  • 41. Data: 2003-12-03 16:43:21
    Temat: Re: Wizyta na Polcji, a brak wezwania
    Od: "MarekZ" <m...@s...org.pl>

    Użytkownik "Krzys" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:3fcdee85$1@news.home.net.pl...

    > wiec zglaszam sie na ochotnika pozyczysz mi swoje autko
    > a ja sie przejade i porobie sobie kilka dobrych portretowek
    > co ty na to? ;-)

    Niechetnie pozyczam autko znajomym z netu ;-). Poczekam, moze mnie samemu
    pstrykna cos w koncu. Czasami zapominam o fotoradarach :)).

    marekz

  • 42. Data: 2003-12-03 17:08:13
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> wrote:

    > I teraz pytanie - co jeśli się nie stawię w danym terminie? Czy mam szanse

    No i jednak chyba wykrakałem, bo nie udało mi się tam dzisiaj dotrzeć.
    Znaczy teraz muszę czekać aż coś przyjdzie z sądu grodzkiego. Ciekawe co.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 43. Data: 2003-12-03 17:22:45
    Od: "Pawel" <b...@p...onet.pl>

    > No i jednak chyba wykrakałem, bo nie udało mi się tam dzisiaj dotrzeć.
    > Znaczy teraz muszę czekać aż coś przyjdzie z sądu grodzkiego. Ciekawe co.

    jak to co? wezwanie do sądu.
    pawel

  • 44. Data: 2003-12-03 17:49:58
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Pawel <b...@p...onet.pl> wrote:

    > jak to co? wezwanie do sądu.

    A ktoś tutaj pisał, że załatwiają to 'zaocznie' :)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 45. Data: 2003-12-03 17:55:24
    Od: "Pawel" <b...@p...onet.pl>

    > A ktoś tutaj pisał, że załatwiają to 'zaocznie' :)

    nie w tym przypadku:
    Art. 58. § 1. Oskarżyciel publiczny może, za zgodą obwinionego,
    przesłuchanego uprzednio w toku czynności wyjaśniających w trybie art. 54 §
    6, umieścić we wniosku o ukaranie wniosek o skazanie obwinionego za
    zarzucany mu czyn bez przeprowadzania rozprawy i wymierzenie mu określonej
    kary lub środka karnego albo odstąpienie od wymierzenia kary lub środka
    karnego.

    § 2. Wniosek o skazanie, o którym mowa w § 1, jest możliwy tylko wówczas,
    gdy w świetle zebranych dowodów wyjaśnienia obwinionego oraz okoliczności
    popełnienia wykroczenia nie budzą wątpliwości, a cele postępowania zostaną
    osiągnięte mimo nieprzeprowadzenia rozprawy.

    § 3. Obwiniony, jeżeli nie dotyczy go wniosek o skazanie, może po wezwaniu
    na rozprawę lub zawiadomieniu o jej terminie wystąpić z wnioskiem o skazanie
    w określony sposób bez przeprowadzania rozprawy.

  • 46. Data: 2003-12-03 19:31:14
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Pawel <b...@p...onet.pl> wrote:

    > nie w tym przypadku:

    Aham.

    > § 3. Obwiniony, jeżeli nie dotyczy go wniosek o skazanie, może po wezwaniu
    > na rozprawę lub zawiadomieniu o jej terminie wystąpić z wnioskiem o skazanie
    > w określony sposób bez przeprowadzania rozprawy.

    Może by z tego skorzystać. Hmmm. No nic - zobaczymy. Eh ta głupia
    biurokracja :( (przesłuchaniowo-policyjno-bydgoska)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 47. Data: 2003-12-03 20:04:33
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > A kiedy ona przysługuje ?
    > Bo z cytatów z grupy pamiętam że "w razie zagrożenia świadka
    > przestępstwem" (zaraz mnie obtentegują :> za jasne wyrażanie
    > się ;), bo tam chyba jest "odpowiedzialnością *karną*" czy
    > jakoś tak).
    > A to o *przestępstwo* chodzi ? Czy mandat za *wykroczenie* ?

    było i wykroczenie, teraz jest przestępstwo lub przestępstwo skarbowe
    (art.183 kpk), ale

    Art. 41. § 1. Przy przeprowadzaniu dowodu z zeznań świadka stosuje się
    odpowiednio przepisy art. 177, 178, 182, 183, 185-190, 191 § 1 i 2 oraz
    art. 192 Kodeksu postępowania Karnego.

    Moim zdaniem "odpowiednio" oznacza, że w sprawie o wykroczenie można też
    odmówić, jeśli odpowiedź narażałaby na odpowiedzialność za wykroczenie.
    Szczególnie, że poprzedni kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia
    to przewidywał. Choć coś mi się zdaje, że ustawodawca trochę namieszał
    nowelizacją kpk...

    KG

  • 48. Data: 2003-12-03 20:44:27
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@s...org.pl> napisał w wiadomości

    > O ile ten przepis stoi w sprzecznosci z uprawnieniem do odmowy skladania
    > wyjasnien w szczegolnej sytuacji opisanej w watku

    Nie stoi w sprzeczności. Masz problemy z logicznym odbiorem słowa pisanego??

    > Ale moze jednak istnieje jakies prawomocne orzeczenie skazujace...

    W skali kraju tysiące.

    Pozdr
    Leszek

  • 49. Data: 2003-12-03 20:46:53
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Może by z tego skorzystać. Hmmm. No nic - zobaczymy. Eh ta głupia
    > biurokracja :( (przesłuchaniowo-policyjno-bydgoska)

    Po prostu tak stanowi ustawa. mandatem można karać do miesiąca.
    Miałeś szansę na unikniecie zbędnej "biurokracji".

    Pozdr
    Leszek

  • 50. Data: 2003-12-03 20:52:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>