  • 1. Data: 2004-09-24 14:36:53
    Temat: Wniosek o stwierdzenie praw do spadku - pytania
    Od: "osus" <o...@k...onet.pl>

    Witam,

    Na wstepie uprzedzam, ze jestem kompletnym laikiem w dziedzinie prawa i
    osobiscie nigdy nie mialem bezposredniego kontaktu z sadem, prawnikami itp.

    Serdeczna prosba do fachowcow by odpowiedzieli mi na kilka prawdopodobnie
    banalnych pytan.

    Zamierzam zwrocic sie do sadu z wnioskiem o stwierdzenie nabycia spadku.

    Po zmarlym ojcu pozostalo 5 spadkobiercow: zona, 2 corki i 2 synow. Czy w
    takim wniosku mam zwracac sie o przyznanie spadku kazdej z osob w 1/5 czesci
    czy np. moge wnioskowac, zeby caly spadek przekazany byl 1 osobie tj. zonie
    zmarlego. Wnioskodawcami sa wszystkie 5 osob i wszystkie 5 osob podpisze sie
    pod wnioskiem. Chcielibysm (jesli to mozliwe) by caly spadek przeszedl na
    nasza matke (zone zmarlego). Oczywiście zmarly nie pozostawil zadnego
    testamentu.

    Wszystkie dzieci sa juz w zwiazkach malzenskich.

    Z tego co sie doczytalem to do wniosu musze dolaczyc:

    1) Odpisy aktow urodzenia wszystkich dzieci

    2) Odpis aktu malzenstwa zony zmarlego

    3) Odpisy aktow slubu wszystkich dzieci (czy moze tylko corek).

    4) Znaczki oplaty skarbowej na kwote .........

    Czy mam racje co do zalacznikow czy moze sie myle?

    Z gory serdecznie dziekuje za ewentualne porady i uwagi.

    Pozdrawiam,

    osus

  • 2. Data: 2004-09-25 19:20:25
    Temat: Re: Wniosek o stwierdzenie praw do spadku - pytania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Sep 2004, osus wrote:
    [...]
    >+ pod wnioskiem. Chcielibysm (jesli to mozliwe) by caly spadek przeszedl na
    >+ nasza matke (zone zmarlego). Oczywiście zmarly nie pozostawil zadnego
    >+ testamentu.

    Zaaplikuj groups.google.pl -> zaawansowane, grupa *.prawo
    i hasło "odrzucenie testamentu", "odrzucić testament"...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-09-28 08:25:51
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    >
    > Zaaplikuj groups.google.pl -> zaawansowane, grupa *.prawo
    > i hasło "odrzucenie testamentu", "odrzucić testament"...

    chyba odrzucenie spadku...

  • 4. Data: 2004-09-28 08:42:20
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "osus" <o...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pod wnioskiem. Chcielibysm (jesli to mozliwe) by caly spadek przeszedl na
    > nasza matke (zone zmarlego). Oczywiście zmarly nie pozostawil zadnego

    Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku podpisuje jeden wnioskodawca, np. Ty i
    wskazuje w jego treści pozostałych spadkobierców, wraz z adresami których
    sąd wezwie jako uczestników postępowania. Aby spadek przeszedł na matkę
    pozostali spadkobiercy muszą w toku postępowania spadek odrzucić, jest to
    jednak kłopotliwe jeśli posiadają małoletnie dzieci (one dziedziczą
    odrzuconą część a aby ją odrzuciły potrzeban jest zgoda sądu opiekuńzego).
    Dlatego łatwiej jest aby wszyscy przyjęli spadek, a następnie w ramach
    umownego lub sądowego działu spadku "przydzielili" go matce. Oczywiście
    sprawa skomplikuje się jeśli spadek to nie tylko aktywa ale i długi.
    Rozważenia wymagają też kwestie podatkowe.

> [...]
    >
    > 4) Znaczki oplaty skarbowej na kwote .........
    >
    > Czy mam racje co do zalacznikow czy moze sie myle?

    Zgodnie z przepisami o aktach stanu cywilnego akt małżeństwa ma moc
    równowartą aktowi urodzenia więc dla osób go składających szkoda pieniędzy
    na dodatkowe opłaty skarbowe od aktu urodzenia. Akt małżeństwa dot. tylko
    córek ale 100% pewności nie mam... Potrzebny jest jeszcze akt zgonu. Co do
    opłaty to nie jest to opłata skarbowa tylko sądowa (w kasie sądu) ale kwoty
    nie pamiętam.

    uff, chyba nic nie pomieszałem
    pzdr

  • 5. Data: 2004-09-28 21:07:31
    Od: "osus" <o...@k...onet.pl>

    > Zaaplikuj groups.google.pl -> zaawansowane, grupa *.prawo
    > i hasło "odrzucenie testamentu", "odrzucić testament"...

    Niewiele znalazlem wrzucajac ww. hasla, ale dziekuje. Nie wiedzialem ze w
    taki sposob mozna przeszukiwac grupy. Przyda sie na przyszlosc przy
    poszukiwaniu czegokolwiek..
    Dziekuje. Pozdrawiam,
    osus

  • 6. Data: 2004-09-28 21:14:27
    Od: "osus" <o...@k...onet.pl>

    Serdecznie dziekuje za bardzo wyczerpujaca odpowiedz. Zgodnie z Twoimi
    wskazowkami napisze wniosek od siebie samego, a jako uczestnikow wymienie
    reszte rodziny i siebie.
    O akcie zgonu nie pomyslalem.

    Jeszcze raz bardzo dziekuje.
    Pozdrawiam,
    osus

  • 7. Data: 2004-09-30 09:40:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Sep 2004, Wirde wrote:
    [...]
    >+ chyba odrzucenie spadku...

    ...no jasne. THX za korektę ! :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-09-30 09:42:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Sep 2004, osus wrote:

    >+ > Zaaplikuj groups.google.pl -> zaawansowane, grupa *.prawo
    >+ > i hasło "odrzucenie testamentu", "odrzucić testament"...
    >+
    >+ Niewiele znalazlem wrzucajac ww. hasla, ale dziekuje.

    No już mnie prostowali.

    http://tiny.pl/cbq
    czyli
    http://groups.google.pl/advanced_group_search?q=spad
    ek+OR+spadku+odrzuci%C4%87+OR+odrzucenie+group:*.pra
    wo&num=100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&c2coff=1&safe=off&as_d
    rrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=1998&as_maxd=30&a
    s_maxm=9&as_maxy=2004
    ...daje:
    http://tiny.pl/cbg
    czyli
    http://groups.google.pl/groups?as_q=spadek%20OR%20sp
    adku&as_oq=odrzuci%C4%87%20odrzucenie&as_ugroup=*.pr
    awo&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=1998&as_m
    axd=30&as_maxm=9&as_maxy=2004&lr=&num=100&hl=pl

    ...coś tam się znajdzie :)
    Na przykład wątek "Zrzeczenie sie prawa do spadku"...

    pozdrowienia, Gotfryd