  • Data: 2002-11-16 12:47:13
    Temat: Re: Licencja na czytanie książki [Re: Windows OEM]
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan Alder wrote:
    > Dokładnie. I Licencja Windows OEM określa te zasady tak,
    > że możesz go używać, jeśli zakupiłeś z nowym sprzętem.

    Nie. Sprzedawca może go sprzedać z nowym sprzętem.

    > Są i takie projekty. Kupując DVD kupujesz DVD z licencją na
    > wielokrotne domowe odtwarzanie, ale już np. bez licencji na
    > wypożyczanie (chyba że kupujesz taki z licencją). Dodatkowo powstał

    Nie znasz prawa autorskiego. Dziś też jest niedozwolone wypożyczanie.

    > Podobny projekt może pojawić się dla książek. Z powodu ciężkiej
    > realizowalności technicznej nie jest to powszechne. Gdyby nie to,
    > zapewniam Cię, że byłyby książki licencjonowane na czytanie w
    > określonych warunkach.

    Widzę, że niektórym poczucie bycia zniewolonym przeżarło kawał mózgu.

    > Owszem. Nie POWINNY, ale jeśli by chciały...

    Ach...

    > No, jest to jakiś pomysł. Nie realizowany do tej pory, ale jednak...

    No tak...

    > Tu masz do czynienia z przedmiotami. Tak jak nośnik przy płytach CD.
    > Więc nie schodź z elementów prawa autorskiego.

    Egzemplarze wielu utworów też są przedmiotami.

    > Nie.

    No jeśli nie odebrałeś tego jako absurdu to ja wymiękłem.
    Tobie zapewne wydaje się, że twórca - opsss... Twórca, przez duże T -
    to bóstwo a użytkownicy to jego uniżeni słudzy. Tu Bóstwo tam jego wyznawcy.
    Gratuluję podejścia do życia, jeśli takie masz !

    > Co nie jest zabronione, jest dozwolone.

    Jest zabronione.

    > Dla mnie, nieprawnika, niewiele to mówi. Podaj dokładniej, żebym mógł
    > sobie znaleźć np. na Hodze... Art.51 to ma wiele ustaw zapewne...

    Ależ podawałem wielokrotnie - dalszy obrót egzemplarzem utworu wprowadzonym
    do obrotu NIE NARUSZA praw autorskich.
    A to oznacza, że Twórca NIE może w żaden sposób go ograniczać i tworzyć barier.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm