  • 1. Data: 2004-10-17 08:22:42
    Temat: Wierzytelność zabezpieczona wekslem
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    pytanko od strony procesowej

    Czy posiadanie poprawnie wystawionego weksla daje tylko postepowanie w
    trybie nakazowym? Czy też daje jakieś ekstra profity związne z szybkością
    przebiegu postępowania?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 2. Data: 2004-10-17 08:30:26
    Temat: Re: Wierzytelność zabezpieczona wekslem
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    Sebol wrote:
    > pytanko od strony procesowej
    >
    > Czy posiadanie poprawnie wystawionego weksla daje tylko postepowanie w
    > trybie nakazowym?

    tylko?
    Dostajesz:
    1) postępowanie szybkie (bo bez rozprawy);
    2) tanie (wpis wynosi 1/4 wpisu stosunkowego);
    3) masz w ręku tytuł zabezpieczenia;
    4) po upływie terminu do spełnienia świadczenia masz natychmiast
    wykonalny nakaz

    jeszcze ci mało? :)

    > Czy też daje jakieś ekstra profity związne z szybkością
    > przebiegu postępowania?

    co Ty byś jeszcze mógł chcieć?
    Żeby sędzia przyjechal do Ciebie do domu i wystawił Ci nakaz od ręki,
    sporządzając jednocześnie samemu pozew? :)

    pozdrawiam

    marcin

  • 3. Data: 2004-10-17 08:50:46
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 17 Oct 2004 10:30:26 +0200, stern naskrobał(a):

    > Dostajesz:
    > 1) postępowanie szybkie (bo bez rozprawy);

    ok, wyrok zaoczny ale zakładając w terminie sprzeciw a następnie
    standardowa procedura choroby, zgony, śluby itd - czy terminy będą mogły
    się ślimaczyć miesiącami z powodu cwaniactwa?

    > 2) tanie (wpis wynosi 1/4 wpisu stosunkowego);
    > 3) masz w ręku tytuł zabezpieczenia;

    a no fakt - rozumiem że można od razu z pozwem o zapłatę wnieść o
    zabezpieczenie roszczenia np o nieruchomość i będzie ono skuteczne pomimo
    nieprawomocnego wyroku?

    > 4) po upływie terminu do spełnienia świadczenia masz natychmiast
    > wykonalny nakaz

    tzn klauzule wykonalności dostanę od razu? :>

    > jeszcze ci mało? :)

    coś na kształt 777 nie byłoby złe :)

    > co Ty byś jeszcze mógł chcieć?
    > Żeby sędzia przyjechal do Ciebie do domu i wystawił Ci nakaz od ręki,
    > sporządzając jednocześnie samemu pozew? :)

    chodziło mi tylko o gwałtowne rozchorowanie dłużnika (wiesz zima szalaje -
    ehh te katary) ;)

  • 4. Data: 2004-10-17 08:55:25
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    Sebol wrote:

    > ok, wyrok zaoczny ale zakładając w terminie sprzeciw a następnie
    > standardowa procedura choroby, zgony, śluby itd - czy terminy będą mogły
    > się ślimaczyć miesiącami z powodu cwaniactwa?

    nie wyrok zaoczny, tylko nakaz zapłaty, to powazna różnica.

    poza tym, jak już go masz to mozesz isc do komornika z wnioskiem o
    zabezpieczenie roszczenia. Jak dłEURznikowi zablokują się pieniądze na
    koncie już w trakcie trwania procesu, to przedłużanie postępowania
    narazi go tylko na większe koszty.

    BTW: To o czym piszesz to nie jest cwaniactwo, tylko umiejętne
    wykorzystywanie przepisów kpc i innych :).

    > a no fakt - rozumiem że można od razu z pozwem o zapłatę wnieść o
    > zabezpieczenie roszczenia np o nieruchomość i będzie ono skuteczne pomimo
    > nieprawomocnego wyroku?

    nie nie nie,

    to o czym piszesz, to wniosek o zabezpieczenie roszczenia ktory mozesz
    zlozyc z pozwem, Sad go rozpatruje etc etc.

    Natomiast, jeśli dostaniesz nakaz zapłaty masz dokładnie ten sam efekt,
    ale bez koniecznosci skladania takiego wniosku

    > tzn klauzule wykonalności dostanę od razu? :>

    nie potrzebujesz jej

    > coś na kształt 777 nie byłoby złe :)

    to chcesz wiecej praw czy mniej????

    Majac nakaz zaplaty z weksla mozesz wiecej niz majac akt z 777 :),
    ludziom to sie jednak nie da dogodzic :)

    > chodziło mi tylko o gwałtowne rozchorowanie dłużnika (wiesz zima szalaje -
    > ehh te katary) ;)

    hmmm, mysle ze w takim wypadku sad sie zdenerwuje i sam zareaguje bo
    koles statystyki psuje :)

    pozdro.

    ja

  • 5. Data: 2004-10-17 11:16:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    Posiadanie poprawnie wypełnionego weksla przede wszystkim "odcina"
    roszczenie o zapłatę od przyczyn jego powstania. Jeśli to zapłata za
    fakturę, to w wypadku postępowania sądowego dłużnik może zacząć podnosić
    zarzuty, co do jakości towaru lub innych kwestii z tym związanych. W wypadku
    weksla już nie.

  • 6. Data: 2004-10-17 13:43:48
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 17 Oct 2004 13:16:45 +0200, Robert Tomasik naskrobał(a):

> [...]
    > zarzuty, co do jakości towaru lub innych kwestii z tym związanych. W wypadku

    Sąd w ogóle nie bada zasadności roszczenia? Czy istnieją wtedy w ogóle
    jakiekolwiek zarzuty które można podnieść w sprzeciwie w takiej sytuacji?
    Czy też nakaz i tak będzie a on nawet powództwa przeciwegzekucyjnego nie
    może wnieść bo weksel jest prawidłowy ?:>
    Czyli pozostaje mu tylko roszczenie z KC (zakładając że ma racje)?

  • 7. Data: 2004-10-17 17:00:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Sąd w ogóle nie bada zasadności roszczenia? Czy istnieją wtedy w ogóle
    > jakiekolwiek zarzuty które można podnieść w sprzeciwie w takiej sytuacji?

    Tak, wymieniono je w prawie wekslowym.

    > Czy też nakaz i tak będzie a on nawet powództwa przeciwegzekucyjnego nie
    > może wnieść bo weksel jest prawidłowy ?:>

    Pzreciwegzekucyjne roszczenie nie ma nic wspólnego z wekslem. To już dotyczy
    zupełnie innych zarzutów związanych z innymi kwestiami.

    > Czyli pozostaje mu tylko roszczenie z KC (zakładając że ma racje)?

    Komu?