  • Data: 2012-01-28 10:06:16
    Temat: Re: Właściciel współwłaściciel a zniżki w ubezpieczeniu OC
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 28 Jan 2012 10:50:52 +0100, Czeslawek
    <c...@g...pl> wrote:

    >W związku z tym pomyślałem, że mógłbym darować ojcu część auta i
    >spróbować skorzystać z posiadanych przez niego zniżek.
    >Niestety nie mam doświadczenia w powyższej sprawie. Dlatego mam
    >następujące pytania:
    >
    >- jaka jest obecnie maksmymalna wartość darowizny, której nie trzeba
    >zgłaszać do US?
    Nie wiem, ale wystarczy ze podarujesz ojcu 1% auta albo jeszcze
    mniejsza czesc :)

    >- czy w dowodzie rejestracyjnym poszczególne osoby są wpisywane jako
    >właściciel i współwłaściciel, czy może są wpisywane jako właściciel?
    Jeden jest wpisywany w rubryki glowne a pozostale osoby w rubryce
    uwagi malymi literkami (srodkowa czesc rewersu). Kolejnosc wpisu
    ustalasz w chwili rejestracji pojazdu, nie ma znaczenia ile kto ma%
    udzialu. Dla PZU tez nie jest wazne kto jest wpisany gdzie i ile ma %
    wlasnosci. Nie wiem jak u innych ubezpieczycieli.

    >- czy w stawkach ubezpieczenia bierze się pod uwagę zniżki tylko
    >właściciela czy też współwłaściciela?
    PZU bierze te znizki ktore chcesz a zazwyczaj chcesz tego
    wspolwlasciciela ktory ma najwyzsze znizki. Nie wazne na ktorej
    stronie jest wpisany.

    WAM