    From: "osus" <o...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wniosek o stwierdzenie praw do spadku - pytania
    Date: Fri, 24 Sep 2004 16:36:53 +0200

    Witam,

    Na wstepie uprzedzam, ze jestem kompletnym laikiem w dziedzinie prawa i
    osobiscie nigdy nie mialem bezposredniego kontaktu z sadem, prawnikami itp.

    Serdeczna prosba do fachowcow by odpowiedzieli mi na kilka prawdopodobnie
    banalnych pytan.

    Zamierzam zwrocic sie do sadu z wnioskiem o stwierdzenie nabycia spadku.

    Po zmarlym ojcu pozostalo 5 spadkobiercow: zona, 2 corki i 2 synow. Czy w
    takim wniosku mam zwracac sie o przyznanie spadku kazdej z osob w 1/5 czesci
    czy np. moge wnioskowac, zeby caly spadek przekazany byl 1 osobie tj. zonie
    zmarlego. Wnioskodawcami sa wszystkie 5 osob i wszystkie 5 osob podpisze sie
    pod wnioskiem. Chcielibysm (jesli to mozliwe) by caly spadek przeszedl na
    nasza matke (zone zmarlego). Oczywiście zmarly nie pozostawil zadnego
    testamentu.

    Wszystkie dzieci sa juz w zwiazkach malzenskich.

    Z tego co sie doczytalem to do wniosu musze dolaczyc:

    1) Odpisy aktow urodzenia wszystkich dzieci

    2) Odpis aktu malzenstwa zony zmarlego

    3) Odpisy aktow slubu wszystkich dzieci (czy moze tylko corek).

    4) Znaczki oplaty skarbowej na kwote .........

    Czy mam racje co do zalacznikow czy moze sie myle?

    Z gory serdecznie dziekuje za ewentualne porady i uwagi.

    Pozdrawiam,

    osus