  • 1. Data: 2005-02-24 09:22:11
    Temat: Miedzynarodowe oszustwo internetowe
    Od: "Him" <bay@konto$wytnij$.pl>

    Witam,
    mam pytanie, gdzie mozna zglosicw kraju, badz poza jego granicami, fakt
    'miedzynarodowego' oszustwa internetowego.

    Krotki opis:
    Zainteresowal mnie pewien produkt, ktory wraz z wlascicielem znajdowal sie w
    Londynie. Wlasciciel-sprzedawcazaproponowal, ze dokonamy transakcje poprzez
    firme posredniczaca, ktora zajmie sie sprawdzeniem jego produktu, i
    dostarczeniem go do mnie. Mial to byc gwarant transakcji dla obu stron.
    Otrzymalem potwierdzenie od firmy posredniczacej o zdeponowaniu produktu
    przez sprzedawce i oczekiwaniu na zdeponowanie przeze mnie pieniedzy w ich
    agenturze. Po zdeponowaniu pieniedzy dostalem potwierdzenie zarowno od
    sprzedajacego jak i agencji posredniczacej ze towar zostal do mnie wyslany.
    Od czasu otrzymania wiadomosci potwierdzajacej wyslanie zakupionego
    przedmiotu, kontakt zarowno ze sprzedajacym jak i agencja sie urwal, a
    minely juz 2 tygodnie.
    Jestem w posiadaniu adresow IP (strony oraz kont pocztowych nadawcow
    wiadomosci), namiarow na administratorow serwerow www oraz mailowych, mam
    rowniez adres zamieszkania agenta i sprzedawcy.
    Uzyskalem informacje, ze nie jestem jedynym nabywca tego samego przedmiotu w
    Europie, pozostali kupujacy sa w takiej samej sytuacji jak i ja. Roznica
    polega na tym, ze dostali oni inne adresy agentow u ktorych mieli zdeponowac
    pieniadze.
    Kwota o ktora sie rozchodzi nie jest mala, jest to blisko 4000 eur.

    Sprawe zglosilem na Policji, w najblizszych dniach ma trafic do prokuratury.
    Coz jeszcze moge zrobic i gdzie sie udac/zglosic ja, zeby nabrala wiekszej
    mocy?

    Pozdrawiam
    Him

  • 2. Data: 2005-02-24 12:03:03
    Temat: Re: Miedzynarodowe oszustwo internetowe
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Him" <bay@konto$wytnij$.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez sprzedawce i oczekiwaniu na zdeponowanie przeze mnie pieniedzy w ich

    Współczuję sytuacji, ale ....
    to tak, jakby kupować samochód i korzystać z rady mechanika polecanego przez
    sprzedającego ....

    przy kwocie 4000 to już warto trochę pomyśleć

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 3. Data: 2005-02-24 13:10:39
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    plusz napisał(a):
> [...]
    > sprzedającego ....
    >
    > przy kwocie 4000 to już warto trochę pomyśleć

    A także trochę pocztać w sieci na temat tzw Escrow fraud.
    Najlepiej historię P-P-Powerbook :-)

    --
    Falkenstein

    Kto pije piwo, ten chodzi krzywo

  • 4. Data: 2005-02-24 13:20:27
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    > prokuratury.
    > Coz jeszcze moge zrobic i gdzie sie udac/zglosic ja, zeby nabrala wiekszej

    Obawiam sie niestety, ze z tymi E4000 trzeba sie raczej pozegnac. No chyba
    ze jestes w stanie ustalic rzeczywiste adresy uczestnikow transakcji, to
    wtedy pozostają, hmmm, "interwencje osobiste Sierioży". :-(

    marekz

  • 5. Data: 2005-02-24 13:20:47
    Od: "Him" <bay@konto$wytnij$.pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A także trochę pocztać w sieci na temat tzw Escrow fraud.
    > Najlepiej historię P-P-Powerbook :-)
    >
    > --
    > Falkenstein

    To juz wiem :) To byla droga lekcja na temat internetowych transakcji.
    Moze znacie jakies instytucje, w ktorych moge zglosci to przestepstwo, ktore
    zajmuja sie podobnymi przypadkami?

    Him

  • 6. Data: 2005-02-24 13:28:05
    Od: "Him" <bay@konto$wytnij$.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ze jestes w stanie ustalic rzeczywiste adresy uczestnikow transakcji, to
    > wtedy pozostają, hmmm, "interwencje osobiste Sierioży". :-(

    To tez jest rozwiazanie, ale chyba wykracza poza litere prawa.

    H.

    PS. Masz moze jakis kontakt do 'Sieriozy', ktory ma 'kuzynow' w niedalekiej
    Anglii? ;) To na wypadek gdyby § nic nie zdzialaly.

  • 7. Data: 2005-02-24 14:05:19
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > PS. Masz moze jakis kontakt do 'Sieriozy', ktory ma 'kuzynow' w niedalekiej
    > Anglii? ;) To na wypadek gdyby § nic nie zdzialaly.

    Tak, i z pewnoscia zaraz rzuci na TEJ GRUPIE namiarami do nich :P

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2005-02-24 20:14:44
    Od: "Him" <b...@u...konto.pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Tak, i z pewnoscia zaraz rzuci na TEJ GRUPIE namiarami do nich :P

    Nie zalezy mi na grupie interwencyjnej ze 'wschodnim akcentem', w sumie nie
    wierze nawet w odzyskanie pieniedzy, chcialbym tylko aby powstrzymano
    oszustow.
    Wiem, ze posiadaja 2 kolejne strony www (w sumie 3 strony internetowe), za
    posrednictwem ktorych dokonuja oszustw. Wiem rowniez, ze pojawiaja sie
    kolejne ogloszenia o sprzedazy roznych przedmiotow o znacznej wartosci i
    jestem pewien, ze pojawiaja sie kolejne ofiary tych dzialan.
    Obawiam sie, ze Polska Policja bedzie albo zbyt opieszala, albo calkowicie
    sobie nie poradzi z ta sprawa (oszusci dzialaja na terenie Anglii, ich
    strony sa powieszone na serwerze w USA), stad moja prosba o wskazanie innych
    miejsc, w ktorych powinienem zlozyc swoje doniesienie o ww. przestepstwie.

    Him.

  • 9. Data: 2005-02-26 14:46:26
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Rodrig Falkenstein wrote:
> [...]

    A takze o "przekrecie 419", kto wie, czy po niefortunnej transakcji kupna
    nie zechce pewnego dnia pomoc jakiemus ksieciu z Brunei w wywiezieniu
    milionow :)

    Pozdrawiam
    SDD