  • 11. Data: 2013-09-04 09:16:54
    Temat: Re: Włamanie na konto bankowe internetowe.
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-09-03 15:14, Paweł pisze:
    > Witam.
    > Niestety w lipcu tego roku włamano się na moje konto bankowe
    > internetowe. Z tego co wyczytałem w internecie to wirus citadel i zitmo.
    > Więcej informacji na stronie np. tutaj :
    > http://www.strefabiznesu.pomorska.pl/artykul/uwaga-n
    a-zitmo-nowy-zmasowany-atak-na-e-konta

> [...]
    > zakupili kupony UKASH) oraz zadzwoniłem do banku aby zablokowali konto i
    > zgłosiłem tym samym reklamację.
    >
    > Moje pytanie brzmi czy jest jakaś szansa na odzyskanie całej kwoty
    > tudzież jakiejś części?
    >
    > Bank po 4 tygodniach wysłał mi pismo z odpowiedzią na moją reklamacje ,
    > że właśnie miałem zawirusowany komputer trojanem citatel i miałem
    > zainstalowaną aplikację na androida zitmo - e-security.apk oraz
    > informację , że na ich serwerach nie wykryto włamania. Napisali również
    > aby zgłosić sprawę na policje co już dawno zrobiłem.
    > Proszę o rady - może ktoś wie jak mi pomóc.

    Podobno wszelka kasa w banku jest ubezpieczona na takie wypadki. Prawda
    to ?
    Bo to trochę do dupy że bank nie reaguje na nietypowe przelewy , takie
    jak "przelej całą kasę na dotpay-a"

    Adam

  • 12. Data: 2013-09-04 09:18:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-04 09:16, Adam Górski pisze:

    > Podobno wszelka kasa w banku jest ubezpieczona na takie wypadki. Prawda
    > to ?

    Jak widzisz możliwość ubezpieczenia się od zdarzenia nie powodującego
    szkody?

    > Bo to trochę do dupy że bank nie reaguje na nietypowe przelewy , takie
    > jak "przelej całą kasę na dotpay-a"

    Co w tym nietypowego?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2013-09-04 09:35:50
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-09-04 09:18, Liwiusz pisze:

    > Jak widzisz możliwość ubezpieczenia się od zdarzenia nie powodującego
    > szkody?

    Ja to widzę tak, że jeżeli kasa w banku jest ubezpieczona i jeżeli
    policja stwierdzi kradzież to środki powinny być zwrócone z takiego
    ubezpieczenia ?

    Tylko nie wiem czy kasa na koncie jest ubezpieczona, ale podobno jest.
    Może to ktoś z bankowców potwierdzić bądź zaprzeczyć ?

    > Co w tym nietypowego?

    Dla konta firmowego pewnie i typowa. Dla konta Jana Kowalskiego już
    raczej nie.

    Kiedy zrobiłem nietypową transakcję kartą kredytową z mB....u, po kilku
    chwilach miałem telefon że transakcja jest nietypowa i czy aby napewno
    to ja płacę.

    Adam

  • 14. Data: 2013-09-04 09:38:05
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    W dniu 2013-09-03 21:01, Karol Misiukiewicz pisze:

    > no dobrze, a jak sie zabepieczyc przez tym ?

    Żaden bank nie ubezpieczy nikomu konta od takiej sytuacji jaką jest
    cyberprzestępczość ale mówią , że konta bankowe internetowe są bardzo
    bezpieczne - szyfrowanie ssl 128bit , hasła jednorazowe sms-owe itd. Co
    innego jak ktos ma token tudzież hasła papierowe jednorazowe bądz np.
    nokie 3310 do takich przelewów.
    Tak się można zabezpieczyć przed tym ale pani przy podpisywaniu umowy z
    bankiem na prowadzenie konta o tym CI nie powie...

  • 15. Data: 2013-09-04 09:39:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 04 Sep 2013 09:35:50 +0200, Adam Górski napisał(a):

    > Ja to widzę tak, że jeżeli kasa w banku jest ubezpieczona i jeżeli
    > policja stwierdzi kradzież to środki powinny być zwrócone z takiego
    > ubezpieczenia ?

    Prawda, ale tylko częściowo. Ubezpieczone są tylko *straty* banku a nie
    klienta.

  • 16. Data: 2013-09-04 09:40:43
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    W dniu 2013-09-03 21:33, Bożydar pisze:

    > Chyba każdy bank informuje klienta na podstronach typu 'bezpieczeństwo'
    > o tym, że tego typu ataki mogą mieć miejsce i że nie należy nic
    > instalować na telefonach itp.
    >
    > ZBP podawał tego typu komunikaty, CERT o tym informował, banki o tym
    > trąbią na lewo i prawo. W mediach były informacje.
    >
    > http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktual
    nosci

    > B.

    Nie chyba tylko na pewno już to przerabiałem kilka razy szkoda , że
    dopiero teraz... Bank mi wysyła wiadomości tylko typu : dostep do konta
    będzie niedostepny od godz. 00:00 do 06:00 z powodu modernizacji czy
    cuś. Zawsze czytam te wiadomosci ale ze jest nowy wirus to już nie wyślą
    do ludzi info... Bo wyjdzie ze tak nie do końca jest z tym bezpiecznie.

  • 17. Data: 2013-09-04 09:41:25
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    W dniu 2013-09-03 21:36, hikikomorisan pisze:

    > nie uzywac.

    no tak nie używać czyli latać na pocztę?

  • 18. Data: 2013-09-04 09:42:17
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    W dniu 2013-09-03 21:36, Bartolomeo pisze:

    > Można wiedzieć na ile cię skroili?
    Oczywiście , że można. Nic to nie wnosi do tematu.

  • 19. Data: 2013-09-04 09:42:49
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    W dniu 2013-09-03 22:20, Arek pisze:
    > W dniu 2013-09-03 15:14, Paweł pisze:
    > [..]
    >
    > Z jakiego banku Ci ukradli pieniądze? Jeśli z PeKaO SA, może pomoże Ci,
    > że od ponad roku nie poprawili krytycznego błędu, pomimo zgłoszenia im go:
    >
    > http://arnoldbuzdygan.com/krytyczny-blad-bezpieczens
    twa-w-internetowych-przelewach-pekao-sa/

  • 20. Data: 2013-09-04 09:51:18
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    W dniu 2013-09-03 22:53, Andrzej Lawa pisze:

    > No i widzisz - sam sobie odpowiedziałeś.

    No tak tylko , że jest w to zamieszane kilkanaście osób plus jedna firma
    gdzie poszło dużo pieniędzy więc może kogoś to zmobilizuje do działania.
    Zastanawia mnie to czy bank jako instytucja finansowa "dba" w ten sposób
    o klientów i blokuje konto bankowe na w chwili obecnej już prawie 2
    miesiące i nic z tym nie robi. Wysyła pismo co się stało itd. koniec
    kropka. A Ty użytkowniku martw się sam co dalej. Jaka jest polityka
    banków w stosunku do klientów potraktowanych w ten sposób jak ja - wie
    ktoś kto mógłby się wypowiedzieć?
    Bo jeżeli włamie się jakimś sposobem cracer do ich serwera i ukradnie
    pół miliona złotych to oni już sobie "znajdą" kasę...