  • 51. Data: 2011-02-23 15:10:43
    Temat: Re: Winny czy niewinny a może jednak trochę winny chociaż niewinny
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    news:ik36mi$iah$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale naprawdę nie rozumiem tego co piszesz.

    No to wiesz, jak my sie czujemy czytajac ciebie.

  • 52. Data: 2011-02-23 15:11:03
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > A jak myślisz ? Zrozumiałem i się z was nabijam czy też nie zrozumiałem i
    > jestem ciemny jak tabaka?

    To drugie

  • 53. Data: 2011-02-23 15:11:55
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > No dobra, nie zgadzam się, bo mieszkasz za daleko. Zaogniłem sytuację.
    > Możesz mnie napaść :)
    >
    > A co do sądu to on ci niczego nie nakazywał tylko informował jaka jest
    > rzeczywistość. Tak przynajmniej rozumiałbym tę wypowiedź. O ile cytowałeś
    > dokładnie.
    >
    > I skąd pomysł ze ja sądom wierze?

    Bo to wyziera z kazdego twojego postu?

    > Ja się staram tylko zracjonalizować to wszystko co tu czytam. Bo jeśli już
    > w coś wierzę to w rozsądek.

    No w to to my akurat nie wierzymy

  • 54. Data: 2011-02-23 18:55:04
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

> [...]
    > Te sytuacje o których piszesz - w protokole jest to samo co mówił
    > świadek tylko innymi słowami. Faktem jest że często protokoły nie są
    > sporządzanie dosłownie, ale sens jest ten sam.
    > A jak to nazwę? To ma nazwę nazywa się "parafraza" :)
    > "Fałszowaniem" nazwałby dopiero sytuację gdy świadek mówił "paliło
    > się" a sędzia dyktuje "nie paliło się". jeśli jednak świadek mówi
    > "hajcowało się" a sędzia dyktuje "paliło się" to jest to samo tylko
    > zrozumiałe dla wszystkich a nie tylko dla tych co znają znaczenia
    > słowa "hajcować". Nie jest dla mnie to "fałszowaniem".

    W tak prostej kwestii gdy odpowiedź jest "tak" albo "nie" można sobie
    na to pozwolić. Czasem jednak wypowiedź jest bardziej rozbudowana i
    mniej jednoznaczna i użyte słowa mogą mieć znaczenie. Potem ktoś
    analizuje akta, interpretuje odcienie wyrażeń i przecinki nie wiedząc
    że pracuje na meteriale zdeformowanym.

  • 55. Data: 2011-02-23 18:56:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek pisze:

    > Czasem jednak wypowiedź jest bardziej rozbudowana i mniej
    > jednoznaczna i użyte słowa mogą mieć znaczenie.

    Jednak strony przy tym są obecne i winny i mogą reagować.
    Są środki w kpc i kpk.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 56. Data: 2011-02-23 19:01:26
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Choćby pisemny wniosek o sprostowanie protokołu winien złożyć.

    Było tu już kiedyś na ten temat i z tego co pamiętam to postępowanie w
    sprawie takiego wniosku sprowadza się do zapytania protokolanta czy to
    co jest w protokole to to co miało być. On oczywiście odpowie że tak i
    wynik jest oczywisty.
    Rozprawy bez zezwolenia nagrywać nie wolno, więc obiektywnego dowodu
    nie będzie. W ostateczności pozostają słowa _zainteresowanego_
    przeciwko słowom "obiektywnego" sędziego. Jeszcze grzywnę na obrazę
    majestatu zarobić można.

  • 57. Data: 2011-02-23 19:05:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek pisze:

> [...]
    > sprawie takiego wniosku sprowadza się do zapytania protokolanta czy to
    > co jest w protokole to to co miało być. On oczywiście odpowie że tak i

    Przed sądem I instancji być może. Ale wniosek w aktach znajduje się i
    apelację można złożyć. Można choćby wnieść o ponowne zeznania tego
    "zniekształconego" świadka i wtedy się okaże czy sprostowanie było
    zasadne czy nie.

