  • 1. Data: 2002-03-12 12:16:50
    Temat: Wojsko, kredyty i Rzecznik praw obywatelskich
    Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl>

    Tak mnie zastanawia jedna sprawa, ktora juz mnie nie dotyczy.
    Sytuacja. Przedpoborowy zaciaga kredyt. Zostaje wcielony
    do wojska. Na czas sluzby prawo stanowi, ze splaty kredytu zostaja
    zawieszone, oraz nie sa naliczane odsetki.

    Prawo niby chroniace poborowych przed bankructwem, tyle ze .....
    ............. takie prawo skutecznie uniemozliwia zaciagniecie
    kredytu. Dlaczego? Banki doskonale wiedza o tym prawie, i m.in.
    ja stalem sie ofiara bezprawnego procederu. Bank PKO zarzadal
    swego czasu ode mnie oswiadczenia, ze nie jestem scigany przez
    wojsko. Ale slyszalem o bardziej perfidnych praktykach. Banki
    zadaja, aby umozliwic wykonanie kserokopii okreslonych
    stron z ksiazeczki wojskowej.

    Wiem ze banki ten proceder beda nadal uprawialy, gdyz prawo
    nie naklada zadnej kary za takie postepowanie, mimo
    ze jest ono niezgodne z prawem. Ponadto banki zdaje sie
    nie maja prawa wgladu w dokumenty wojskowe, a do takich
    zalicza sie ksiazeczka wojskowa.

    Co wy na to? Warto by sprawa zajal sie rzecznik, a w razie
    czego poslowie. chociaz w tych ostatnich osobiscie watpie.

    --
    /===================================\ oOOo (C) Publikacja tego
    \==============================================/ dziennikarskiej.

  • 2. Data: 2002-03-12 13:57:08
    Temat: Re: Wojsko, kredyty i Rzecznik praw obywatelskich
    Od: Wojtek S <w...@p...pl>

    Grzegorz Szyszlo wrote:

> [...]
    > ............. takie prawo skutecznie uniemozliwia zaciagniecie
    > kredytu. Dlaczego? Banki doskonale wiedza o tym prawie, i m.in.

    Nie ma prawa NAKAZUJĄCEGO udzielenie ci kredytu.
    A dla banku udzielenie kredytu takiej osobie jest nieopłacalne więc nie
    chcą ich udzielać.
    Problemem tutaj nie są banki tylko obowiązkowa służba wojskowa...

    --
    Pozdrówka
    Wojtek GaduGadu: 1137408