetu.
    Mój Dziadek zmarł w tym roku. Zostawił testament. Mój Dziadek w chwili
    śmierci był wdowcem. Miał dwoje dzieci moja Mamę i wujka red brata mojej
    Mamy. Moja Mama zmarła wcześniej od swojego ojca czyli mojego dziadka i nie
    dożyła otwarcia testamentu. Dziadek w testamencie zapisał jedno mieszkanie
    mojej mamie a drugie mieszkanie swojemu synowi czyli mojemu wujkowi.
    Ja mam jednego brata. W związku z powyższym mam pytanie do Państwa czy to
    mieszkanie które było zapisane w testamencie na moja Mamę dziedziczymy ja z
    bratem mimo faktu ze moja Mama nie żyje. Czy tez to mieszkanie wchodzi do
    masy spadku i dziedziczymy ustawowo Tzn mój wujek ja i mój brat.

    Z góry dziękuje za odpowiedz.

    Zosia

  • 2. Data: 2011-11-14 21:06:33
    Temat: Re: pytanie dziedziczenie testamentowe
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/14/2011 2:03 PM, z...@N...gazeta.pl wrote:

> [...]
    > bratem mimo faktu ze moja Mama nie żyje. Czy tez to mieszkanie wchodzi do
    > masy spadku i dziedziczymy ustawowo Tzn mój wujek ja i mój brat.

    sa dwie wersje.
    - na pewno nie dziedziczycie po testamancie

    moze byc, ze
    - dziedziczycie ustawowo.

    natomiast wersja do ktorej sie sklaniam, to taka, ze nic nie dziedziczycie.

    Art. 965. Jeżeli spadkodawca powołał kilku spadkobierców testamentowych,
    a jeden z nich nie chce lub nie może być spadkobiercą, przeznaczony dla
    niego udział, w braku odmiennej woli spadkodawcy, przypada pozostałym
    spadkobiercom testamentowym w stosunku do przypadających im udziałów
    (przyrost).

    poniewaz w testamencie byly dwie osoby, to ta druga dostaje czesc po
    zmarlym spadkodawcy. Wujek bierze wszystko.

  • 3. Data: 2011-11-14 21:34:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > poniewaz w testamencie byly dwie osoby, to ta druga dostaje czesc po
    > zmarlym spadkodawcy. Wujek bierze wszystko.

    A zachowek?

    MJ

  • 4. Data: 2011-11-14 22:34:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/14/2011 3:34 PM, Michal Jankowski wrote:

    > A zachowek?

    jak najbardziej mozna sie o niego upomniec.