    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Windows OEM
    Date: Fri, 15 Nov 2002 09:07:14 +0100

    On Fri, 15 Nov 2002, januszek wrote:

    >+ > Inna sprawa że przy takiej interpretacji korzystający
    >+ >z softu wbrew warunkom OEM (ale legalnie nabytym)
    >+ >nie byłby ścigany karnie *za naruszenie praw autorskich*.
    >+ > IMHO to NIE znaczy że nie może być ścigany bądź pozwany
    >+ >W OGÓLE (w szczególności pozwany z tytułu naruszenia umowy).
    >+
    >+ I dokladnie tak to sie odbywa. BSA znajduje w firmie XYZ nie
    >+ licenjonowane oprogramowanie MS.

    Wg tego co "słyszałem w radiu": BSA pomaga policji znaleźć
    takie oprogramowanie (a nie 'BSA znajduje'), *policja* wkracza
    do akcji jako że złamano ustawę o prawach: pomaga zabrać dowody
    przestępstwa itp. (zabrać, nie zebrać).

    >+ MS Polska zaklada sprawe w sadzie.
    >+ Przed sadem zawarta zostaje ugoda w wyniku, ktorej firma XYZ wykupuje
    >+ licencje po cenie okreslonej w tej ugodzie oraz pokrywa koszta sadowe.
    >+ Koniec sprawy.

    No tak. Tylko zakładając że miałem umyte uszy to słyszałem że
    *jeśli* nabywca *ma* licencję na oprogramowanie, np. OEM
    a 'tylko' używa jej z naruszeniem umowy - to policja *nie*(
    traktuje takiego przypadku z góry jako przestępstwo z ww.
    działki. Owszem, jak BSA uważa że należy się sądzić o naruszenie
    umowy - to nie ma nic przeciw. Ale ponieważ (policja) nie widzi
    przestępstwa "w miejscu" to np. pecetów nie zabiera.

    ****

    Tak wogóle: czy zamiast bicia piany możemy znaleźć gdzieś
    konkretny namiar na sprawę przeciwko łamiącemu umowę OEM ?
    A udanych akcjach przeciwko "łamaniu praw" słychać co chwila:
    nie jest możliwe, aby NIGDY nie trafił się przypadek "OEM
    sprzedany bez sprzętu".

    A *jeśli* się takie sprawy trafiały - to interesujący byłby
    wynik i informacja o ostateczności wyniku: tj. czy dany
    wyrok (o ile zapadł) mógł podlegać jeszcze postępowaniu
    odwoławczemu; również informacje o pozwach lub groźbach
    pozwów wycofanych bez odszkodowania byłyby ciekawe...

    Pozdrowienia, Gotfryd