  • 11. Data: 2005-02-24 15:40:20
    Temat: Re: Windows XP Home w firmie
    Od: Arek <a...@e...net>

    ..::SebOLO::.. rzecze:
    > To ciekawe bo wg. polskiego prawa wymagana jest przede wszystkim
    > licencja - taki papierek dostarczony wraz z windowsem...:)

    Bzdurzysz. Wg polskiego prawa wymagany jest tylko i wyłącznie legalny
    egzemplarz programu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 12. Data: 2005-02-24 15:43:25
    Od: "Neko" <miler@_bez_spamu_neostrada.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał

    > Bzdurzysz. Wg polskiego prawa wymagany jest tylko i wyłącznie legalny
    > egzemplarz programu.

    Jak zwykle ile ludzi tyle opinii. Najgorsze ze nawet
    przedstwiciele czolowych firm (np. Microsoft
    i problem wersji OEM) czesto nie wiedza, jak to z punktu
    prawnego w ogole wyglada... :(

    Neko

  • 13. Data: 2005-02-24 18:16:08
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Arek wrote:
    > Natomiast może nie wystarczyć jeżeli ktoś by chciał się uprzeć i Cię
    > ścigać cywilnie bowiem jedynym - podkreślam: *jedynym* - dowodem
    > legalności programu jest posiadanie jego oryginalnej kopii,
    > czyli kopii wprowadzonej przez twórcę lub upoważnionego.
    > Ty takiej kopii NIE POSIADASZ. Ma ją ten kto ma tą płytkę.
    > Niestety.

    Trochę bzdury piszesz - jak może mieć licencje ktoś, kto ma tylko
    płytkę? Licencja kiedyś była dołączana na kartce, teraz jest tylko
    naklejka. Zresztą mając samą płytę nawet nie zainstalujesz Windowsa.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 14. Data: 2005-02-24 18:27:11
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *<buraxta>* wrote in <news:cvl5lk$f5i$1@news.onet.pl> :

    > Trochę bzdury piszesz - jak może mieć licencje ktoś, kto ma tylko
    > płytkę? Licencja kiedyś była dołączana na kartce, teraz jest tylko

    Licencja jest w instalatorze. Samo otwarcie pudełka z programem może
    być zgoda na warunki licencji.

    > naklejka. Zresztą mając samą płytę nawet nie zainstalujesz Windowsa.

    hehehe...

    --
    Związki są jak opony - na niektórych można zrobić więcej kilometrów,
    ale w końcu i tak wszystkie się ścierają.

  • 15. Data: 2005-02-24 18:59:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Feb 2005 16:43:25 +0100, Neko napisał(a):

    > Jak zwykle ile ludzi tyle opinii. Najgorsze ze nawet
    > przedstwiciele czolowych firm (np. Microsoft
    > i problem wersji OEM) czesto nie wiedza, jak to z punktu
    > prawnego w ogole wyglada... :(

    Wygląda różnie, często nawet tragikomicznie.
    Nikt jednak nie zauważa faktu, że system OEM wcale nie musi być sprzedawany
    - można go DOSTAĆ jako dodatek do sprzętu.

    W sytuacji spornej stwierdziłbym - to jest faktura na sprzęt. Przyszedł z
    preinstalowanym systemem na dysku, który się rozpakował przy pierwszym
    uruchomieniu i z tą naklejką. Nośnika nie było - był jakiś rescue dysk,
    który zaginął. Naklejka licencyjna jest na obudowie. Zamówiłem goły sprzęt.
    Przed odbiorem stwierdziłem, że konkurencja ma taniej, więc sprzedawca
    zaoferował mi dołożenie bezpłatnie (=w cenie zestawu komputerowego)
    licencję na system Windows XP. Zgodziłem się na taką ofertę i oto efekt,
    stoi tu na biurku.
    Proszę mi udowodnić, że było inaczej, albo zaprzestać insynuacji.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 16. Data: 2005-02-24 19:23:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Samo otwarcie pudełka z programem może
    > być zgoda na warunki licencji.

    bzdura

    P.

  • 17. Data: 2005-02-24 19:33:41
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    _ValteR_ wrote:
    > Licencja jest w instalatorze. Samo otwarcie pudełka z programem może
    > być zgoda na warunki licencji.

    Treść licencji jest w instalatorze, natomiast licencja jako dokument,
    który upoważnia cię do używania programu jest na nalepce. Idąc twoim
    tokiem rozumowania piracki windows nie byłby nielegalny, bo przecież
    masz licencję w instalatorze.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 18. Data: 2005-02-24 20:21:43
    Od: "Chopin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "<buraxta>" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > który upoważnia cię do używania programu jest na nalepce. Idąc twoim
    > tokiem rozumowania piracki windows nie byłby nielegalny, bo przecież

    A ja z innej beczki. Jeśli autor watku nie jest pewien czy nośnik jest
    wymagany a nikt jednoznacznie nie dał mu takiej informacji, może poprostu
    zamówić nowy oryginany nośnik z M$.

    Pozdrawiam,

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"

  • 19. Data: 2005-02-24 20:53:11
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Przemek R.* wrote in <news:cvl9ik$pgj$1@inews.gazeta.pl> :

    > Samo otwarcie pudełka z programem może
    >
    > bzdura

    Tak jasne.

  • 20. Data: 2005-02-24 20:55:28
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *<buraxta>* wrote in <news:cvla6v$cn$1@news.onet.pl> :

    > Treść licencji jest w instalatorze, natomiast licencja jako dokument,
    > który upoważnia cię do używania programu jest na nalepce. Idąc twoim

    nalepka to raczej potwierdzenie legalności a nie dokument licencji.

    > tokiem rozumowania piracki windows nie byłby nielegalny, bo przecież
    > masz licencję w instalatorze.

    nie idziesz tym tokiem. Jak nie kupiłeś legalnie to jest nielegalny.
    Warunki licencji sa dla legalnych użytkowników.