  • 1. Data: 2003-12-02 12:30:44
    Temat: włamanie na konto pocztowe...
    Od: "XHS" <S...@o...pl>

    mam takie pytanko... czy Polskie prawo przewiduje karę (a jeśli tak to
    jaką)
    za wejście na cudze konto pocztowe?
    poprzez odgadnięcie zabezpieczenia konta pocztowego (na zasadzie
    pytanie/odpowiedź) i uzyskanie w ten sposób hasła dostępu?

  • 2. Data: 2003-12-02 13:09:55
    Temat: Re: włamanie na konto pocztowe...
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    ciżko powiedzieć bo jesli:
    - nie skasował danych
    - nie zminił zawartości skrzynki
    - nie wszedł w posiadanie danych itd rzeczy zwiazanych z tym.

    to za samo wejscie na poczte mozna potraktować w dwojaki sposób.
    Wolałbym się nie wypowiadać, chciałbym natomiast aby ktoś podał konkretny artykuł,
    ktory
    tego zabrania.
    W sumie odgadnięcia danych czy przejrzenia danych ew obejrzenia zawartosci danych
    prywatnych osoby trzeciej nie jest pochlebnym czynem ale czy ma jakis zapis w
    kodeksie
    Karnym czy Cywilnym to ja nie wiem. Może jakis znawca jest tutaj ?

    Bo mozna by to podnieść pod kradzież itd ale zawsze Sąd się spytaj jaką Pan odnióśł
    szkodę
    jeśli nijaką to sprawa może być umożona jesli się mylę a mogę się mylić nie jestem
    prawnikiem to korygujcie mnie jak najbardziej zalecane ;)

  • 3. Data: 2003-12-02 17:32:47
    Od: "XHS" <S...@o...pl>

    > - nie skasował danych

    a jeśli skasował lecz zostały odzyskane?

    > - nie zminił zawartości skrzynki

    nie zmienił ;-)

    > - nie wszedł w posiadanie danych itd rzeczy zwiazanych z tym.

    tego się nie da udowodnić....

    [...]
> [...]
    mylić nie jestem
    > prawnikiem to korygujcie mnie jak najbardziej zalecane ;)

    No właśnie... otóż to - szkoda jest nijaka.....

  • 4. Data: 2003-12-03 08:07:21
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    >a jeśli skasował lecz zostały odzyskane?
    To musisz oszacować straty bo na policji/sadzie i tak spytaja sie jakie straty z tego
    tytułu poniosleś. Masz pole do popisu zaleznie co tam bylo. ;)
    No i tak samo jak niżej poproś admina o logi bedzie w nich ze kasowal pliki ;)
    (gorzej jak to bylo konto root'a i posprzatal po sobie wtedy masz problem ;)

    > tego się nie da udowodnić....

    da
    Wyjasnij sprawe adminowi ze miales wlamanie itd i czy moze ci sprawdzic w logach czy
    o tej
    a o tej bylo cos kopiowane z twojego konta jesli bylo zostanie to odnotowane w
    logach.

    > jaką Pan odnióśł szkodę
    > mylić nie jestem
    >
    > No właśnie... otóż to - szkoda jest nijaka.....

    No właśnie więc zapewne umorzą sprawe ze względu na znikoma szkodliwość czynu.
    Sprawdź na policji powiedzmy jako rozmowa a nie konkretne skladanie zeznań i spytaj
    się
    jak to wygląda. (najlepiej na głownej komendzie co byś miał z kim pogadać a nie
    klawiszem
    ew z wydziałem do zwalczania przestepstw komputer. ale nie znam numeru popytaj)

    Daj znać z ciekawosci chociaż co ci powiedziali na policji.

  • 5. Data: 2003-12-03 12:27:04
    Od: "XHS" <S...@o...pl>

> [...]
    pliki ;)
    > (gorzej jak to bylo konto root'a i posprzatal po sobie wtedy masz

    a jeśli tam były ważne dane (firmowe), a teraz popłynę za to, że
    nienależycie je zabezpieczyłem?

> [...]
    sprawdzic w logach czy o tej
    > a o tej bylo cos kopiowane z twojego konta jesli bylo zostanie to

    a czy da się sprawdzić czy z tego konta było coś wysyłane lub
    forwardowane?

  • 6. Data: 2003-12-03 19:42:47
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    > a jeśli tam były ważne dane (firmowe), a teraz popłynę za to, że
    > nienależycie je zabezpieczyłem?

    To zalezy co u was w firmie rozumie się za nienależycie zabezpieczone dane ew jakie
    sa
    wytyczne. Sam wiesz nalepiej bo musi być jakąs polityka i okreslac co wolno a co nie
    wolno, jak powinno byc zabezpieczone itd.

    > a czy da się sprawdzić czy z tego konta było coś wysyłane lub
    > forwardowane?

    z tego co mi wiadomo tylko w przypadku kiedy administrator robi backup poczty
    wychodzacej.
    W mojej poprzedniej firmie np byla taka polityka zarzadzona przez dyra.
    poczta dzień w dzień puchła w oszłamiającym tepie;)
    ok 80 PC w firmie z wyjsciem do neta.

  • 7. Data: 2003-12-03 19:50:51
    Od: "XHS" <S...@o...pl>

> [...]
    wolno a co nie
    > wolno, jak powinno byc zabezpieczone itd.

    wiesz jak to jest z danymi firmowymi, konkurencja i te sprawy ;-)

> [...]
    dyra.
    > poczta dzień w dzień puchła w oszłamiającym tepie;)

    hmm.. a po samych logach nie dojdą?
    to była poczta przez WWW... np. nie da rady sprawdzić czy użytkownik
    klikał na "nowa wiadomość"
    lub "prześlij dalej" ?

  • 8. Data: 2003-12-04 08:29:43
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    > hmm.. a po samych logach nie dojdą?
    > to była poczta przez WWW... np. nie da rady sprawdzić czy użytkownik
    > klikał na "nowa wiadomość"
    > lub "prześlij dalej" ?

    Jeśli wszedł przez WWW to oczywiście jest wszystko w logach czarno na białym.
    Jeśli wszedł przez klienta pocztowego to tutaj juz nie mam pewnosci.
    Właśnie sprawdziłem czy widać gdzie wysłałem dzisiejszą pocztę więc powiem tak widać
    wszystko ;)
    Można to sprawdzić z jakiego IP wszedł gdzie wysłał dane itd. ;)
    Tylko nire mam pewnosci czy będzie widac co wysłał ale to już chyba nie ma znaczenia
    jesli
    udowodni mu się że wysyłał poczte z twojego konta to chyba wystarczy. ;)