  • Data: 2014-08-27 18:24:22
    Temat: Re: Winna grosik...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 26 Aug 2014, Kris wrote:

    > W dniu wtorek, 26 sierpnia 2014 15:54:24 UTC+2 użytkownik Agnieszka napisał:
    > ale takie podejście działa do czasu. Wystarczy że gdzieś obok ktoś otworzy
    > konkurencyjny dla Twojego punkt i będzie miał bardziej proklienckie
    > podejście to bardzo szybko może Ciebie puścić z torbami.

    To zależy, czy ta "proklienckość" przyciągnie klientów na których się
    zarabia, czy na których się traci.
    Próbował ktoś kiedyś oszacować, ile kosztuje wystawienie paragonu, licząc
    wszystkie koszty związane z kasą rejestrującą? Zastanawiam się, czy
    dla przychodu 25 groszy nie zostanie "zjedzony" nie tylko zysk, ale
    cały przychód :D
    Jakiś klient któremu coś się nie podoba trafi się zawsze (przyznać się,
    jak komuś NIGDY nie zdarzyło się być tym klientem :D), a klient
    któremu prawie zawsze coś się nie podoba... cóż.
    Może być wart straty 11 podobnych kolegów ;)

    > A tak na marginesie: tych co dają 100zł nie obsługujesz, a są jakieś dolne granice?
    10zł na przykład?

    Odnoszę wrażenie, że przekręcasz stanowisko Agnieszki.
    Jak idę po groszowy drobiazg a przy okazji widzę że mi się drobne kończą,
    to pytam sprzedawcę czy ma wydać ze stówy - jak ma nadmiar to da, a ja
    z wyprzedzeniem chomikuję drobne ;)
    Agnieszka nie napisała, że ZAWSZE nie wyda.
    Ale sprzedawca mający końcówkę dziesiątek i zero pięćdziesiątek w kasie
    może być niechętny do wydania drobnych "do zera" co można zrozumieć.

    >Trzymam > 100 z� w 1, 2 i 5 grosz�wkach.
    > Rozumiem że masz na bieżąco w kasie 3000szt 1 gr+ 1500szt 2gr i 800szt 5gr
    > Wiec nie masz problemów z wydawaniem reszty i nie musisz biegać ze 100zł w celu
    rozmienienia.

    Przecież objaśnienie jest niżej ;)

    > wydam. Mnie to nie boli, tylko >zajmuje pďż˝ szuflady. A klienta to zobaczymy...
    >
    > Już widzę jak mozolnie odliczasz 99zł i 75gr w bilonie.
    > Stracisz na to z pół godziny czasu

    Wagą?
    Chyba moment.
    1,64 2,13 i 2,59 grama (odpowiednio, sprawdziłem na stronie NBP).
    I do dokładności wagi monet przykłada się... wagę (choćby z powodu
    używania w automatach, nawet jeśli przy 1 gr jest to dość teoretyczne).
    Monety (groszowe) nie są ze złota i zielone sukno nie ma wzięcia ;)
    Nawet, jeśli 1 gr to są "prawdziwe pieniądze" (znaczy warte w nominale
    kruszcu, tak jak drzewiej złote i srebrne), to *tą* metodą raczej nikt
    posiadaczy monet nie okrada :>

    pzdr, Gotfryd