  • 1. Data: 2005-02-24 11:12:59
    Temat: Windows XP Home w firmie
    Od: Karol <u...@w...pl>

    Witam serdecznie!
    Byc moze juz bylo takie pytanko, wiec ewentualnie prosze o jakies namiary.

    Kwestia wyglada tak:

    W firmie mam zainstalowany Win XP Home, naklejka holograficzna jest
    oczywiscie naklejona na kompie.

    Niestety, zaginela gdzies (ukradli?) oryginalna plyta z w/w Win!

    Pytanie brzmi: Czy sama naklejka holograficzna wystarczy w przypadku
    kontroli (odpukac) ? Czy trzeba miec jeszcze plytke z Windowsem?

    Bede wdzieczny za odpowiedzi

    pozdrawiam serdecznie

    Karol

  • 2. Data: 2005-02-24 12:08:41
    Temat: Re: Windows XP Home w firmie
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Pytanie brzmi: Czy sama naklejka holograficzna wystarczy w przypadku
    > kontroli (odpukac) ? Czy trzeba miec jeszcze plytke z Windowsem?

    wystarczy,

    P.

  • 3. Data: 2005-02-24 12:55:33
    Od: "dzik" <p...@w...pl>

    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl> wrote
    in message news:cvkg48$rcn$1@inews.gazeta.pl...

    > wystarczy,

    A faktura zakupu nie jest potrzebna?
    Kupujac uzywany komputer z naklejka kupilem rowniez licencje?

    Pozdro

    Piotrek

  • 4. Data: 2005-02-24 13:14:06
    Od: "Cabra" <bereta@+ net.!!!!pl>

    Użytkownik "dzik" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > in message news:cvkg48$rcn$1@inews.gazeta.pl...

    > A faktura zakupu nie jest potrzebna?
    > Kupujac uzywany komputer z naklejka kupilem rowniez licencje?

    jezeli dobrze zrozumialem - bo ostatnio mialem podobny problem co Karol, to
    trzeba miec przynajmniej 2 elementy swiadczace o legalnosci.... czyli np.
    naklejka holograficzna + faktura.

    Pozdrawiam,
    Cabra

  • 5. Data: 2005-02-24 13:18:17
    Od: "Neko" <miler@_bez_spamu_neostrada.pl>

    Użytkownik "Cabra" <bereta@+ net.!!!!pl> napisał

    > jezeli dobrze zrozumialem - bo ostatnio mialem podobny problem co Karol,
    > trzeba miec przynajmniej 2 elementy swiadczace o legalnosci.... czyli np.
    > naklejka holograficzna + faktura.

    Czyli wystarczy: nosnik + naklejka ?

    Neko

  • 6. Data: 2005-02-24 13:54:34
    Od: Karol <u...@w...pl>

    Cabra napisał(a):

    > jezeli dobrze zrozumialem - bo ostatnio mialem podobny problem co Karol, to
    > trzeba miec przynajmniej 2 elementy swiadczace o legalnosci.... czyli np.
    > naklejka holograficzna + faktura.

    mam fakture zakupu + hologram wiec wystarczy jak rozumiem? (tez tak
    myslalem)

    a czy to jest np. gdzies w licencji Microsoftu? bo nie wiem w razie
    czego na co mozna sie powolac?

    a wogole to gdzie jest licencja w necie na to w jez. polski?
    (sorki jesli pytanie amatorskie)

    dzieki za wszystkie dotychczasowe i nastepne odpowiedzi bardzo serdecznie!

    Karol

  • 7. Data: 2005-02-24 14:47:30
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > in message news:cvkg48$rcn$1@inews.gazeta.pl...

    > A faktura zakupu nie jest potrzebna?
    > Kupujac uzywany komputer z naklejka kupilem rowniez licencje?

    pytanie bylo o nosnik. Co do faktury to trzeba sprawdzic, rozne produkty
    maja rozne wymagania.

    P.

  • 8. Data: 2005-02-24 14:52:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    Karol rzecze:
    [..]
    > Pytanie brzmi: Czy sama naklejka holograficzna wystarczy w przypadku
    > kontroli (odpukac) ? Czy trzeba miec jeszcze plytke z Windowsem?
    > Bede wdzieczny za odpowiedzi

    Odpowiedź nie jest jednoznaczna.
    Co do kontroli i policji - nie interesuje ich nielegalny soft. Oni
    szukają tylko pirackiego, więc się do Ciebie nie doczepią raczej.

    Natomiast może nie wystarczyć jeżeli ktoś by chciał się uprzeć i Cię
    ścigać cywilnie bowiem jedynym - podkreślam: *jedynym* - dowodem
    legalności programu jest posiadanie jego oryginalnej kopii,
    czyli kopii wprowadzonej przez twórcę lub upoważnionego.
    Ty takiej kopii NIE POSIADASZ. Ma ją ten kto ma tą płytkę.
    Niestety.
    Oczywiście mało prawdopodobne by M$ zawracał sobie Tobą głowę w takim
    przypadku.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 9. Data: 2005-02-24 14:53:42
    Od: Arek <a...@e...net>

    Przemek R. rzecze:
    > wystarczy,

    Bzdura. Prawnie jest to kompletnym zerem, niczym.
    Praktycznie - pewni nikomu by się nie chciało go ścigać cywilnie - bo
    tylko ta droga jest możliwa.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 10. Data: 2005-02-24 15:21:44
    Od: "..::SebOLO::.." <b...@s...pl>

    > jezeli dobrze zrozumialem - bo ostatnio mialem podobny problem co Karol, to
    > trzeba miec przynajmniej 2 elementy swiadczace o legalnosci.... czyli np.
    > naklejka holograficzna + faktura.

    To ciekawe bo wg. polskiego prawa wymagana jest przede wszystkim licencja - taki
    papierek dostarczony wraz z windowsem...:)

    --
    ...::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/