  • 1. Data: 2002-03-14 12:36:10
    Temat: Wiatrówka z Czech
    Od: "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl>

    Chciałbym kupić wiatrówke ( karabinek pneumatyczny) w Czechach.
    Dwa pytania do:
    1) Czy w Czechach można kupić wiatrówkę tak jak w Polsce - bez zezwolenia
    2) Jak jest z przewiezieniem wiatrówki przez granicę? (Czy można przewieźć,
    cło itp)

    Pozdrawiam

    Władysław Jagiełło

  • 2. Data: 2002-03-14 12:51:05
    Temat: Re: Wiatrówka z Czech
    Od: "Carlosky" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:a6q5e6$b59$1@front.macrosoft.waw.pl...

    > 1) Czy w Czechach można kupić wiatrówkę tak jak w Polsce - bez zezwolenia

    mozna i to takie na ktore u nas trzeba miec pozwolenie, bez pozwolenia w PL
    mozna posiadac bron pneumatyczna gladkolufowa, na bron z gwintowana lufa
    potrzbne jest pozwolenie

    > 2) Jak jest z przewiezieniem wiatrówki przez granicę? (Czy można
    przewieźć,
    > cło itp)

    jesli nie masz pozwolenia wystawionego przez nasz konsulat w Czechach to nic
    z tego, chyba, ze kupisz gladkolufowa

    pozdrawiam,.

    carlosky
    *********************************
    Skydive & Altitude & FreeFly

  • 3. Data: 2002-03-14 20:29:41
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Carlosky" <c...@p...onet.pl> napisał:

    >bez pozwolenia w PL mozna posiadac bron pneumatyczna gladkolufowa,
    Podasz podstawę prawną (ze można) ?

    W oparciu o ponizsze obawiam się, że nie obroniłbys sie przed sądem:
    "Art. 8. W rozumieniu ustawy bronią pneumatyczną jest niebezpieczne
    dla życia lub zdrowia urządzenie, które w wyniku działania sprężonego
    gazu jest zdolne do wystrzelenia pocisku z lufy gwintowanej albo z
    elementu ją zastępującego, a przez to do rażenia celów na odległosc".
    (ustawa z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji).

    Czy lufa niegwintowana nie jest 'elementem ją zastępującym' ?
    Czy 'taka' lufa nie razi celów na odległosc ?
    Pytać dalej ?

    Artur Golański

  • 4. Data: 2002-03-14 21:09:45
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >
    >Czy lufa niegwintowana nie jest 'elementem ją zastępującym' ?
    >Czy 'taka' lufa nie razi celów na odległosc ?

    Może tak:
    Ustawodawca wyraźnie ma na myśli rażenie na odległość przez
    wystrzelenie pocisku z lufy gwintowanej lub jej zastępnika.
    Lufa gładka nie może w pełni zastąpić gwintowanej gdyż nie
    nadaje pociskowi ruchu obrotowego.
    Mamy więc zastąpienie częściowe i bardzo niedoskonałe - powstaje
    pytanie czy w stopniu wystarczającym aby odnosił się do niej
    wspomniany przepis.
    BTW - co to znaczy "na odległość" - jaki musi być zasięg rażenia?
    Czy np. 0,9m to już "odległość", czy jeszcze bliskość?
    Może ma to coś wspólnego z zasięgiem rąk, czy czymś takim?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2002-03-15 07:11:39
    Od: Artur Siebor <a...@s...com>

    Carlosky wrote:

    > mozna i to takie na ktore u nas trzeba miec pozwolenie, bez pozwolenia w PL
    > mozna posiadac bron pneumatyczna gladkolufowa, na bron z gwintowana lufa
    > potrzbne jest pozwolenie

    Inna sprawa, ze przy dobrych wiatrowkach (czyt. drogich) nie ma roznicy
    czy gladkolufowa czy nie, jezeli chodzi np. o dokladnosc czy sile strzalu.

    --
    AS

  • 6. Data: 2002-03-15 09:39:00
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    On Fri, 15 Mar 2002 08:11:39 +0100, Artur Siebor <a...@s...com>
    wrote:

    >Inna sprawa, ze przy dobrych wiatrowkach (czyt. drogich) nie ma roznicy
    >czy gladkolufowa czy nie, jezeli chodzi np. o dokladnosc czy sile strzalu.

    Przy wiekszych odleglosciach i wiekszej predkosci wylotowej srutu jest
    zauwazalna roznica, co nie zmienia faktu ze sa jednak praktycznie tym
    samym :)

    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    \_____ b...@g...org ____/ / _ )___ ___ ___,__ _ ___ ___\
    \___ http://www.divx.com.pl ___/ / _ / -_) -_) __/ ' \/ _ `/ _ \\
    \_ http://www.grudziadz.org _/ /____/\__/\__/_/ /_/_/_/\_,_/_//_/_\

  • 7. Data: 2002-03-17 10:41:56
    Od: Wojtek S <w...@p...pl>

    Beerman wrote:

    > Przy wiekszych odleglosciach i wiekszej predkosci wylotowej srutu jest
    > zauwazalna roznica, co nie zmienia faktu ze sa jednak praktycznie tym
    > samym :)
    A co zrobić jak się ma starą czeską wiatrówkę z gwintowaną lufą ale ni
    ma pozwolenia?
    Wyrzucić na złom i udawać że to nie moje?

    --
    Pozdrówka
    Wojtek

  • 8. Data: 2002-03-23 16:50:55
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    On Sun, 17 Mar 2002 11:41:56 +0100, Wojtek S
    <w...@p...pl> wrote:

    >A co zrobić jak się ma starą czeską wiatrówkę z gwintowaną lufą ale ni
    >ma pozwolenia?
    >Wyrzucić na złom i udawać że to nie moje?

    Postarac sie o nie.