  • 1. Data: 2004-09-24 13:43:05
    Temat: religia w szkole - deklaracja (nie)uczęszczania
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Szukam i szukam, nie mogę znaleźć a chodzi mi po głowie, że gdzies to
    widziałem. Chodzi o zapis w rozporządzeniu MEN: "organizuje się [...]
    naukę religii na życzenie rodziców". Spotkałem się z żądaniem
    zadeklarowania nieuczęszczania na zajęcia religii i szukam czym się
    podeprzeć aby tego nie robić. Wychodzę z założenia, że deklaruje się
    zamiar a nie jego brak.
    --
    careful with this axe Eugene!

  • 2. Data: 2004-09-24 14:10:42
    Temat: Re: religia w szkole - deklaracja (nie)uczęszczania
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    gazebo wrote:

    > Szukam i szukam, nie mogę znaleźć a chodzi mi po głowie, że gdzies to

    może istnieje jakieś nowsza lub różniąca sie interpretacja

    http://www.menis.gov.pl/pytania/pyt_15.htm

    [...]
    Rozporządzenie ministra w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki
    religii w publicznych przedszkolach i szkołach (...) z 14 kwietnia 1992
    r. wymaga tylko składania oświadczenia w sprawie uczestnictwa w nauce
    religii określonego wyznania organizowanej w warunkach systemu oświaty.
    Praktyka wymagania oświadczeń o nieuczestniczeniu nie wynika z przepisów
    oświatowych. Przypadki, odbiegające od ustaleń Ministerstwa Edukacji
    Narodowej i Sportu, należy zgłaszać właściwemu kuratorowi oświaty, który
    powinien je rozpatrzyć w trybie nadzoru pedagogicznego.
    [...]
    --
    careful with this axe Eugene!

  • 3. Data: 2004-09-25 00:43:46
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    gazebo wrote:

    > może istnieje jakieś nowsza lub różniąca sie interpretacja
    >
    > http://www.menis.gov.pl/pytania/pyt_15.htm

    "Religia nie jest przedmiotem nieobowiązkowym. Z chwilą dokonania wyboru,
    staje się on obowiązkowy dla ucznia z konsekwencjami wynikającymi z
    przepisów o ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu uczniów na podstawie
    odnośnych zapisów w dokumentacji szkolnej."

    Czy powyższe oznacza możliwość powtarzania klasy z powodu pały z religii??

    JaromirD

    --
    Odpisując zmień "q" na "o"

  • 4. Data: 2004-09-25 00:49:05
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    gazebo wrote:

> [...]
    > zadeklarowania nieuczęszczania na zajęcia religii i szukam czym się
    > podeprzeć aby tego nie robić. Wychodzę z założenia, że deklaruje się
    http://www.vulcan.edu.pl/forum/zpo/thread.php?t=6434

    JaromirD

    --
    Odpisując zmień "q" na "o"

  • 5. Data: 2004-09-25 09:27:23
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    JaromirD wrote:

    > Czy powyższe oznacza możliwość powtarzania klasy z powodu pały z religii??

    sadze, ze teoretycznie tak, w praktyce jest roznie, w niektorych
    szkolach nie jest nawet wymagana deklaracja uczeszczania, a w niekotrych
    z kolei wymagana jest deklaracja nieuczeszczania :)
    --
    No, to będę miał nauczkę.
    -- jeden facet gdy przywiązywali go do krzesła elektrycznego

  • 6. Data: 2004-09-25 09:30:35
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    JaromirD wrote:

    > http://www.vulcan.edu.pl/forum/zpo/thread.php?t=6434