  • 61. Data: 2005-02-28 18:30:00
    Temat: Re: Windows XP Home w firmie
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Artur M. Piwko napisał(a):

    > Wszystko ładnie, pięknie, ale ja akurat podzielam powyższe zdanie jacka.
    > Jedynym Twoim wyjaśnieniem było 'bo tak'. A z takimi argumentami
    > trudno oponować.

    W ktorym konkretnie miejscu? Bo o ile ja pamietam to wyjasnilem mu na czym
    polega problem z rozowymi skarpetkami i marynarka w kratke co mialo
    obrazowac na czym polega zakaz zawierania w umowie licencyjnej zapisow nie
    zgodnych z prawem.

    j.

  • 62. Data: 2005-03-01 09:39:58
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> napisali:

> [...]
    > polega problem z rozowymi skarpetkami i marynarka w kratke co mialo
    > obrazowac na czym polega zakaz zawierania w umowie licencyjnej zapisow nie

    Rozowe skarpetki i marynarka w krate nie jest niezgodna z prawem.
    Zastanowmy sie, co by bylo, gdybysmy mieli do czynienia ze zmowa
    producencka piekarzy. Kupujac chleb, musisz sie zgodzic na licencje, ktora
    naklada na ciebie obowiazek wykonania tanca brzucha przed zjedzeniem
    kazdej kromki. Czy to byloby w porzadku?
    Do czego zmierzam - lobby koncernow plytowych i softwarowych jest bardzo
    silne. Nagina sie prawo, ktore powoduje, ze ich produkty zaczynaja sie
    rzadzic innymi prawami niz pozostale. Chyba jeszcze gorsze jest to, ze
    przy okazji wykonuja bardzo skuteczne pranie mozgu.
    Przykladem jego skutecznosci jest twoje twierdzenie, ze nie kupilem sobie
    egzemplarza gry, tylko prawo do korzystania z niej.

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 63. Data: 2005-03-01 10:03:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek Krzyzanowski napisał(a):

> [...]
    > Przykladem jego skutecznosci jest twoje twierdzenie, ze nie kupilem sobie
    > egzemplarza gry, tylko prawo do korzystania z niej.

    Ja mysle, ze przyklad z chlebem nie pasuje do problemu. Chyba, ze
    przegapilem wymyslenie technologii replikatorow a przedmiotem takiej
    transakcji o jakiej pisales mialby byc wzorzec czasteczkowy chleba, wg
    ktorego moj domowy replikator zreplikuje bochenek chleba.

    Moim zdaniem jestes typowym przykladem na to, ze swiatopoglad nie nadaza
    za szybkoscia postepu nowoczesnej technologii ;)

    j.

  • 64. Data: 2005-03-01 11:57:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jacek Krzyzanowski rzecze:
> [...]
    > Przykladem jego skutecznosci jest twoje twierdzenie, ze nie
    > kupilem sobie egzemplarza gry, tylko prawo do korzystania z niej.

    A już myślałem, że nikt inny tego nie dostrzega :)

    Wyprane mózgi przeciętnych zjadaczy chleba to w sumie norma,
    ale poraża mnie, że tak wielu prawników dało sobie narzucić na mózg
    te bzdury. :(

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 65. Data: 2005-03-01 13:11:16
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> napisali:

> [...]
    > transakcji o jakiej pisales mialby byc wzorzec czasteczkowy chleba, wg
    > ktorego moj domowy replikator zreplikuje bochenek chleba.

    Sprawe kopiowania i sprzedazy zalatwia chyba ustawa o prawie autorskim.
    Nie widze zadnego powodu, zeby trzeba bylo wymagac jakis licencji czy
    innych certyfikatow. Jesli cos kupuje u legalnego dystrybutora, to po
    transakcji producentowi wara od tego co zrobie z jego produktem.
    Tresc ksiazki to tez wartosc niematerialna, a jeszcze nie slyszalem o
    kupowaniu praw do przeczytania ksiazki.

  • 66. Data: 2005-03-01 13:38:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    [...]

    > Tresc ksiazki to tez wartosc niematerialna, a jeszcze nie slyszalem o
    > kupowaniu praw do przeczytania ksiazki.

    Ja na jednej z grup dyskusyjnych widzialem jak znany polski pisarz
    i publicysta stwierdzil, ze jezeli ktos pozycza ksiazke to okrada
    jej autora... ;)

    j.