  • 1. Data: 2005-02-24 10:10:43
    Temat: Koszta - Solidarnie
    Od: "Panthera" <asdqaz@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Witam,
    1.Czy jest możliwość anulowania, zmiany tak zasądzonego wyroku i podzielenia
    kosztów na każdego ze współwinnych osobno.
    Jak tak, to co trzeba zrobić, wnieść.

    2.Kwestie komornicze, dostałem zawiadomienie o wszczęciu egzekucji, mimo iż
    nie otrzymałem wyroku.
    Czy tak może być ?

    Chodzi o to, że gdybym dostał jakieś informacje, to uregulowałbym należność
    wierzycielowi, bez dodatkowych kosztów komorniczych ( najlepiej tylko za
    siebie)
    Czy jest możliwość wycofania tego?
    Ważną dla mnie sprawą, jest to, żebym odpowiadał za swoją cześć winy i takie
    koszta poniósł, a nie płacił za współwinnego i potem szukał wiatru w polu,
    wiedząc że na pewno będzie unikał zarówno komornika czy tez później mojej
    osoby w celach zwrotu poniesionych nakładów.

    Z tego co wiem, to komornik ściga tego bogatszego, tylko po to żeby uzyskać
    swoje.

    3.Proszę o wyjaśnienie/poprawienie
    -Należność główna - To co sąd przyznał powodowi, a mnie/nas ukarał
    -Koszty procesu - Koszty posiedzeń sądu, tylko czemu ta kwota jest przyznana
    wierzycielowi?
    -Koszty adwokackie - Proszę o wyjaśnienie
    -Koszty zastępstwa procesowego - jw.
    -Opłata egzekucyjna - Haracz dla komornika ? (dość znaczna kwota)

    Z góry bardzo dziękuję za porady i odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Panthera

  • 2. Data: 2005-02-24 14:10:55
    Temat: Re: Koszta - Solidarnie
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > 1.Czy jest możliwość anulowania, zmiany tak zasądzonego wyroku i
    podzielenia
    > kosztów na każdego ze współwinnych osobno.
    > Jak tak, to co trzeba zrobić, wnieść.

    jak juz po terminie do wniesienia apelacji/sprzeciwu/zarzutow to juz nie da
    rady, a jezeli nawet by sie dalo, to i tak pewnie nic bys nie osiagnal, bo
    jezeli np. razem cos zbabraliscie to i tak sad obciazyl by was solidarnie

    > 2.Kwestie komornicze, dostałem zawiadomienie o wszczęciu egzekucji, mimo

    > nie otrzymałem wyroku.
    > Czy tak może być ?

    no ale wczesniej cos otrzymales prawda ? pozew ? nakaz zaplaty wraz z pozwem
    ? wyrok zaoczny ?

    jezeli np tylko pozew i potem olales sprawe, to byl wyrok zaoczny.

    jezeli np. cos odpisales - odpowiedz na pozew i dalej sie nie pojawiales na
    sprawie to nie ma obowiazku doreczenia ci wyroku

    jezeli z kolei otrzymales nakaz zaplaty plus pozew i zalaczniki i np. nie
    dokopales sie do nakazu zaplaty w tym gaszczu papieru to rowniez jest ok, bo
    mogles zlozyc sprzeciw od nakazu

> [...]
    należność
    > wierzycielowi, bez dodatkowych kosztów komorniczych ( najlepiej tylko za

    juz za pozno, a i tak tylko za siebie raczej sie nie da... tzn. teraz musisz
    rozmawiac juz tylko z wierzycielem, moze jest ok

> [...]
    > osoby w celach zwrotu poniesionych nakładów.
    >
    > Z tego co wiem, to komornik ściga tego bogatszego, tylko po to żeby

    taka jest istota odpowiedzialnosci solidarnej. ma to byc wlasnie z korzyscia
    dla wierzyciela. nie znam podstawy twojej odpowiedzialnosci, ale jezeli np.
    cos zniszczyles razem z kolega to wlasnie na tym to polega, zeby wierzyciel
    nie latal do kazdego z was, ale mogl sobie sciagnac od bogatszego wszystko

    > 3.Proszę o wyjaśnienie/poprawienie
    > -Należność główna - To co sąd przyznał powodowi, a mnie/nas ukarał

    tak, np. kwota odszkodowania

    > -Koszty procesu - Koszty posiedzeń sądu, tylko czemu ta kwota jest
    przyznana
    > wierzycielowi?

    to co powod/wierzyciel musial zaplacic najpierw w sadzie, aby otrzymac
    wyrok/nakaz zaplaty, czyli m.in. wpis od pozwu ( procent od dochodzonej
    naleznosci glownej )

    > -Koszty adwokackie - Proszę o wyjaśnienie
    > -Koszty zastępstwa procesowego - jw.

    to samo. jezeli powod mial adwokata/radce prawnego, to sad tez mu to
    zasadzi, obok zwrotu ww wpisu, musisz mu to tez zaplacic ( wysokosc zalezy
    od dochodzonej kwoty, np. do 500 zl - 60 zl dla adw)

    > -Opłata egzekucyjna - Haracz dla komornika ? (dość znaczna kwota)

    tak

  • 3. Data: 2005-02-25 07:50:05
    Od: "Panthera" <asdqaz@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Dziękuję bardzo za informacje.