  • 31. Data: 2009-02-01 11:14:39
    Temat: Re: Własna energia elektryczna
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" napisał:
    > Najlepsza turbina na świecie ma sprawność prawie 60% (rozprężanie pary ->
    > energia kinetyczna), zaś układ turbina-generator prądu może mieć sprawność
    > 95-98%.

    jak to wyliczyłeś?:O)
    przeczytaj moje wyliczenia dla Lawy wyżej gdzie wychodzi sprawność turbin na
    poziomie 40% a nie 95%, a silnika spalinowego na poziomie 80%, twoje dane z
    jakiego czasopisma pochodzą? polecam fizykę z praw termodynamiki:O)

    > BTW ciekawym sposobem byłoby ogrzewanie wody na kolektorze wydechowym i
    > przekształcenie jej w parę pod ciśnieniem, która napędzała by turbinę,
    > która wspomagałaby silnik spalinowy lub ładowała razem z generatorem prądu
    > ogniwa paliwowe.

    brak ci oczytania w fizyce (wiem ze to nudne a podręczniki pojebanego prawa
    są o niebo ciekawsze:O) bo wiedział byś że gdybyś ciepło z chłodnicy
    wykorzystał do tworzenia pary (373K) to wtedy spadła by sprawność silnika
    spalinowego, której to nie nadrobiła by turbina (ze względu na straty)

  • 32. Data: 2009-02-01 12:19:12
    Od: RedLite <s...@i...pl>

    gargamel pisze:

    > teraz ciekawi mnie skąd ty wziąłeś 30% dla silnika spalinowego i jaka
    > twoim zdaniem jest sprawnosć turbin parowych?:O)

    Sprawność ogólna uwzględniająca wszystkie straty cieplne i mechaniczne
    wynosi w granicach 30%. Same straty mechaniczne to jakieś 10% mocy.
    Gadasz coś o termodynamice, ale twoja termodynamika nie uwzględnia np.
    chłodzenia, nie uwzględnia w ogóle obiegu rzeczywistego.

    --

    "Aqua mola - powiedział rybak - Ty kurwo."

  • 33. Data: 2009-02-01 13:40:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

    > widzę że fizyka jest twoją piętą achillesową

    raczej twoja dupa hefajstosa

  • 34. Data: 2009-02-01 14:08:40
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    gargamel pisze:

    > nie wiem jaki jest koszt w elektrowni, bo z ich księgowymi się nie
    > widziałem (ty pewnie tak) ale ja tych 4gr/kWh w życiu na oczy nie
    > widziałem, za to codziennie widzę u nich 40gr/kWh a firmy to widzą
    > jeszcze wiecej, i wszystko na temat:O)

    a ja u siebie na rachunku widze 31gr/kWh ;)

  • 35. Data: 2009-02-01 14:31:17
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > - dla silnika spalinowego T1=3000K sprawność = 0.9 (90%)
    > do tego dolisz sobie w obu przypadkach jakieś straty na poziomie 10% to
    > wyjdzie ci sprawność wysokosprawnych turbin parowych w elektrowniach na
    > poziomie 40% a silników spalinowych na poziomie 80%
    >
    > teraz ciekawi mnie skąd ty wziąłeś 30% dla silnika spalinowego i jaka
    > twoim zdaniem jest sprawnosć turbin parowych?:O)

    Ja pitole, weź sobie wrzuć w google'a: sprawności silnika spalinowego!

    zyga

  • 36. Data: 2009-02-01 14:33:49
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > turbin na poziomie 40% a nie 95%, a silnika spalinowego na poziomie 80%,
    > twoje dane z jakiego czasopisma pochodzą? polecam fizykę z praw

    Nic nie liczyłem, liczenie ma się nijak do praktyki.
    Oglądałem kiedyś mądre programy w tv i przed napisaniem zweryfikowałem
    to w sieci.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > chłodnicy wykorzystał do tworzenia pary (373K) to wtedy spadła by
    > sprawność silnika spalinowego, której to nie nadrobiła by turbina (ze

    Jakiej chłodnicy?!
    Gdzie ja napisałem o chłodnicy?!
    Nie kompromituj się!

    zyga

  • 37. Data: 2009-02-01 14:38:50
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "RedLite" napisał:
    > Sprawność ogólna uwzględniająca wszystkie straty cieplne i mechaniczne
    > wynosi w granicach 30%. Same straty mechaniczne to jakieś 10% mocy.

    ok, skoro twierdzisz że sprawnosć silnika spalinowego wynosi 30% to ok,
    wychodziło by na to że straty wynoszą aż (90%-30%)=60% niech ci będzie,
    tylko wtedy zgodnie z twoją teorią ogromnych strat (bo turbina parowa ma
    podobne straty) to sprawność turbiny wyniosła by 0% (wszystko by pożarły
    straty)
    tylko bardziej byłbym zadowolony gdybys podał jakieś żródła, albo sposoby
    jakimi tą sprawnosć pomierzyłęś/policzyłęś?:O)

    > Gadasz coś o termodynamice, ale twoja termodynamika nie uwzględnia np.
    > chłodzenia, nie uwzględnia w ogóle obiegu rzeczywistego.

    termodynamika nie jest moja:O) a na dodatek opiera sie na przepływie ciepła
    z grzejnicy do chłodnicy (czyli twój pełny obieg rzeczywisty:O)
    straty też uwzględniłem, dałem 10% na oko, ale nich będzie dla ciebie 30%,
    tyle z tego wyniknie że silnik spalinowy będzie miał sprawność rzeczywistą
    60%, a turbina 20%, jak byś nie liczył sprawność leży po stronie silnika

  • 38. Data: 2009-02-01 15:21:21
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" napisał:
    > Nic nie liczyłem, liczenie ma się nijak do praktyki.
    > Oglądałem kiedyś mądre programy w tv i przed napisaniem zweryfikowałem to
    > w sieci.

    acha, czyli nic nie czytałeś, nic nie liczyłeś, nic nie rozumiesz,
    faktycznie jesteś ekspertem w temacie:O)
    a te programiki w tv to pewnie były na polsacie po 23ciej ha ha ha:O)

  • 39. Data: 2009-02-01 15:44:00
    Od: RedLite <s...@i...pl>

    gargamel pisze:

    > termodynamika [...] opiera sie na przepływie
    > ciepła z grzejnicy do chłodnicy (czyli twój pełny obieg rzeczywisty:O)

    Jesteś pewien?

    > straty też uwzględniłem, dałem 10% na oko, ale nich będzie dla ciebie

    Jakie konkretnie straty uwzględniłeś?

    --

    "Aqua mola - powiedział rybak - Ty kurwo."

  • 40. Data: 2009-02-01 15:46:46
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Jesteś pewien?

    > Jakie konkretnie straty uwzględniłeś?

    Proponuje zakończyć wątek z gargamelem.
    Klakierów tu brak, a jego wywody są wyssane z palca.

    zyga