  • 1. Data: 2005-05-10 14:49:55
    Temat: Wezwanie prosze o pomoc
    Od: "Pax" <p...@p...pl>

    Jestem prawym obywatelem nie mialem nie mam konfliktow z prawem nic tez
    nikomu nie jestem winien az tu nagle dzis listonosz przyniosl list:

    Wezwanie

    Sąd Rejonowy w Miechowie wzywa Pana, aby w dniu 18.05.2005 o godz. 12:00
    stawił się w tym Sądzie w sali numer I gdzie będize przesluchiwany w
    charakterze strony w sprawie z powództwa ( z wniosku, z urzedu)
    .......................przeciwko(z udzialem)................ o zaplate.
    Stawiennictwo obowiazkowe.

    U gory jest jeszcze adnotacja : jednoczesnie poucza sie, iz w kazdym stanie
    sprawy moze pan wstapis do toczacego sie postepowania w charakterze powoda.

    I jescze jedna adnotacja : w przypadku niestawiennictwa dowod z
    przesluchania Pani moze zostac pominiety.

    Teraz tak o co tutaj chodzi ? bo mam metlik w glowie i niczego nie rozumie ?
    Gdzie mam isc sie dowiedziec czego kolwiek a przede wszystkim kim ja tam
    jestem swiadkiem ? pozwanym ? powodem ? w jakim ja charakterze tam wystepuje
    a ponad to dlaczego te pola z kropkami ktore mogly by cos wyjasnic sa puste
    ?

    Prosze o pomoc

  • 2. Data: 2005-05-10 15:11:05
    Temat: Re: Wezwanie prosze o pomoc
    Od: Steffen Raab <r...@d...de>

    Pax napisał(a):

> [...]
    > a ponad to dlaczego te pola z kropkami ktore mogly by cos wyjasnic sa puste

    w liście powienien być numer telefonu kancelarii sądu i numer sprawy.
    Zadzwoń, podaj numer sprawy i zapytaj się ich o te szczegóły.

    Steffen

  • 3. Data: 2005-05-10 15:57:28
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Pax napisał(a):
> [...]
    > a ponad to dlaczego te pola z kropkami ktore mogly by cos wyjasnic sa puste

    Zobacz na sygnaturę akt. Jest ona na wezwaniu u góry po prawej stronie
    razem z datą.
    Jeżeli jest to np. I (rzymska) to sprawa cywilna, jak II to pewnie karna.

    Michał
    ==============
    www.prawo.hg.pl
    m...@p...pl

  • 4. Data: 2005-05-10 18:25:33
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Mecenas napisał(a):
    > Zobacz na sygnaturę akt. Jest ona na wezwaniu u góry po prawej stronie
    > razem z datą.
    > Jeżeli jest to np. I (rzymska) to sprawa cywilna, jak II to pewnie karna.

    nie opierałbym się na czymś takim, jeśli już coś rozpoznawać po
    sygnaturze to przecież nie po numerze wydziału...
    zresztą w sprawie karnej raczej nie przesłuchuje się nikogo w
    charakterze strony, ani nie poucza o prawie do wstąpienia do
    postępowania w charakterze powoda :)

    Wydaje się, a przynajmniej tak wynikałoby z pouczenia, że ktoś
    (prokurator, organizacja społeczna, rzecznik konsumentów, inspektor
    pracy) wytoczył powództwo na rzecz pytającego.

    KG

  • 5. Data: 2005-05-10 19:12:32
    Od: "Pax" <p...@p...pl>

> [...]
    >
    > Wydaje się, a przynajmniej tak wynikałoby z pouczenia, że ktoś
    > (prokurator, organizacja społeczna, rzecznik konsumentów, inspektor pracy)

    I to jest chyba prawda wlasnie sobie przypomnialem.
    Rok temu mialem sprawe karna zostalem pobity po tym jak sie sprawa
    rozpoczela w sadzie karnym dostalem pismo ze pani prokurator wytoczyla
    sprawe z powodztwa cywilnego w kwocie jakiesj tam smiesznej nie pamietam za
    bardzo... Ale po dzien dzisiejszy poza tamtym pismem nic nie dostalem ani
    zadnego wezwania ani pisemka. Wiec byc moze to jest wezwanie na sprawe gdzie
    bedzie rozpatrywany moj pozew ktory w moim imieniu zlozyla pani prokurator ?
    Czy dobrze mysle ?
    Ale martwi mnie jdno zdanie ..."gdzie bedzie przesluchiwany w charakterze
    strony w sprawie z powodztwa" a dlaczego nie w charakterze swiadka ???
    I jeszcze jedno jesli to nie jest ten przypadek powiazany ze sprawa karna o
    ktorej mysle to gdyby ktos mnie pozwal to dostalbym odpis pozwu do domu
    poczta ? dostalbym wezwanie do zaplaty, bo tam jest napisane ze to sprawa o
    zaplate ?
    A tymczasem ja nic nie dostale ani wezwani do zaplaty ani odpisu pozwu tylko
    od razu to dzisiejsze pismo ze za tydzien sprawa i mam na niej byc !

    Wiec rozdmuchajcie moje watpliwosci bo juz nie wiem czym jest pozwany czy
    tez ide na luzaka jako powod ?

  • 6. Data: 2005-05-10 19:24:43
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Pax napisał(a):
> [...]
    > bedzie rozpatrywany moj pozew ktory w moim imieniu zlozyla pani prokurator ?

    pewnie tak
    możesz spróbować ustalić to w sądzie

    > Ale martwi mnie jdno zdanie ..."gdzie bedzie przesluchiwany w charakterze
    > strony w sprawie z powodztwa" a dlaczego nie w charakterze swiadka ???

    bo tak wynika z kodeksu postępowania cywilnego (art.301)
    strony w postępowaniu cywilnym nie mogą być przesłuchane w charakterze
    świadka, tak samo osoba na rzecz której wytoczono powództwo

> [...]
    > poczta ? dostalbym wezwanie do zaplaty, bo tam jest napisane ze to sprawa o

    dostałbyś odpis pozwu
    zresztą jeśli pouczają Cię o prawie wstąpienia do postępowania, to
    raczej nie bierzesz jeszcze w nim udziału :)

    > Wiec rozdmuchajcie moje watpliwosci bo juz nie wiem czym jest pozwany czy
    > tez ide na luzaka jako powod ?

    nie jako powód, bo żeby tak było musiałbyś sam złożyć pozew ale jako
    osoba na której rzecz wytoczono powództwo, a więc prawie jak powód
    to konstrukcja, w której kto inny reprezentuje Twoje interesy, a
    ewentualny wyrok zasądzający odszkodowanie/zadośćuczynienie będzie na
    Twoją rzecz
    nie ma więc czym się przejmować
    możesz stać się powodem (brać udział w postępowaniu), jeśli złożysz
    takie oświadczenie - ale wtedy będziesz musiał opłacić wpis

    KG

  • 7. Data: 2005-05-10 19:33:38
    Od: "Pax" <p...@p...pl>

    Kamień z serca spadł dziękuje za pomoc