    > Rozprawy bez zezwolenia nagrywać nie wolno, więc obiektywnego dowodu nie
    > będzie. W ostateczności pozostają słowa _zainteresowanego_ przeciwko
    > słowom "obiektywnego" sędziego.

    Są jeszcze słowa źle zaprotokołowanego świadka chyba ? No chyba że go od
    razu potem zabiją.

    > Jeszcze grzywnę na obrazę majestatu zarobić można.

    Tego to chyba raczej się nie da zarobić. Przynajmniej skutecznie.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 58. Data: 2011-02-23 22:43:35
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > polsk? mafi? s?downicz? jeszcze nikt nie wygrał.
    > A żeby było ciekawiej - to nie była w zasadzie rozprawa, tylko
    > siedzieli?my w s?dzie w jej gabinecie i rozmawiali?my "na luzie". No cóż.
    > S?dy w naszym miescie od lat sa znane calej Polsce z dziwnych wyrokow.
    > Mogl bym opisac inne ciekawostki w ktorych bralem udzial, ale po co? Juz
    > tu kiedys opisalem, jak sedzia na moich oczach w czasie sprawy na sali
    > sadowej falszowal moje zeznanie. i co? Skoczyla tu na mnie sfora obroncow
    > biednego sedziego (pewnie sami sa prawnikami). I tak to sie skonczylo.

    W dalszym ciągu nie rozumiem!
    Ta rozprawa, czy tez rozmowa, jak piszesz, musiała się zakończyc czymś
    konkretnym, w którym był ów zapis, ze sąd nałozył na twojego syna nawiązkę,
    bo skąd bys o tym wiedział?!.
    Musiało więc tam tez być zapisane , ze sad uznał syna za winnego, bo nie
    wierzę, iż sąd napisał, że uznaje syna za winnego i dlatego skazuje go na
    zapłacenie nawiązki;-)
    A jesli tak jednak napisał, jak wynika to z twojego postu, to nalezało się
    odwoływać, -sąd nie mógłby podwyższyć kary, bo niby na jakiej podstawie i w
    jaki sposób?!

  • 59. Data: 2011-02-24 06:54:15
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.02.2011 19:56, Johnson pisze:

    > Jednak strony przy tym są obecne i winny i mogą reagować.
    > Są środki w kpc i kpk.

    "Wysoki sądzie! Pański kolega celowo podyktował fałszywą notatkę do
    protokołu!"

    "Na prawdę? A jaki ma pan dowód?"

    I spróbuj nagrywać rozprawę - zaraz ta menda w todze zacznie się
    awanturować o naruszanie powagi sądu...

  • 60. Data: 2011-02-24 06:59:34
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.02.2011 15:47, Johnson pisze:

    > Ale naprawdę nie rozumiem tego co piszesz.

    Czyżby?

    > Cytuje, co według ciebie sędzia powiedział: "bezprawne żądania należy
    > spełniać, bo ich niespełnianie prowadzi do zaogniania sytuacji"
    > Co w tym zdaniu jest nieprawdą ? Przecież to prosty mechanizm
    > psycholgiczny. Nie spełniasz żądań kogoś on się denerwuje i to zaognia
    > sytuację. Każdy psycholog ci to powie. Co tam psycholog, każdy rozsądny
    > człowiek.

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2486405/nale%C5%BCy

    należy, należy się <<trzeba, powinno się, wypada>>

    W przepisach jest to zdecydowanie interpretowane jako NAKAZ takiego a
    nie innego postępowania.

    Równie dobrze wysoki (tfu!) sąd może np. uniewinnić gwałciciela, bo
    ofiara była wyzywająco ubrana i uzasadnić to słowami "Nie należy ubierać
    się wyzywająco, bo może to sprowokować kogoś do zgwałcenia."

    > Są "nieuczciwi" sędziowie, nie wiem ilu ich jest i gdzie mieszkają, ale
    > są. Co zadowolony ?

    Nie. Całe to środowisko jest zepsute do szpiku kości. Są pojedyncze
    uczciwe, kompetentne i zaangażowane jednostki, ale to wielka rzadkość.

    > Tylko papież jest nieomylny i zawsze uczciwy.

    ROTFL